Gå til innhold

Filmprat.


Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Hvilke tre siste filmer? :hmm:

Det finnes jo bare tre filmer (4,5 og 6). Å påstå det finnes flere er som å si at det er laget flere Terminator-filmer etter nr 2, eller å si at Conan the Barbarian har fått en oppfølger :w00t:

Hva er det neste folk får seg til å påstå? At Matrix var en trilogi? :wacko:

 

 

/denial off

Endret av Miles Teg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke nekte for det, selvom det er forferdelig. Det er laget 9 SW filmer, ikke 6.

 

Dere glemmer jo de fantastiske klassikerne: Clone wars, Ewoks: The battle of endor og Caravan of Courage: An ewok adventure.

 

Heldigvis finnes det ingen 2-timers julespesial.

 

Sant. De siste filmene har vørt et makkverk uten like. Jeg kan ikke fatte at noen fortsatte å godta at han voldtok serien ved å lene seg på CGI. De tre nyeste filmene er så fjernt fra det vi ble så glade i fra den originale trilogien at jeg egentlig lurer på om han enda har skjønt hva han har gjort.

Så du syntes Ep 2,3 og Clone wars var forferdelige, men ikke ep 1? Men ja, jeg er enig i at det er litt mye CGI i Clone Wars.

 

:whistle:

Endret av lolidude
Lenke til kommentar

"Troll 2"? Er ikke den regnet for å være av samme kaliber som "Hobgoblins" og "Manos the Hands of Fate"?

 

Av en eller merkelig grunn har jeg aldri sett "Troll 2". Det burde jeg gjøre noe med.

For, på samme vis som jeg har et slags forsett om å se flest mulig av filmene som regnes som de beste (132/250 pr dags dato), så har jeg også som intensjon å se flest mulig av de verste av de verste.

MST3K har vært til stor hjelp der: "The Starfighters", "Manos", "Zaat", "Track of the Moon Beast", "Merlin's Shop of Wonders", "Girl in Gold Boots", "The Creeping Terror", "The Wild World of Batwoman", "Eegah", "The Horrors of Spider Island" osv...

Problemet er at det hele tiden lages nye elendige filmer jeg sliter med å få sett, delvis fordi ingen distributører er villige til å betale for å få makkverkene over på (billig) DVD*.

Og det synes jeg er synd. Ikke akkurat lett å finne torrents av disse filmene heller.

 

*) Nå vet jeg at feks "Santa with Muscles" finnes på DVD, men jeg er ikke helt desperat nok til å betale en hundrings for å se Hulk Hogan som julenissen.

Endret av Miles Teg
Lenke til kommentar

Om du vile ha nye elendige filmer, så anbefaler jeg filmstudioet ''The Asylum''.

Har ennå til gode å se noen av filmene deres, men har faktisk veldig lyst til å se "Princess of Mars"

 

 

Så forresten "Avatar" i dag.

En kan si hva en vil om det lettere generiske plottet og alle klisjeene, men det er ikke til å komme unna at dette er den desiderte beste bruken av CGI til dags dato. Så lenge jeg sitter der i salen og virkelig godtar at Pandora kan være en reelt sted, så kan historien være så corny som den bare vil. Cameroon har virkelig greid det han sa han skulle: å virkelig sprenge grenser for hva som er mulig med CGI. Neste steg må være å beseire Uncanny Valley (Det er ikke uten grunn at Na'viene er blå kattemennesker. Tenk deg hvor horribelt det hadde vært om de hadde vært hudfarget!?)

 

Det er ikke så ofte jeg er på kino, så dette ble også mitt første møte med 3D. Etter de første par minuttene hvor jeg måtte venne meg til det (er samme opplevelsen som å ta på seg feil linser) så glemte jeg at jeg hadde brillene på.

Men, ser at 3D absolutt er et verktøy som kan fucke opp en ellers grei film. Reklamene før selve filmen var virkelig forferdelige å se på. Enkelte av actionscenene var også litt for hektiske til at hjernen min greide å følge med, slik at 3D-effekten feilet, men stort sett gikk det sømløst.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Om du vile ha nye elendige filmer, så anbefaler jeg filmstudioet ''The Asylum''.

Eller så kan man bare se Plan 9 from Outer Space, så har man fått det man trenger i lang tid fremover..

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Så den nye Sherlock Holms filmen igår...hadde 0000 forventninger til denne. Men BOOOM! Suprice!

 

Konge film...denne skal kjøpes på Bluray uten å blunke.

Ble overrasket jeg og!

 

 

selv om jeg ble ekstremt skuffet da jeg trodde at det var magi med i filmen, men det gjorde det bare enda bedre når slutten kom. Jeg burde jo selvsagt ha skjønt den "flikken" men men, koste meg forde!

 

Lenke til kommentar

Om du vile ha nye elendige filmer, så anbefaler jeg filmstudioet ''The Asylum''.

Har ennå til gode å se noen av filmene deres, men har faktisk veldig lyst til å se "Princess of Mars"

 

 

Så forresten "Avatar" i dag.

En kan si hva en vil om det lettere generiske plottet og alle klisjeene, men det er ikke til å komme unna at dette er den desiderte beste bruken av CGI til dags dato. Så lenge jeg sitter der i salen og virkelig godtar at Pandora kan være en reelt sted, så kan historien være så corny som den bare vil. Cameroon har virkelig greid det han sa han skulle: å virkelig sprenge grenser for hva som er mulig med CGI. Neste steg må være å beseire Uncanny Valley (Det er ikke uten grunn at Na'viene er blå kattemennesker. Tenk deg hvor horribelt det hadde vært om de hadde vært hudfarget!?)

 

Det er ikke så ofte jeg er på kino, så dette ble også mitt første møte med 3D. Etter de første par minuttene hvor jeg måtte venne meg til det (er samme opplevelsen som å ta på seg feil linser) så glemte jeg at jeg hadde brillene på.

Men, ser at 3D absolutt er et verktøy som kan fucke opp en ellers grei film. Reklamene før selve filmen var virkelig forferdelige å se på. Enkelte av actionscenene var også litt for hektiske til at hjernen min greide å følge med, slik at 3D-effekten feilet, men stort sett gikk det sømløst.

 

Som om jeg skulle sagt det selv Miles. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...