Erlend Skrevet 19. oktober 2009 Skrevet 19. oktober 2009 Opera har alt jeg trenger (nesten) innebygd. Mail, IRC, torrentclient, utviklerverktøy (som har noen mangler i forhold til FireBug, men også noen fordeler). Hovedgrunnen til at jeg bruker Opera er musebevegelsene og hvor customizable den er. Musebevegelsene gjør browsingen så mye raskere, etter å ha brukt det i ca 5 år klarer jeg meg ikke uten
MrLee Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Overraskende stor andel Opera egentlig. Skjønt det er ett norsk selskap og dette er en norsk webside, så man burde vel egentlig forvente ett større enn gjennomsnittet tall da. Firefox er stort på verdensbasis, det er ikke opera (hva er det 1-2%?) Bruker firefox p.g.a. plugins som greasemonkey og custom scripts. Vet ikke om det finnes tilsvarende til Opera, men det er ikke jeg som programmerer scriptene, så om de jeg lener meg på ville støttet opera er jeg i tvil om uansett. Endret 22. oktober 2009 av MrLee
PootieTang Skrevet 22. oktober 2009 Skrevet 22. oktober 2009 Opera har innebygd støtte for greasemonkey.
eirikol1 Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 eg bruker chrome på min berbare fordi det er ein lett nettlesar og den pc'n er ekstremt dårleg på min stasjonere(som er ødelagt så bruker min fars berbare der eg har FireFox) har eg alltid brukt FireFox, har egentleg ingen grunn, stynst den er grei, rask nokk for mitt bruk. har aldri prøvd opera, safari prøvde eg ei lita stund(då pc'n min såg ut som ein mac xD) men ellers kunn brukt FireFox. det er og greit med addonsa på Firefox, bruker dei ikkje så mykje men det er greit å kunne skifte tema raskt med "persona" vist eg går lei av temaet eg har. men det er jo og litt opp til kvar enkelt, og kva du trenger, vist du berre skal surfe er jo Chrome heilt grei, er jo rask og, men FireFox trur eg er den beste (for meg ialle fall)
L1234567890 Skrevet 22. desember 2009 Skrevet 22. desember 2009 Bruker Opera, det eg liker med den er "shorcutsene" i starten. Og har ikke giddet og bytte
Steve Vice Skrevet 22. desember 2009 Skrevet 22. desember 2009 Bruker Safari, og har ikke støtt på noen problemer enda, er stort sett fornøyd med den nettleseren.
Gormers Skrevet 22. desember 2009 Skrevet 22. desember 2009 (endret) Selv synes jeg safari er veldig snodig (jeg klarer ikke få den til å slutte å advare meg når jeg vil lukke programmer med flere faner oppe, den krasjer med visse plugins xP, den ber meg logge på nett uten passord osv), men den er den eneste nettleseren bortsett fra IE som virker på skolenettet. Jeg bruker chrome og opera nå. Opera takler veldig godt å ha mange faner oppe. Chrome er veldig lett å navigere og søke med. Firefox brukes på noen sider som ikke takler noen av de. Endret 22. desember 2009 av Gormers
Steve Vice Skrevet 22. desember 2009 Skrevet 22. desember 2009 Selv synes jeg safari er veldig snodig ... krasjer med visse plugins xP... Det er godt mulig, jeg kjører den ganske bare-bones, har ingen plugins eller noe så jeg har ikke testa "hva det tåler" for å si det sånn, men til sånn lett nettbruk så har jeg syns den er helt fin.
MindTooth Skrevet 22. desember 2009 Skrevet 22. desember 2009 Kun en selv som bestemmer hvem som er "best". Selv bruker jeg Chrome, og endrer nok ikke med det første. Kanskje jeg skifter tilbake når Firefox når 4.0, etter disse bildene å dømme
Arne90 Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Har prøvd alle de store untatt Opera (noe jeg kanskje bør snart). Jeg har nå gått over til Chrome etter flere år med Fx. Hvorfor? Fordi Chrome faktisk er mye raskere + brukervennlighet på linje med Fx. Få sider som ikke funker i Chrome, så er svært fornøyd.
Avean Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Chrome sliter litt med Java og liker ikke måten den håndterer forms. Er trofast IE bruker selv om jeg skulle ønske de ville fulgt standardene mer. Men faktum er at IE viser alle sider 100%. Med Firefox kan jeg nevne flere store nettbutikker som vil få problemer med Firefox faktisk .Selvsagt utvikleren sitt problem egentlig men IE er trygt. Og jeg har ingen behov for addons, jeg surfer webben thats it Dessuten er IE integrert i Windows så jeg kan ta hvilket som helst vindu og bare skrive en URL og voila nettside.
TCi_InnleggNO Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Brukt Opera fast siden 2002 ca. Rask, har alt og forbedrer seg stadig. Har prøvd alle nettleserne der ute stort sett, men aldri funnet en som overgår Opera. 10.5 kommer til å bli en solid oppgradering på JavaScript-siden. Alfaen lover godt. Faktisk den raskeste ut i fra det jeg har målt. Utover det er det også disse små tingene som jeg foretrekker som bare Opera har. Ikke at jeg skal gå altfor mye inn på det
The Minion Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Skrevet 12. januar 2010 Jeg er nå blitt fast bruker av Opera er kjempefornøyd med den. Anbefales
Cloudemyx Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Jeg bruker IE8 og er svært fornøyd med det. Jeg trenger ikke masse irriterende addons eller annet tull som jeg neppe bruker.
lolidude_InnleggNO Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Hva er poenget med å bruke IE istedet for feks. Chrome?
Cloudemyx Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Fordi IE er en helt grei og enkel nettleser jeg har brukt i alle år. Så hvorfor plutselig bytte over til noe annet, når en er fornøyd med det en har?
Gjest Bruker-127711 Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Firefox ene og alene pga StumbleUpon. (mange andre grunner og, men det er den viktigste)
Craxmerax Skrevet 12. januar 2010 Skrevet 12. januar 2010 Har vært fast Opera bruker siden så lenge jeg kan huske.. Den er lett, stabil og rask, mer trenger jeg ikke ^_^
TCi_InnleggNO Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Fordi IE er en helt grei og enkel nettleser jeg har brukt i alle år. Så hvorfor plutselig bytte over til noe annet, når en er fornøyd med det en har? Alltid greit å teste alternativer. Hvem vet, kanskje finner du noe som passer deg enda bedre.
nubbiz Skrevet 16. januar 2010 Skrevet 16. januar 2010 Fordi IE er treg. Opera er en fin nettleser, bortsatt fra at den også er en smule treg. (Har bare testet opp til 10.0 og ikke 10.1). Brukte FF mye, men den begynner å bli litt for tung for min del. Så nå står jeg igjen med Chrome på Windows og Safari og Camino på Mac.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå