Gå til innhold

Filmprat.


Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Er det flere her som syns Hurt Locker fortjener all den rosen den har fått?

 

Jeg husker at jeg så den, og jeg husker også at jeg ikke ble så imponert som ALLE kritikerne ble. Jeg har funnet ut at jeg må se den igjen for å se om jeg har gått glipp av noe, men jeg skjønner ikke helt hva det kan ha vært.

Den var helt grei og underholdende. Likte skuespillerne, men det var det.

 

Ja, enig i at det er en grei film. Underholdende var den :)

Hva, forum på skolen? Ikke bra :angry::p

 

Forresten så så jeg Earthlings i forrige uke, ganske sterk dokumentar om dyreslakting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så The Road for noen uker siden, og jeg likte det jeg så. Bra prestasjon av både Viggo Mortensen og ungen. Og settingen var mørk og desperat, og til tider skummel.

 

For ikke å nevne at det var et post-apokalyptisk tema, som jeg digger. Så det kan hende filmen ikke var SÅ bra, men at temaet veide opp for min del.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Favorittfilmen min er Requiem for a Dream, tett etterfulgt av Shawshank Redemption og muligens Vertigo. RfaD viser hvordan dopmiljøet er og hva som ofte skjer med dopbrukere på en hard og den er veldig nærme virkeligheten (vil jeg da tro). Dessuten har den det feteste soundtracket noensinne som får gåsehuden til å løfte meg ut av sofaen. Shawshank Redemption er bare herlig fra start til slutt uten at jeg føler at jeg trenger å si noe mer enn det. Vertigo klarer jeg ikke å si noe særlig om av en grunn, får det ikke til uansett hvor mye jeg prøver, men jeg elsker den uansett.

Lenke til kommentar

Dessuten har den det feteste soundtracket noensinne som får gåsehuden til å løfte meg ut av sofaen.

Tullprat, det beste soundtracket er det Gladiator som har. Det er også det som er favorittfilmen min. Den har rett og slett alt, perfekt historie, perfekt soundtrack, perfekt slutt, perfekt tidsperiode osv. Den er ganske enkelt perfekt. ;)

Lenke til kommentar

Ofc, korttenkt av meg ;)

 

Oldboy er koreansk film, nr. 2 i Vengeance trilogien, regissert av Chan-Wook Park.

Skal ikke si så mye om handlingen, vil ikke spoile noe.

Kort sagt: En mann, Oh Dae-Su, blir kidnappet og holdt fanget i et rom i 15 år.

Han blir sluppet ut, og skal dermed søke hevn, eller rettere sagt finne ut hvorfor han ble holdt fanget.

Temaet blir en spoiler om jeg røper det, men kan si at det tabu, til og med i Norge.

Grunnen til at jeg liker denne filmen så godt, er blandingen av ærlighet og brutaliteten.

Ikke missforstå meg når jeg sier brutal, det er absolutt ikke en actionfilm med masse blod og gørr.

Her er det følelser, følelser og følelser. Men måten alt blir framstilt på, er på en måte, tja, brutal.

Jeg vil påstå filmen er dypere enn mye av det som finnes, og kanskje litt for innviklet til at alle skjønner

den, spesielt etter første gang. Den inneholder flere metaforer og quotes fra kjente dikt og personer, noe jeg setter pris på, og viser at filmen er gjennomtenkt.

Hovedpersonen spiller ubeskrivelig godt. Det gjør igrunn alle i filmen, men hovedpersonen er i en klasse for seg selv.

Og sist men ikke minst, den har det beste soundtracket jeg noen gang har hørt i en film. Her er det ikke episke symfoniorkester, men følelsesladede sanger, fra klassisk til noe tranceinspirert til Vivaldi.

Kan også nevne at titlene til sangene som er komponert til denne filmen har navn etter andre filmer.

 

Legger ved en nydelig sang fra filmen :)

http://www.youtube.com/watch?v=OegK0A5BlJQ&feature=related

Endret av nubbiz
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Dessuten har den det feteste soundtracket noensinne som får gåsehuden til å løfte meg ut av sofaen.

Tullprat, det beste soundtracket er det Gladiator som har.

 

 

Phø! Ingenting slår dette. Men The Good the Bad and the Ugly er jo verdt å nevne når vi snakker om soundtrack.

