Gå til innhold

Brütal Legend: Generell Diskusjon.


Hvordan er dine forventninger til Brütal Legend?  

  1. 1. Ja, hvordan er de?

    • Tim Schafer/Double Fine/Heavy Metal er kung! Så det blir også Brütal Legend!
      25
    • Must-buy!
      7
    • Ser rimelig spennende ut.
      9
    • Ser helt greit ut.
      3
    • Ganske skeptisk.
      5
    • Særdeles skeptisk.
      3
    • Kommer til å bli møkk!
      1
    • Brütal Legend?
      0


Anbefalte innlegg

Tror du legger litt for mye vekt på noe av uttalelsene til anmelderen i Australske IGN, det med PC-versjonen var fordi han (som mange andre) mener det ville vært enklere og mer presist med en PC-versjon, ikke at strategi-biten er så fæl at han vil ha en PC-versjon som resultat av det.

Han savnet dog et kart med unit-overview, og synes det var litt vanskelig å se hvem som var hans enheter (pga karaktèr designet vil jeg tro?), kult var det iallefall at han selv kunne gå inn i kamp og gjøre så lite RTS som mulig, hvis han ville

 

Bugsene de snakket om (så vidt jeg så iallefall) var kun "stuck" moments som oppstå et par ganger fordi de ikke kunne hoppe, men siden spillet saver ganske ofte så de ikke på dette som noe alt for frustrerende.

De sier det jo selv, på tross av en liten andel bugs ble de aldri såpass irriterte at de ville legge fra seg spillet, det var rett og slett for gøy :) (Schafer vare-merket m.a.o.)

 

Selvfølgelig vil individer prioritere annerledes uavhengig av hverandre og anmeldelser (noen vil skrinlegge spillet kun pga RTS osv), men som den australske anmelderen sa:

 

"Charming and clever in equal portions, Brütal Legend is a classic example of cohesive game design. Even with a few minor flaws, it's undeniably a production of significant merit. We hope, then, that the subject matter and the light-hearted approach taken are enough of a draw to pull in the players. After all, in an age of ever-increasing monotony and creative stagnation, a game like Brütal Legend is brash, proud, subversive and triumphant - and it deserves to succeed. Get on board, crank it up and make it so. Two horns up. "

 

Jeg synes den konklusjonen er veldig veldig positiv, og han omtaler jo bugsene og feilene som "små", ikke akkurat et varsels-skrik i mine ører da jeg spiller spill hele tiden med små irritasjons-momenter :)

 

Ang. lengden så ble jeg selv litt nysgjerrig, men jeg tar det med knusende ro da jeg har spilt spill som har vært 6 timer korte, men de har vært såpass gode/morsomme at da tar jeg heller å spiller rundt spillet et par ganger til.

Dessuten er det jo også sidequests med?

Og så vidt jeg skjønte fra gameplay-videoen, en god del utforsking og ting man kan gjøre/finne.

De sier også at verdenen er sømløs, vakker (på denne siden av Uncharted 2) og at det spillet ikke har i øye-sprengende ultra-realistisk grafikk, så tar det igjen i teknikk, humor og at mye skjer på en gang.

Just my cup of tea iallefall :)

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Hvorfor er Uncharted2 i det hele tatt med i denne diskusjonen? Annet enn at Uncharted er en allerede etablert franchise med stor fanbase, noe som gjør at det, som vi allerede har sett, blir prioritert som stoff hos de mange spillsider. Dette har gjort at Brutal Legend har havnet litt etter, men nå er jo anmeldelsene på vei.

Det eneste disse to spillene har til felles er at de kommer ut på samme konsoll.

 

Er skummelt å se hvor stor makt spillanmeldelser har over enkelte. Det skal da vel strengt tatt være mulig å kjøpe seg et spill utifra egne preferanser istede for å forkaste alt som ikke har 80%+ hos metacritics (satt på spissen).

 

Jeg har ikke lest noen anmeldelser av dette spillet enda, men vet på bakgrunn av info og demo at dette for meg, i det verste fall, blir god underholdning. Da har jeg lite bruk for anmeldelsene, annet enn å, for moro, lese hva andre syns.

 

Brutal Legend blir ganske sikkert en spillopplevelse som kommer til å henge igjen hos meg veldig langt inn i fremtiden, om det plutselig blir totalslaktet så kommer ikke det til å gjøre at jeg føler det annerledes.

Lenke til kommentar

Brutal Legend ligger nå, etter 5 anmeldelser, med et snitt på 86 på Metacritics.

 

IGN AU: 93

 

MEGamers: 92

 

IGN: 90

 

Videogamer: 80

 

Eurogamer: 80

 

Gamereactor: 7

 

Videogamer melder at det er RTS biten som han føler ikke er implentert godt nok til å passe med resten av spillet, selv om det er en god idè.

