Gå til innhold

Earth Hour - Verdens største klimakampanje skjer i morgen


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var det en eller annen kar i media som sa at dette gjør like mye for globaloppvarming som Paradise Hotell gjør for norsk kultur. :rolleyes:

Det handler selvfølgelig ikke om å skåne miljøet, men om å ta et standpunkt for at vi må ta vare på oss selv og alle andre på denne planeten.

 

Nemlig! Det er en symbolsk handling som hjelper til med å skape bedre holdninger i forhold til miljø!

 

 

Haha! :D Husker ikke hvem som sa det, da? :p

 

Noen fra Rød Ungdom tror jeg. Artikkel på db.no

Endret av Virchow
Lenke til kommentar

Ser alltid på film eller spiller i et mørkt rom uansett! Blir nok til at jeg slår av de fleste lysene, men selve strømmen blir værende på. Pc og tv kommer jeg nok til å bruke, resten av lysene skrur jeg av. Litt koselig å sitte i mørket med stearinlys rundt seg, og flammer i peisen også da. Er bare glad det greiene slutter 21.30, for da begynner filmene på tv :)

 

 

Bare jeg som får opp ordene kriminalitet og innbrudd som en assosiasjon til dette prosjektet?

Lenke til kommentar
Ser alltid på film eller spiller i et mørkt rom uansett! Blir nok til at jeg slår av de fleste lysene, men selve strømmen blir værende på. Pc og tv kommer jeg nok til å bruke, resten av lysene skrur jeg av. Litt koselig å sitte i mørket med stearinlys rundt seg, og flammer i peisen også da. Er bare glad det greiene slutter 21.30, for da begynner filmene på tv :)

 

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Var det en eller annen kar i media som sa at dette gjør like mye for globaloppvarming som Paradise Hotell gjør for norsk kultur. :rolleyes:

 

Det som er morsomt er at det er sant.

 

Nei, det er det ikkje. Earth Hour er ein symbolsk handling, for politikare kan ikkje ignorere eit så klart signal om at vi vil ha ein forandring i miljøpolitikken. Han han sa det, så mista eg all respekt eg hadde for Raud Ungdom(vurderte å melde meg inn, men ikkje etter det)

Dei som ikkje skrur av lyser i kveld, er rett og slett folk som ikkje bryr seg om menneskets framtid på denne planeten. Så enkelt er det.

 

De har sikkert skjønt det, eg skal vere med. Som medlem i WWF må eg likssom det, men eg hadde vore med uansett. Eg og ein ven skal sjå ein film i mørket, men viss han ikkje hadde giddet det så hadde vi berre tatt straumen. Ein time utan elektronikk går fint(klarar du ikkje det, så bør du nok søke hjelp ;) )

Lenke til kommentar
nypis, dette handler ikke om å faktisk skru ava ll strøm i en time. Det ville uansett ikke hjulpet mye.

 

Det handler om en symbolikk om at vi vet at menneskene må¨ta ansvar for planeten vår. Og så er det litt gøy og da :p

 

Ja, vet det, men Paisley var litt selvimotsigende hvis du ser hva jeg har merket.

 

Tror jeg skal ta av lyset, men blir nok verre å få resten av familiemedlemmene til å gjøre det. De er så kjipe :(

Lenke til kommentar

Sei at det er til verdas beste. Berre ver sta, og sei at det er jo berre ein time. Det er skuffande at vi er så avhengige av straum at vi ikkje ein gong klarar å kutte den ut i ein time utan å klage. Det er berre ein time, 60 min, berre 3600 sek. Dessutan er det jo berre lyset som må av, tv/pc kan jo fortsett vere på.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...