Gå til innhold

Vanskeligste retro spillet du har spillt!


Anbefalte innlegg

Her kan vi diskutere de vanskeligste retro spillene vi har spillt!

Kan starte med mine bidrag.

 

Silver surfer NES

du tåler ett slag. det er fiender over hele skjermen, alle vil drepe deg. du dør om du er borti vegger, gulv og store deler av andre ting som er på skjermen. spillet er ganske uklart i hva du kan være borti og hva du ikke kan være borti.

 

battletoad NES

spillet starter rimelig greit. 2 lette baner til å starte med. så bryter helvette løs. de aller fleste som spillte det kom ikke lenger enn til 3dje bane.

 

Dragons lair NES

klønete styring. de fleste fiender tar deg på 1 slag. mye feller+hindringer som er krever svært god presisjon å komme seg forbi man må også huske banene til punkt å prikke for å komme seg gjennom. kom knapt 1/3 på vei selv.

Endret av neoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her kan vi diskutere de vanskeligste retro spillene vi har spillt!

Kan starte med mine bidrag.

 

Silver surfer NES

du tåler ett slag. det er fiender over hele skjermen, alle vil drepe deg. du dør om du er borti vegger, gulv og store deler av andre ting som er på skjermen. spillet er ganske uklart i hva du kan være borti og hva du ikke kan være borti.

 

Dragons lair NES

klønete styring. de fleste fiender tar deg på 1 slag. mye feller+hindringer som er krever svært god presisjon å komme seg forbi man må også huske banene til punkt å prikke for å komme seg gjennom. kom knapt 1/3 på vei selv.

 

Hvis du kjenner til AVGN har du sikkert sett dem, men bare i tilfelle:

 

http://www.screwattack.com/AVGN/2007/SilverSurfer

 

http://www.screwattack.com/AVGN/2007/DragonsLair

Lenke til kommentar
Her kan vi diskutere de vanskeligste retro spillene vi har spillt!

Kan starte med mine bidrag.

 

Silver surfer NES

du tåler ett slag. det er fiender over hele skjermen, alle vil drepe deg. du dør om du er borti vegger, gulv og store deler av andre ting som er på skjermen. spillet er ganske uklart i hva du kan være borti og hva du ikke kan være borti.

 

Dragons lair NES

klønete styring. de fleste fiender tar deg på 1 slag. mye feller+hindringer som er krever svært god presisjon å komme seg forbi man må også huske banene til punkt å prikke for å komme seg gjennom. kom knapt 1/3 på vei selv.

 

Hvis du kjenner til AVGN har du sikkert sett dem, men bare i tilfelle:

 

http://www.screwattack.com/AVGN/2007/SilverSurfer

 

http://www.screwattack.com/AVGN/2007/DragonsLair

 

absolutt. er megafan av angry nintendo nerd. sett stort sett alle videoene hans:P han anmelder mye vanskelige retro spill :D silver surfer er vel kanskje ikke fult så vanskelig som har påstår det er. men dragons lair er rimelig håpløst i alle fall for meg.

Lenke til kommentar

Countdown til Amiga:

 

The player plays as Mason Powers, a CIA agent who wakes up in a Turkish mental hospital, suffering from partial amnesia and accused of murdering his supervisor. Powers must escape the hospital, find out who framed him, piece together his memory, and prevent terrorists from blowing up a peace conference...

 

count_000.png

 

Countdown er et virkelig vanskelig spill. Tok meg lang tid bare å finne ut hvordan jeg skulle komme ut av rommet du ser på bildet. Spillet gir ingen informasjon om hvilke gjenstander som kan bli manipulert, blir du oppdaget er det tilbake til start og legg til en skummel atmosfære, så har du en klassiker. Satt med hjertet i halsen hver gang jeg spilte, og har til den dag i dag, ennå ikke rundet spillet - faktisk ikke kommet meg ut av sykehuset ennå..

 

Absolutt er spill som kan anbefales.

Lenke til kommentar
Countdown til Amiga:

 

The player plays as Mason Powers, a CIA agent who wakes up in a Turkish mental hospital, suffering from partial amnesia and accused of murdering his supervisor. Powers must escape the hospital, find out who framed him, piece together his memory, and prevent terrorists from blowing up a peace conference...