Lenke til kommentar

Jeg lå faktisk og tenkte på dette i går. Altså hvilken film som er min favoritt.

Jeg kom frem til at en favorittfilm skal være en film som i dine øyne er perfekt. En film som møter alle dine krav og når filmen er slutt er det bare å sette den på nytt og se den fra begynnelsen igjen og igjen uten å gå lei.

 

Selv må jeg tenke litt på hvilken film som er min favoritt. Det er så mange filmer som er bra.

Lenke til kommentar

Phø! Ingenting slår dette.

Det der er jo bare en sang, ikke et helt soundtrack, men jeg ser din Clint Mansell og høyner med Hans Zimmer. ;)

 

Og for å understreke hvorfor Hans Zimmer er best.

 

Edit: Jeg er faktisk enig med Cloudemyx, å finne bare en favorittfil er nærmest umulig. Jeg kunne like godt valgt flere av Miyazakis filmer.

 

Edit2: Når jeg nevnte Miyazaki så er det ikke å komme utenom at Joe Hisaishi også er en glimrende komponist. :love:

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Så The Road for noen uker siden, og jeg likte det jeg så. Bra prestasjon av både Viggo Mortensen og ungen. Og settingen var mørk og desperat, og til tider skummel.

 

For ikke å nevne at det var et post-apokalyptisk tema, som jeg digger. Så det kan hende filmen ikke var SÅ bra, men at temaet veide opp for min del.

 

Mutter'n har lyst til å se denne, så regner med at jeg blir med henne på kino når den kommer hit. Virker spennende, selv om det sies at boka er bedre. Selv er jeg mer enn glad i post-apokalyptiske temaer, så gleder meg! Mutter'n er mer gira etter å ha kjøpt soundtracket på impuls for en stund tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg så The Road i forrige uke, og vil si det er en av de mest gripende filmene jeg har fått med meg i det siste. Den er rett og slett knallgod, men kunne gjerne vært litt lengre. Da jeg ikke har lest boka, kan jeg ikke uttale meg om hvordan filmatiseringen er i forhold til den, men om du liker postapokalyptiske settinger, er det bare å dra på kino.

 

Det som for min del skiller The Road fra andre lignende filmer, er måten den gjør seeren klar over følelsene og livssituasjonen til de få karakterene handlingen er bygd opp rundt. Det er lett å identifisere seg med karakteren til Viggo og hans dilemma, og det er fint å se en postapokalyptisk film hvor følelser, ansvar og personlighet står mer sentralt enn kuler og kanoner.

 

Så, du (og muttern) har all grunn til å være gira, men vær også forberedt på at dette er en trist, følelsesladd film.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Argh. Min frykt for at LOTR sin Blu-Ray release skulle bli en skuffende en ser ikke ut til å ha vært ubegrunnet. Det rapporteres nå om at Blu-Ray versjonen ikke er på langt nær så bra som det man forventer av Blu-Ray og at det faktisk til tider er mindre detaljer i Blu-Ray utgaven kontra DVD utgaven. De har rett og slett gått helt av styr med prosessering i overgangen fra DVD til BR. Synd, men jeg lar bestillingen min stå. Jeg må se med mine egne øyne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Bluray versjon er også kinoversjonen, altså ikke Extended Version. De skal sleppe en Extended version til neste år engang tror jeg at jeg har lest. Sinnsykt elendig av de egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge hatt lyst til å se Menn som hater kvinner, men jeg har ventet til jeg har fått tak i de to siste filmene i serien også med å se den. I dag kom de to siste i posten fra Elkjøp og jeg fyrte selvfølgelig opp Menn som hater kvinner når kvelden kom. Og shit som jeg er glad for at jeg gjorde det. Rulleteksten for forbi for noen minutter siden og jeg vil ikke gjøre noe som helst annet enn å fyre opp Jenta som lekte med ilden med en eneste gang. Dessverre er klokken allerede 1:40 og jeg vil egentlig ha litt tid imellom hver film. Iallefall noen timer.

 

Det var en helsikes god film av et kaliber jeg svært sjeldent har sett fra de nordligere deler av Europa. Svært sjeldent i verden generelt egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...