 

Edit: Og der kom jaggu Gamer sin anmeldelse også, den kan dere lese selv synes jeg! :)

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Eg gir eigentleg ein god f**n i kva karakterar dette spelet får. Med ei sånn soundtrack-liste må det berre bli bra. Enkelte av banda på den lista hadde eg aldri trudd at eg skulle få oppleve i eit "blockbuster" spel. Og mengda moderne/nu metal der var også svært liten, som er veldig positivt :)

 

Overhengande stor fare for at det blir Brütal Legend, ein seksar med pils og høgt volum på anlegget i løpet av veka :D

 

Det einaste som bekymra meg litt var RTS-biten, eg kan ikkje fordra RTS <_<

Lenke til kommentar

Vel, om den er dårlig har eg i alle fall noko å skulde på når ting går til helvete (no pun intended) ^_^

 

Og hey, eit spel med Motorhead, Sabbath, Manowar, Priest, Crüe, Accept og andre klassikarar er ein ting, men når dei i tillegg klarar å få med band som Enslaved (godt jobba av Grutle og co btw), Brocas Helm, Cloven Hoof og (The Lord Weird) Slough Feg... Rett og slett imponerande :)

Lenke til kommentar

Så sant så sant ^_^

Det blir iallefall høy metal-faktor og pils-inntak på meg også Torsdag, skal stå opp når madammen drar på skolen, løpe til Spaceworld og skaffe meg et eksemplar (de selger for 499 forresten), og ikke gå fra skjermen før madammen er hjemme og spør hva jeg har gjort av ansvarsfylte ting den dagen!

 

(Hallo? Om ikke det å redde metal-brudar i nød mens jeg slakter glam-metallere og emo/goths er ansvarsfullt, så vet ikke jeg!)

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Eg gir eigentleg ein god f**n i kva karakterar dette spelet får. Med ei sånn soundtrack-liste må det berre bli bra. Enkelte av banda på den lista hadde eg aldri trudd at eg skulle få oppleve i eit "blockbuster" spel. Og mengda moderne/nu metal der var også svært liten, som er veldig positivt :)

 

Overhengande stor fare for at det blir Brütal Legend, ein seksar med pils og høgt volum på anlegget i løpet av veka :D

 

Det einaste som bekymra meg litt var RTS-biten, eg kan ikkje fordra RTS <_<

 

Ja I helga skal dette nytes med et voldsomt høyt volum på hjemmekinon med 46-tommern (skryte skryte :p )!! Men jeg bytter ut pilsen med en flaske Jack Daniels. Skal det være metal så skal det **** meg være metal! :D

Endret av Terjee
Lenke til kommentar

Mens vi snakker om metalklisjèer, kan jeg fortelle at butikkeieren fra butikken under leiligheten kom på døren og lurte på om jeg ikke kunne dempe musikken.

 

...Selvfølgelig var det jo Black Sabbath's - "Black Sabbath" som sto på ^_^

Må si jeg føler meg dum mens jeg samtidig ser det humoristiske i situasjonen.

Lenke til kommentar
Bekrefter at Brutal Legend er kommet på lager og at spillet sendes fra oss i dag.

 

Absoluttspill leverer varene som vanlig! Har nok spillet i hus imorgen :)

 

Kan virke som om AbsoluttSpill har løst alle problemene de hadde i sommer?

 

Hvordan er dine erfaringer med AS Saddlefall?

De rakk å få en del problemer i sommer før jeg bestilte mitt første spill derfra, så er derfor skeptisk inntil annen beskjed.

Vet at de var uhyre dyktige før iallefall.

Lenke til kommentar

Vet mange håper å høre mye kul musikk i spillet, men ifølge Vg sin anmeldelse så kanskje vi blir litt skuffet.

 

"Og en annen ting: I et spill som fokuserer så mye på musikk, og som har en så beinhard og solid låtliste, så har jeg ikke hørt gjennom én hel sang gjennom hele eventyret. Resultatet er at det ikke fremstår som noen spesielt solid musikkopplevelse heller, selv om alt tilsier at det burde være det. Selv om heavy metal-musikk danner hele bakteppet, så står ikke musikken i sentrum her. Og det er overraskende."

 

Sittert vg.no

 

 

Lenke til kommentar

Jeg leste igjennom anmeldelsen, og jeg tok det hele med en klype salt.

For så vidt jeg vet får man ikke tak i hele soundtracket får man får installert en radio i bilen sin (var iallefall slik jeg tolket det i gameplayvideoen på 20 minutter), og da er det vel så vidt jeg vet bare å guffe på med knall musikk.

 

For VG's anmelder trodde vel virkelig ikke at det skulle være plass til over 100 hele sanger i et slikt spill uten at det skulle bli for masete?

Jeg har lest 6 andre anmeldelser, og ingen av disse nevner noe om at de fikk høre for lite grom musikk, snarere tvert imot.

 

 

Edit:

Hva gjør man ikke for et svar?

Jeg vet hva man gjør iallefall, man dummer seg ut på Brütal Legends anmeldelses-felt ved å stille et spørsmål der svaret står i teksten til Øystein. ._.

 

Hvis det er flere som har like dårlig øye-kvalitèt som meg kan jeg iallefall bekrefte at det ER en radio i bilen til å høre på metal.

....Merkelig nok.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Synes det er rart det ikke har blitt lagt fokus på dem grafiske forskjellene på PS3 og X360 versjonen enda jeg? Men det kommer vel snart...for forskjeller det er det kan jeg love dere...

http://www.lensoftruth.com/?p=15460

 

De skriver jo faktisk på siden

PlayStation 3 Avg. FPS: 29.41 / Xbox 360 Avg. FPS: 29.14

PlayStation 3 Avg. Frame Tear: 6.35% / Xbox 360 Avg Frame Tear: 0.78%

og

Whelp folks, since this was a demo there wasn’t and mandatory install or any loading. We’ll just have to wait for the full version to be released to make any decisions.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...