Gå til innhold

Filmprat.


Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Grusomt.

Det er en veldig fin måte å beskrive filmen på i et ord..

 

Er den grusom fordi den er dårlig, eller er den grusom fordi den forteller en grusom historie godt?

Den forteller en grusom historie veldig bra, den er ikke dårlig i det hele tatt. Det var en veldig bra film, men det er ikke en film jeg vil anbefale til andre..

Lenke til kommentar

Inspirert av "Gjett filmen" har jeg nå sett "Robot Jox" (4.6 på IMDB).

Den var fantastisk!

Hvorfor skal alle på død og liv bruke påkostet og dårlig CGI nå til dags, når Ivo Caprino/Ray Harryhausen animasjon er så vannvittig mye bedre?

 

Ja, filmen er en italienskprodusert B-film med elendige skuespillere og syltynt manus, men helsike heller! Slike filmer er jo knall!

 

5 av 5 mulige stjerner på B-skalaen, noe som plasserer den i samme liga som Running Man og Escape from New York.

 

Filmen kan ses (sikkert helt ulovlig) på Youtube. Vet ikke om jeg har lov til å lenke, så søk bare etter "Robot Jox".

Lenke til kommentar

Har du ikke sett den før Steve? :o Da har du en virkelig godbit i vente. Braveheart er veldig lik Gladiatoren på mange måter, derfor er begge filmene blandt mine største favoritter. :love:

Joda jeg har sett den :)

Jeg så den på kino når den kom, men kjøpte den aldri på dvd, fordi dvdutgavene var visstnok helt forferdelig spak lyd på. Nå når jeg så Blu-rayen fikk jeg lyst å kjøpe den.

 

Absolut en fantastisk film ja, men det begynner å bli en del år siden jeg så den ja...15 kanskje?

Lenke til kommentar

Selv så jeg nettopp Troy igjen, på Blu-Ray denne gang, og den ser helt fantastisk ut. Hver eneste piksel gjør sitt for å gjøre slagscenene om til noe helt nydelig. Klarer nesten ikke vente til Ringenes Herre kommer på samme format. De filmene ser allerede jo fantastiske ut.

 

Men jeg HATER Orlando Bloom. Makan til dumme ansiksutrykk skal man lete lenge etter.

 

Diane Kruger derimot. Nydelige pupper :p

Lenke til kommentar

Så nettop Apokalypse Nå, den som varer i 3 og en halv fuckings time. Altfor langdryd og kjedelig, akkurat som Platoon.

*Buuu* *hiss* *Buuu*

"Apocalypse Now" er en av de beste filmene som noen gang er lagd.

 

Men, når sant skal sies, så har jeg aldri sett ferdig filmen i edru tilstand.

 

 

Flere filmer i kveld:

"Red Belt" - filmen starter lovende (og ligger an til å bli tidenes klisjefest, men hvem bryr seg, det er en kampsportfilm), men så sklir det hele fullstendig ut.

Hovedpersonen, som må være noe tilbakestående og fullstendig blottet for menneskelig innsikt, presterer i enhver situasjon å ta det verst tenkelige valget. Dette fortsetter helt til det står igjen 10 minutter av filmen, så snur alt seg.

Som en kompisene mine sa: "Filmen må ha blitt skrevet på et nachspiel; de har masse bra idéer, men så kommer sola opp, alle er trøtte og bare: Helvete, vi har skrevet nok nå. Skriv 'Happy Ending' på en note it-lapp så er vi ferdig."

 

I litteraturens verden er det noe som kalles Mary Sue (eller Marty Stue alt ettersom).

Denne filmen er et prakteksempel på dette.

 

"Terminator: Salvation" - ah, det er en fryd å se slike påkostede filmer. Spesielt når de suger lut.

Så "Robot Jox" tidligere i kveld. Jeg godtar logiske brister og maksimal klisjeuttelling i slike filmer. Robotene er skalamodeller, budsjettet er under middels, kostymene er ishockey-utstyr med decals og pålimte diodelys, men det er det som er litt av sjarmen.

Ting skal være litt ubehjelpelige og ufrivillig morsomme.

Denne Terminator-filmen derimot...

 

Kort oppsummering av hva jeg lærte av denne filmen:

- kvinnfolk blir kåte av voldtektsforsøk (!)

