Gå til innhold

Filmprat.


Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oscarnominasjonene er her.

 

Litt kjapp skumlesing før man drar fra jobb.. det som slår meg er at

A - "Avatar" er nominert til ufortjent mange priser (Beste film? Beste regi og effekter ja, men ikke beste film. Hallo!)

B - Det samme er "The Hurt Locker" (jeg ble ikke imponert av noe som helst i denne filmen)

og

C - Sam Rockwell er snytt for en nominasjon som beste skuespiller (for "Moon").

D - Nick Cave og Warren Ellis er ikke nominert for beste musikk ("The Road"). Dette tyder kanskje nok en gang på at min musikksmak er noe spesiell.

 

Utover det er det festlig at "District 9" er nominert i flere kategorier.

 

*edit*

Dustesmilies som lurer seg inn når jeg forsøker å lage lister

Endret av Miles Teg
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Satte meg ned for å tenke over hvilke filmer jeg syntes burde vinne div. kategorier av de nominerte, men i alle kategoriene var det 2-3 filmer jeg ikke hadde sett, så det var ganske poengløst. Men jeg syntes The Cove burde vinne for Documentary, Coraline for Animation, og Avatar for de visuelle/art kategoriene.

Lenke til kommentar

Kan vi vennligst en Mini-anmeldelse tråd? Denne tråden er for diskusjon rundt filmene. De forrige sidene er jo fulle av "jeg så xxxx igår, 8/10".

Som Jonas sier, det finnes allerede en, men vi er ikke så flinke til å bruke den.

 

Uansett, Avatar fortjener ikke Beste Regi-prisen.

Ikke? Hvilken film synes du fortjener det i så fall?

Selv mener jeg at Cameron bør vinne denne prisen for "Avatar". Bortimot hver enda scene i filmen er møysommelig satt opp, og filmen benytter de riktige filmtekniske klisjeene for å rive med seg publikum. Forutsigbart? Ja. Klisjefylt? Ja, men akkurat så nok til at det ikke blir Star Wars I-III.

Det hadde vært nok med en enkelt figur som var med som comic relief, så hadde hele filmen vært ødelagt.

 

"Hurt Locker"? Nja, den første halvtimen er jo relativt bra, men det hele renner fort ut i sanden.

 

"Inglourious Basterds" Tja... om ikke Cameron vinner, så er nok dette den beste kandidaten. Det er liten tvil om at Tarantino kan sitt håndverk.

 

"Up in the Air" og "Precious" har jeg ikke sett, og vet heller ikke nok om dem til å kunne gi en vurdering.

Lenke til kommentar

Gi den heller til Kathryn Bigelow eller Tarantino. Helst Tarantino, fordi han virkelig fortjener den.

Ser du mener det, men har du noen god begrunnelse for at Bigelow skulle fortjene noe som helst?

Om man hadde fjernet "Inglourious Basterds" og "Avatar" fra listen, så er det likevel andre filmer fra fjoråret med bedre og smidigere regi enn "The Hurt Locker";

"Moon" - regien er veldig bra, selv om det er noen voldsomme plothull i storyen.

"District 9" - grepet med å starte som semi-dokumentar og så degenerere ut i vanlig film i takt med at Wikus mister grepet er ikke revolusjonerende, men likevel godt gjennomført (selv om mesteparten av action mot slutten bare er filler og CGI-runking).

...og noen av de jeg ikke har sett, men som ut i fra alle solemerker og anmeldelser virker bra:

"Invictus", "The Messenger", "A Serious Man" og selvsagt "Up in the Air" og "Precious".

Lenke til kommentar

Gi den heller til Kathryn Bigelow eller Tarantino. Helst Tarantino, fordi han virkelig fortjener den.

Ser du mener det, men har du noen god begrunnelse for at Bigelow skulle fortjene noe som helst?

Om man hadde fjernet "Inglourious Basterds" og "Avatar" fra listen, så er det likevel andre filmer fra fjoråret med bedre og smidigere regi enn "The Hurt Locker";

"Moon" - regien er veldig bra, selv om det er noen voldsomme plothull i storyen.

"District 9" - grepet med å starte som semi-dokumentar og så degenerere ut i vanlig film i takt med at Wikus mister grepet er ikke revolusjonerende, men likevel godt gjennomført (selv om mesteparten av action mot slutten bare er filler og CGI-runking).

...og noen av de jeg ikke har sett, men som ut i fra alle solemerker og anmeldelser virker bra:

"Invictus", "The Messenger", "A Serious Man" og selvsagt "Up in the Air" og "Precious".

Vi diskuterte Beste Regi, right?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Var innom PK istad:

 

  • Whispers of the Heart
  • Prinsessen fra Vindens Dal
  • Metropolis
  • Man on Wire
  • Planeten vår/Planet Earth BD
  • Trainspotting, steelbook
  • Oldboy
  • Princess Mononoke
  • Kikis Budservice
  • Lapute: Himmelslottet
  • Family Guy: Blue Harvest
  • The Bucket List

 

ble 1453,50 kr. Alltid gøy når man trenger to poser :rolleyes:

Lenke til kommentar

Var innom PK istad:

 

  • Whispers of the Heart
  • Prinsessen fra Vindens Dal
  • Metropolis
  • Man on Wire
  • Planeten vår/Planet Earth BD
  • Trainspotting, steelbook
  • Oldboy
  • Princess Mononoke
  • Kikis Budservice
  • Lapute: Himmelslottet
  • Family Guy: Blue Harvest
  • The Bucket List

 

ble 1453,50 kr. Alltid gøy når man trenger to poser :rolleyes:

Der var det en del Ghibli du.

Ble det Fritz Lang's "Metropolis", eller "Metoroporisu"?

 

"Man on Wire" har jeg ikke sett, men det skal være mye bra musikk der (mest Michael Nymann om jeg ikke tar helt feil).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...