Gå til innhold

Vanskeligste retro spillet du har spillt!


Anbefalte innlegg

Spørs hva man mener med vanskelig, men Rick Dangerous-spillene er ihvertfall klin umulige å spille gjennom på første forsøk, da feller popper fram på alle mulige tidspunkt, og man må hele tiden gjøre leaps-of-faith.

 

Ellers tror jeg kanskje det spillet jeg har blitt mest sint på, er Amiga-spillet "The Immortal". Kan være det bare var meg, men jeg fikset ihvertfall ikke combat-systemet i dette spillet og døde gang på gang på samme sted ( og langt fra siste checkpoint ), så det endte med at gipsveggen i gangen fikk et ublidt møte med foten min. <_<

Helt enig i Rick Dangerous... Takk og lov at man hadde flere liv... og trainer også mener jeg å huske... The Goonies var også litt uggent... Var ikke veldig store marginer man hadde før man døde. Skate or Die var også et spill som man virkelig fikk vondt av dersom man "bommet".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Husker et spill jeg hadde til pc for veldig, veldig mange år siden. Det handlet om en gutt som fåt bikkja si kidnappet av noen aliens, så drar du etter de med nie hightech stuff og reddern. 2D og alt. Var så sinnsykt vanskelig etterhvert

Heart of Darkness!

Husker jeg og en kompis strevde med det. Det var vel bare et treff fra fiendene så var du dau. Ganske heavy timing og problemløsning gjorde at vi la det vekk etter noen få levler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Spill i gamle dager var skikkelig vanskelig,og særlig til NES,mye pga ingen/få continiuer og ingen lagringsmulighet på de fleste titlene.

 

De alle vanskeligste til NES:

 

-Rygar:Eventyrspill.Det tar ca 1 time fra start til du når siste boss.Den siste bossen er komplett umulig,så umulig at vi aldri greide å ta ham.Saving var UMULIG.

 

-Bayou Billy:Action/eventyrspill:Du dør deg gjennom hele spillet og mister alle bonuser som extra våpen o.l hver gang du dør.DVS,enkelte soner av spillet er umulig uten fks pisk eller pistol(du har da kun nevekamp som våpen)Hvis du i det hele tatt kommer til slutten,så venter 2 svære bodyguards på deg,skuddsikre selvfølgelig og du må slåss med begge samtidig.

Saving var UMULIG her også---

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ninja Gaiden NES

fuck yes! turtles 1 fikk jeg heller aldri fullført på NES.

 

en kompis av meg runna FF7 på psx uten minnekort. Han ble provosert av minnekortreklamen bak på manualen: "Can't play final fantasy without it".

Den psx'en sto på ett par døgn i strekk, for å si det slik. Husker også at han var ekstreeeeemt nervøs når han traff på emerald weapon :p

Lenke til kommentar

Tja, vanskelig valg her gitt. Var ganske mange ekstreme spill i 8-bit eraen. Så nevner kun dem jeg hadde selv på min konsoll..

5. Dragon's Lair

4. Double Dragon 3

3. Ghost'n' Goblins

2. Ninja Gaiden 3

1. Battletoads

 

De 4 siste nevnte var vel en av mine yndlingsspill i den tid også, men har kun greid å runne Double Dragon 3 èn gang. Battletoads var bare bokstavelig talt brutalt, haha.

Lenke til kommentar

Har prøvd noen runder med Zero Wing, og jeg oppfatter det som rimelig vanskelig.

 

At Teenage Mutant Ninja Turtles nevnes er forøvrig litt merkelig i mine øyne, for jeg og en kamerat spilte dette utrolig mye og fullførte det flere ganger. Sitter med andre ord ikke med noen følelse av at det var spesielt vanskelig, bare innmari morsomt.

Lenke til kommentar

Jeg reagerte igrunn litt på at MegaMan 2 ble nevnt, som blir sett som det desiderte enkleste spillet i hele serien (mulig pga Metal blade våpnet som ødelegger alt, til og med bossen som gir deg det er svak mot det).

 

Forresten, jeg hadde et cowboy aktig spill, i muligens litt sånn Crocodile Dundee stil. Husker ikke navnet på det, bare at det var umulig å greie.. Noen som som har lyst å forfriske minnet mitt?

Lenke til kommentar

Forresten, jeg hadde et cowboy aktig spill, i muligens litt sånn Crocodile Dundee stil. Husker ikke navnet på det, bare at det var umulig å greie.. Noen som som har lyst å forfriske minnet mitt?

 

The Adventures of Bayou Billy var definitivt Crocodile Dundee aktig. Finnes en SpoonyOne video hvor han gir opp.. ;)

 

Bayou_Billy_box.jpg

Lenke til kommentar

Jeg sleit som bare rakkern med Wizards and Warriors, og Rygar.

 

Kunne ikke lagre på noen av dem :S

 

 

Før det så var det et lite spill til Atari, med et gult fly...aner ikke hva det het, men jeg sleit som bare rakkern der også:p (var fem år da)

 

http://www.pong-picture-page.de/catalog/images/atari2600jr.JPG

 

Akkurat sånn boks hadde jeg! Var i utlandet det året... aaah, nostalgi :D

 

 

MEEEEEN....Fy faen altså folkens, Wizards and Warriors 3...den var jævlig...satt fast rett før slutten i måneder!!! Helt til min gudfar fant ut at man skulle ta på magiker drakta, og fly opp for å ta den dragen...

 

Men da jeg fant han...da fikk han smake :D

Malkil var jo slem han også, men ikke så ille som å ikke klare å finne den dragen :rolleyes:

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...