Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, savna Wrex, men viss han klarer å samle Krogans og det Mordin seier er rett (altså at det galaktiske samfunnet kjem til å motta eit samla krogan med opne armar, og at viss dei ikkje fokuserar på å berre dø, så opprettheld genophage likevel ein stabil populasjon) så er det enda ein sterk hær, ein veldig sterk hær, mot Reapers. Og du kan banne på at Wrex hadde gått til krig mot Reapers viss du ba han om det.

Lenke til kommentar

Ein kur på genophage er ingen god ide. Sjå på Krogan Rebellions.

Det er som Mordin sa, dei gav Krogans for avanserte våpen før dei var klare for dei, og no er det for seint. Genophage held populasjonen gåande, men ikkje for stor.

Ja, vi må bruke alt på å slå Reapers, men når det er gjort vil eg ikkje ha millionar av sinte krogans som slaktar galaksen.

Lenke til kommentar

Visst er det risikabelt. Men om det noengang er verdt å ta den risken, så er det nå.

 

En ting er sikkert. Heller at Shepard/Mordin kommer med kuren til Wrex enn at klan Weyrloc styrer showet. Og jeg tillater meg å tvile på om Wrex kan avse en særlig imponerende hær uten en kur i sikte. Det vil vel vise seg.

Lenke til kommentar

Siden jeg drepte Wrex tre ganger i det forrige spillet er jeg ikke med på å gi kuren til genophage til noen Krogans. Jeg tror faktisk Krogans er sterkere med genophage fordi de som overlever trenger å være sterkere for å leve gjennom barndommen. Jeg vil heller ha en Rachni på laget mitt før en kurert Krogan... Men det er jo bare min mening.

Lenke til kommentar

Det tenker eg også, Lakus.

 

Siden jeg drepte Wrex tre ganger i det forrige spillet er jeg ikke med på å gi kuren til genophage til noen Krogans. Jeg tror faktisk Krogans er sterkere med genophage fordi de som overlever trenger å være sterkere for å leve gjennom barndommen. Jeg vil heller ha en Rachni på laget mitt før en kurert Krogan... Men det er jo bare min mening.

 

Nei, det er nok ikkje sant viss vi skal lytte til Okeer, han hevda at krogans var blitt svakare fordi dei blei beskytta for å kunne overleve og at berre ei handfull med "ekte" krogans (altså krogans frå Krogan Rebellions) hadde knust alle, men han fekk berre tid til å skape ein.

Lenke til kommentar

En hær av Krogans, Rachni og Geth marsjerer i bakgrunnen mens Shepard går fremover i badass slow-motion og tar på seg solbrillene sine.

 

FUCK YEAH!

 

Men fra spøk til revolver så håper jeg inderlig at de lar de valgene man tok ang, om ikke Krogans, men iallefall Rachni og Geth spille inn på hva som skjer i Mass Effect 3. Det virker veldig som om alliansen står rimelig svakt om de ikke får en ny hær/allianse på beina svimlende fort. Det meste av den allierte flåten ble jo pulverisert i avslutningen til eneren.

Lenke til kommentar

Refererte ikke Joker til flåten som dukker opp i ME1 som Fifth Fleet? Det var altså Systems Alliance sin flåte, og ikke noe joint (haha hasjvits) ops greier. Da kan man regne med at bare menneskene har minst fire andre av tilsvarende størrelse, hvis ikke flere, selv om jeg har problemer med å finne beskrivelser av andre flåter enn første, andre og femte. Videre var det kun Cruisers og mindre skip som dukket opp - se følgende sitat:

 

Dirty Little Secrets time. The cruisers in the battle of the Citadel are using a model intended to be an Alliance dreadnought. The cinematics department didn't read the Codexes specifying that humanity only has six, and only uses them for long ranged combat. When we saw shots showing up to 15 "dreadnoughts" on screen at a time, we had to re-designate the model as a cruiser. Stormwaltz 16:11, 30 March 2009 (UTC)

Fra: http://masseffect.wikia.com/wiki/Talk:Alliance_Navy

 

Ergo har vi fremdeles ikke sett en Systems Alliance Dreadnought i aksjon. Videre, hvis forholdet mellom antallet Dreadnoughts og Cruisers/andre skip tilsvarer Systems Alliance for de andre Council-rasene så er det plutselig veldig mange skip det er snakk om.

 

For all del, jeg regner med at de fremdeles ville fått grisedeng av Reaper-flåten - de ville tross alt ikke fått gjort noe som helst med Sovereign om ikke Shepard & Co. hadde fått ham til å bruke nok energi på å leke nikkedukke med liket til Saren til at eksteriørskjoldene hans falt ut. Men hey, det er jo derfor vi har Shepard, han finner nok på et eller annet som virker i ME3 også.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Selvmotsigelse much? Det du sier er at om det var noe så lite som å kontrollere Saren som skulle til for at skjoldene dets ble borte ville det ha åpnet ild tidligere. Etter det sier du at de overvurderes? Når han da ikke åpnet ild tidligere tyder jo det på at han faktisk hadde situasjonen under kontroll helt frem til Saren fucket opp.

 

Ergo, gode skjold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...