 

count_000.png

 

Countdown er et virkelig vanskelig spill. Tok meg lang tid bare å finne ut hvordan jeg skulle komme ut av rommet du ser på bildet. Spillet gir ingen informasjon om hvilke gjenstander som kan bli manipulert, blir du oppdaget er det tilbake til start og legg til en skummel atmosfære, så har du en klassiker. Satt med hjertet i halsen hver gang jeg spilte, og har til den dag i dag, ennå ikke rundet spillet - faktisk ikke kommet meg ut av sykehuset ennå..

 

Absolutt er spill som kan anbefales.

 

Det var i dette spillet du ble lobotomert hvis du ble "tatt", ikke sant? Artig, det er ikke så lenge siden jeg satt og tenkte på dette spillet, men kunne ikke komme på hva det het.. Kan ikke huske jeg kom spesielt langt jeg heller.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Dragons lair NES

klønete styring. de fleste fiender tar deg på 1 slag. mye feller+hindringer som er krever svært god presisjon å komme seg forbi man må også huske banene til punkt å prikke for å komme seg gjennom. kom knapt 1/3 på vei selv.

 

ugh, hadde de her på nintendo selv. Der er forskjell på vansklig og dårlig.

det spillet der var bare helt utrolig dårlig.

Måten duden kastet kniven i en fin bue over dragen i starten.

Måten du måtte ta slike ultra mini hop for å klare å treffe noe som helst.

De pålene som gikk opp og ned. Måtte lirke deg bort til og vente lenge før du turte å gå igjenom. personen din var jo lige høg som taket så du hadde jo 0,1 sekund å reagere på.

Og når du endelig klarte en level så kom du deg aldri i verden av den hersen heisen. Dødde jo nesten uansett. Møkka spil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forskjell på vanskelig og dårlig... Joda klart det, men Dragon's Lair var en veldig god blanding av begge deler, virkelig.

Det dårlige var blant annet kontrolleren, som kunne vært mye bedre. Det vanskelige? Jo, det sier seg selv. Det meste dreper deg på 1 slag, alle disse fellene og ingen Continues etter man har brukt opp alle liva sine, og man må begynne helt fra nytt av igjen. Aldri runna det før :p

Var faktisk en av de første spillene jeg fikk også.

 

Et annet spill som også er nevnt fra før av her er Battletoads, som faktisk var et veldig morsomt spill. Men samt utrolig vanskelig og utfordrende.. Ikke akkurat anbefalt for dem som syntes super mario og megaman er vanskelig for å si det sånn. Spesielt disse kjøre banene, der man styrer f.eks sykkel, surfebrett og fly. Det tok evigheter for meg å mestre det.. Når jeg tenker meg om så har jeg aldri greid spillet da jeg hadde det på NES, det lengste jeg kom var til da man skulle kappløpe mot en rotte som var nesten umulig på slutten.

Greide å runne det senere på en emulator da det var mulig å bruke savestates midt i.. Ellers enn det så må man være ufattelig god for å greie det uten det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Husker et spill jeg hadde til pc for veldig, veldig mange år siden. Det handlet om en gutt som fåt bikkja si kidnappet av noen aliens, så drar du etter de med nie hightech stuff og reddern. 2D og alt. Var så sinnsykt vanskelig etterhvert

Lenke til kommentar

Spørs hva man mener med vanskelig, men Rick Dangerous-spillene er ihvertfall klin umulige å spille gjennom på første forsøk, da feller popper fram på alle mulige tidspunkt, og man må hele tiden gjøre leaps-of-faith.

 

Ellers tror jeg kanskje det spillet jeg har blitt mest sint på, er Amiga-spillet "The Immortal". Kan være det bare var meg, men jeg fikset ihvertfall ikke combat-systemet i dette spillet og døde gang på gang på samme sted ( og langt fra siste checkpoint ), så det endte med at gipsveggen i gangen fikk et ublidt møte med foten min. <_<

Lenke til kommentar

Et spill jeg synes var urettferdig vanskelig var "Commandos" til C64. Etter å ha ruslet noen stakkars meter mot høyre, kom en fiende ut av intet og drepte meg med et par skudd. Men det er ikke det verste, siden jeg hadde det på kassett, måtte jeg da spole tilbake og laste hovedmenyen på nytt. La meg si det sånn: Jeg ga meg etter et par forsøk. :rolleyes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...