- om 8 år vil 90% av alle håndvåpen være produsert av H&K

- i fremtiden vil alle ha tid til å legge på sminke, men ingen vil ha tid til å vaske ansiktet først (eller ladde haglene sine). Kvinner vil fremdeles ha tid til å vaske håret (men ikke menn).

- SkyNet kan ikke se lyskastere på nattestid, men sender ut drapsroboter med en gang noen spiller svulstig amerikansk rock på radio

- la Résistance bruker konsekvent nøkkelpersonell i alle farlige oppdrag

- SkyNet har et GUI... og terminatorene er tydeligvis nødt til å kommunisere via dette

- brenselsceller kan sprenge en hel fabrikk... men lagres åpenbart på et stuebord

- terminatorfabrikkene følger HMS når det gjelder håndtak, rekkverk og dører, men ikke når det gjelder flytende metaller og likvide gasser... og supereksplosive brenselsceller

 

Må innrømme det er artig å disse slike filmer, men må si jeg er glad jeg ikke så den på kino.

 

*edit*

btw: en nedtur med Gayray og hi-def... dårlig sminke blir så utrolig tydelig. Arrene til han motstands-lederen i T:S er et godt eksempel på dette. Eller hårfestet til Carla Gugino i "Watchmen".

Endret av Miles Teg
Lenke til kommentar

"Terminator: Salvation" - ah, det er en fryd å se slike påkostede filmer. Spesielt når de suger lut.

Så "Robot Jox" tidligere i kveld. Jeg godtar logiske brister og maksimal klisjeuttelling i slike filmer. Robotene er skalamodeller, budsjettet er under middels, kostymene er ishockey-utstyr med decals og pålimte diodelys, men det er det som er litt av sjarmen.

Ting skal være litt ubehjelpelige og ufrivillig morsomme.

Denne Terminator-filmen derimot...

 

Kort oppsummering av hva jeg lærte av denne filmen:

 

- kvinnfolk blir kåte av voldtektsforsøk (!)

Noen liker å bli tisset på også.

- om 8 år vil 90% av alle håndvåpen være produsert av H&K

I USA er jo ikke dette utenkelig.

- i fremtiden vil alle ha tid til å legge på sminke, men ingen vil ha tid til å vaske ansiktet først (eller ladde haglene sine). Kvinner vil fremdeles ha tid til å vaske håret (men ikke menn).

Menn bryr seg da ikke om håret.

- SkyNet kan ikke se lyskastere på nattestid, men sender ut drapsroboter med en gang noen spiller svulstig amerikansk rock på radio

Fordi de hører bedre enn de ser. De er ikke ugler heller.

- la Résistance bruker konsekvent nøkkelpersonell i alle farlige oppdrag

Nøkkelpersonell tar enten på seg viktige oppdrag, eller så låser de opp dører. Og du så ingen låste dører i filmen, gjorde du vel?

- SkyNet har et GUI... og terminatorene er tydeligvis nødt til å kommunisere via dette

Telepati funker ikke for roboter det heller må du forstå.

- brenselsceller kan sprenge en hel fabrikk... men lagres åpenbart på et stuebord

Ingen er dumme nok til å gjøre noe med dem, derfor kan de lagres hvor som helst.

- terminatorfabrikkene følger HMS når det gjelder håndtak, rekkverk og dører, men ikke når det gjelder flytende metaller og likvide gasser... og supereksplosive brenselsceller

Hvordan skal de rekke det når de har så mye annet innen HMS å ta hensyn til? Og noen må jo operere deres GUI også!

 

 

Jeg ga deg noen tydelig etterlengtede svar, Miles Teg. Håper filmen ble litt bedre for deg nå.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Sett Le fabuleux destin d'Amélie Poulain, Life of Brian og The Hangover i dag. Av de nevnte, synes jeg nok Amélie var den beste, stilistisk med virkemidler ligner den veldig på Delicatessen, en annen film fra samme regissør. Amélie engasjerte meg dog mer enn Delicatessen gjorde, så IMO synes jeg Amélie er bedre.

Endret av Heretic
Lenke til kommentar

Alle de tre "hovedfilmene" til Jeunet er fantastiske filmer i mine øyne, og Delicatessen er muligens favorittfilmen min etter 12 Angry Men. Synes nok TCOLC er den svakeste av dem, men den er kanskje den hvor Jeunet gjør greia si best - altså å skape en helt unik og magisk verden som overhodet ikke minner om noe man har sett før. De er alle vel verdt å se, i hvert fall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...