Gå til innhold

Borderlands - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å sammenligne Far Cry 2 med Mass Effect blir skivebom. De er for det første vidt forskjellige spill - gjennomsnittlig dybdeløs fps mot et ganske omfattende rpg.

 

Du må gjerne si at de er dårlige begge to og jeg skal ikke diskutere din smak med deg, men de kan ikke sammenlignes mener jeg.

 

Når det er sagt så har du faktisk et godt poeng i og med at Borderlands jo kombinerer de to sjangrene.

Jeg forventer neppe et rpg med dybden til Mass Effect eller andre rpg'er der ute, jeg forventer egentlig et ganske straight forward skytespill med herlig grafikk og morsomme våpen. Tror dog at det er ulikt den vanlige skytteren fordi rpg-elementene nok kan skinne igjennom, og jeg håper de har valgt en historiefortelling som ligner nærmere den sjangeren enn førstepersonsskytterne. Om historien henger på greip er det veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Å sammenligne Far Cry 2 med Mass Effect blir skivebom. De er for det første vidt forskjellige spill - gjennomsnittlig dybdeløs fps mot et ganske omfattende rpg.

 

Sammenlignet de to har jeg ikke. Jeg har inntrykk av at Borderlands på en måte bruker elementer fra begge spillene. Grunnen til at jeg dro frem Far Cry 2 var fordi det ikke sto til forventningene til folk flest. Da tenker jeg ikke på kvaliteten, men hvordan selve gameplayet var.

 

Jeg håper i det minste Borderlands ikke går i samme fella som FC2, å lage checkpoints hvor fiendene kommer tilbake hele tiden, bare noen minutter etter du har drept de.

Lenke til kommentar
Å sammenligne Far Cry 2 med Mass Effect blir skivebom. De er for det første vidt forskjellige spill - gjennomsnittlig dybdeløs fps mot et ganske omfattende rpg.

 

Sammenlignet de to har jeg ikke. Jeg har inntrykk av at Borderlands på en måte bruker elementer fra begge spillene. Grunnen til at jeg dro frem Far Cry 2 var fordi det ikke sto til forventningene til folk flest. Da tenker jeg ikke på kvaliteten, men hvordan selve gameplayet var.

 

Jeg håper i det minste Borderlands ikke går i samme fella som FC2, å lage checkpoints hvor fiendene kommer tilbake hele tiden, bare noen minutter etter du har drept de.

 

 

Ok, da misforsto jeg posten din. Borderlands bruker få elementer fra Far Cry 2 har jeg inntrykk av, mer fps som en genrell greie. Hvordan kartet og verdenen er vet jeg ikke, men ser ikke hvorfor det skal være vaktposter der slik som i FC2. Det er jo også meningen at man skal levle, og hvis fiendene respawner verdt 3. minuttt høres dette veldig veldig rart ut.

Lenke til kommentar

Jeg forholder meg litt skeptisk til dette spillet jeg.. De snakker jo bare om at de har så utrolig mange våpen, og at det er tøft med mange våpen, at de har laget et program som lager våpen blah blah.. Håper jo likevel at spillet slår an, men jeg har en litt dårlig "magefølelse."

Endret av Error
Lenke til kommentar

Må si meg til dels enig med bekymringen din Error.

Når det som blir skrytt mest av, er antallet våpen (selv om det er vanvittig høyt), så må man spørre om det ikke er flere ting i spillet som frister?

 

Skal et spill leve på 1 000 000+ våpen liksom?

Man kommer jo ikke til å bruke mer enn sikkert 30 av de uansett, med mindre de faller i stykker etter et par-tre skudd?

 

Skal iallefall lese previewen til Xbox 360 World først, og se om jeg finner noe snas, men de virket skeptiske desverre.

Lenke til kommentar
Jeg forholder meg litt skeptisk til dette spillet jeg.. De snakker jo bare om at de har så utrolig mange våpen, og at det er tøft med mange våpen, at de har laget et program som lager våpen blah blah.. Håper jo likevel at spillet slår an, men jeg har en litt dårlig "magefølelse."

 

Er noe sant her, og har selv tenkt denne tanken.

Men har kastet vekk bekymringene mine for jeg tror det er fullt av awsome. Fallhøyden er stor med andre ord!

 

Får se hvordan mottagelsen går.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes gameplayet virker greit nok for et kjøp.

 

Elska Crackdown og elsker Fallout 3. Ser ut som en kryssblanding av de to spille pluss noe mer. Elsker sånn stil hvis det er et actionspill som regel, har ikke likt så mye adventure spill i den stilen akkurat.

 

20000 billion forskjellige våpen kan være gøy uansett.

Lenke til kommentar
Gameplayet ser spennende ut, quest er det jo en god del av. Men hvordan blir værsystemet? er det regn, sol, dag og natt?

Jeg kommer mest sannsynlig til å spille soldier. Er litt skeptisk til å gå i nærkamp med folk som skyter. :ph34r:

 

Været aner jeg ingen ting om.

Personlig kommer jeg nok til å gå soldier med medic-skills. Er som regel det jeg er best med hehe.

Lenke til kommentar
Nei, det er den klassen jeg har spilt desidert mest i både Battlefield 2 og Team Fortress 2, så det er mitt kall i livet.

NurseF4 om du vil ^_^

Jeg er helt enig, i BF2 er jeg alltid medic og jeg kommer sikkert til å være det samme på borderlands. Jeg så en youtube video hvor de sa at det er ikke bare våpnene og utstyre som blir automatisk generert, men det samme gjelder miljøet.

 

Det kan også hende at jeg blir den klassen som kan være usynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...