Gå til innhold

Filmprat.


Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er noen timer siden jeg så Avatar for første gang nå, i 3D på Colosseum kino i Oslo. Jeg sitter egentlig igjen med en følelse av at jeg burde ventet på Blu-Ray utgaven. Jeg fatter rett og slett ikke hvorfor 3D effektene i denne filmen har fått så mye skryt som de har. Greit nok at det var et skrivebord eller en plante i forgrunnen som i ny og ne var "nærme på en 3D måte", men ellers var ikke selve 3D aspektet noe særlig å rope hurra over etter min mening. Jeg så mye mer imponerende 3D-filmer i Disneyland for 8-9 år siden (true story). Oh, og noen geværer vises i 3D noen få ganger når karakteren skyter rett "inn i" kameraet. For meg virker det som om enkelte scener ble laget med 3D for å kunne si at de har 3D - resten av filmen klarer seg fint uten. Ellers var bildet generelt kjedeligere å se på enn en Blu-Ray på skjermen hjemme, rett og slett fordi bildet i kinoer sjeldent er skarpt nok til å se "ekte" ut. Det er som når jeg skal gå meg en tur uten briller.

 

Nei, jeg angrer faktisk på at jeg så den på kino.

 

Med det sagt så synes jeg selve filmen i seg selv var vakker. Det er det ordet jeg bruker om den og jeg vil egentlig ikke bruke noen andre ord. Den var ikke særlig original, man skjønner hvem som vil gjøre hva i løpet av filmens historie ved første øyekast og man vet hvordan historien vil utarte seg før man har sett introduksjonen. Likevel er den goddamn vakker. Ikke bare er selve verdenen vakker (spesielt om nettene), men filmen er vakkert utført. Historien er, til tross for sin uoriginalitet og forutsigbarhet vakkert gjenspeilet i personene som er fanget i den og jeg tar meg selv i å bli en liten Avatar-fanboy selv om jeg ikke helt vet hvorfor. Det er noe med Pandora som fengsler meg og ikke vil slippe meg. Men slapp helt av, jeg er ikek som de tullingene som blir depressive og sminker seg som Na`Vi fordi de ikke bo på Pandora.

 

En vakker film som jeg gleder meg til at kommer på Blu-Ray. Bare så synd at jeg lot en middelmådig 3D opplevelse ødelegge en del av jomfruvisningen min.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var kveldens underholding fortært. Så Land of the lost med bl.a. Will Ferrell. Er fan av filmene hans, men hadde veldig lave forventninger til denne. Den overrasket derimot positivt. Plotet og historien må være kokt sammen i dyp hasjrus, men den var faktisk svært underholdene. Og jeg kommer ikke over en av scenene i filmen. Ferrell er rett og slett hysterisk morsom uansett hva han foretar seg.

Ikke en superfilm, men absolutt grei underholdning om du vil ha det en latter.

 

http://www.youtube.com/watch?v=VhVuqrwuBTI

Lenke til kommentar

Er noen timer siden jeg så Avatar for første gang nå, i 3D på Colosseum kino i Oslo. Jeg sitter egentlig igjen med en følelse av at jeg burde ventet på Blu-Ray utgaven. Jeg fatter rett og slett ikke hvorfor 3D effektene i denne filmen har fått så mye skryt som de har. Greit nok at det var et skrivebord eller en plante i forgrunnen som i ny og ne var "nærme på en 3D måte", men ellers var ikke selve 3D aspektet noe særlig å rope hurra over etter min mening. Jeg så mye mer imponerende 3D-filmer i Disneyland for 8-9 år siden (true story). Oh, og noen geværer vises i 3D noen få ganger når karakteren skyter rett "inn i" kameraet. For meg virker det som om enkelte scener ble laget med 3D for å kunne si at de har 3D - resten av filmen klarer seg fint uten. Ellers var bildet generelt kjedeligere å se på enn en Blu-Ray på skjermen hjemme, rett og slett fordi bildet i kinoer sjeldent er skarpt nok til å se "ekte" ut. Det er som når jeg skal gå meg en tur uten briller.

 

Nei, jeg angrer faktisk på at jeg så den på kino.

 

Med det sagt så synes jeg selve filmen i seg selv var vakker. Det er det ordet jeg bruker om den og jeg vil egentlig ikke bruke noen andre ord. Den var ikke særlig original, man skjønner hvem som vil gjøre hva i løpet av filmens historie ved første øyekast og man vet hvordan historien vil utarte seg før man har sett introduksjonen. Likevel er den goddamn vakker. Ikke bare er selve verdenen vakker (spesielt om nettene), men filmen er vakkert utført. Historien er, til tross for sin uoriginalitet og forutsigbarhet vakkert gjenspeilet i personene som er fanget i den og jeg tar meg selv i å bli en liten Avatar-fanboy selv om jeg ikke helt vet hvorfor. Det er noe med Pandora som fengsler meg og ikke vil slippe meg. Men slapp helt av, jeg er ikek som de tullingene som blir depressive og sminker seg som Na`Vi fordi de ikke bo på Pandora.

 

En vakker film som jeg gleder meg til at kommer på Blu-Ray. Bare så synd at jeg lot en middelmådig 3D opplevelse ødelegge en del av jomfruvisningen min.

 

Akkurat som forventet egentlig. Jeg så 2D versjonen på kino og ble lamslått av det visuelle, men jeg tror jeg styrer unna 3D.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Synes 3D ga en ekstra dimensjon til filmen, men det var mer styr enn det var verdt. Synes 3D er veldig slitsomt for øynene, og det virker som bildet blir mer uskarpt enn 2D. Jeg så for eksempel Clash of the Titans, og der var bildekvaliteten lavere enn vanlige 2D filmer, og dessuten så er det forbanna piss og bare gjort pga penger at Clash of the Titans er i 3D. Var søren meg ikke 3D i det hele tatt, bare dårligere bilder og dyrere billett. Synes egentlig at 3D kan holde seg til animasjonsfilmer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Så faktisk ikke så ille ut! Er litt flaut å si det, men jeg har sansen for sånne "tenåringsdramaer", om man kan kalle det det. Koselig å se på som regel :rolleyes:

 

Gleder meg helt ufatteligmye til Inception:

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Synes Moon var helt grei. Likte historien, skuespillet og settingen veldig godt, men det var bare ettellerannet med den som gjorde sånn at jeg ikke digger den, selv om jeg syntes den var dritbra.. (kanskje litt selvmotsigende..?)

Lenke til kommentar

Så filmen Moon igår, den var ikke akkurat det jeg kanskje tenkte meg når jeg satt meg ned men det var en fin film som nok dem fleste scifi elskere der ute vil sette pris på.

 

 

 

Litt skummelt at folk begynner å snakke om denne filmen akkurat den samme kvelden jeg og kjæresten så den.

 

Sam Rockwell i sin livs rolle kan man vel si, ble selv overrasket over hendelsesforløpet men den skuffet så absolutt ikke.

En meget trist/tankevekkende og atmosfærisk (no pun intended) film på flere måter

 

Severdig til 1000.

 

 

P.S: La noen merke til iallefall den ène 2001:Space Odyssey henvisningen?

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...