Gå til innhold

Earth Hour - Verdens største klimakampanje skjer i morgen


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Boheme Netter: Da syns eg du er ein drittsekk som ikkje bryr seg om framtida til menneske.

 

Jeg kaster ikke bort penger på bil.

Jeg bruker kollektivtransport de dagene jeg ikke sykler på jobb eller trening.

Jeg bruker sparedusj og (noen få) sparepærer.

Jeg skrur av lys i rom jeg ikke bruker.

Jeg har generelt lav varme i leiligheten.

Jeg tar ikke imot reklame eller unødvendig papir.

Jeg kildesorterer.

Jeg betaler de jævla klimakvotene de få gangene jeg flyr.

Jeg gjør garantert mer enn du gjør for miljøet.

Jeg gjør ikke latterlige og unødvendige demonstrasjoner som å skru av lyset en time en gang i året.

 

Men for all del.

Lenke til kommentar

Det var da en lang liste det Boheme Netter.

 

Jeg gjør ikke latterlige og unødvendige demonstrasjoner som å skru av lyset en time en gang i året.

 

Det er aldeles ikke latterlig, bare du som er latterlig som sier det. Et lite symbol på at mennesker har lyst til å få en forandring i miljøpolitikken er aldeles ikke latterlig, så ikke kom her å tro du er mer miljøbevisst en mennesker du knapt kjenner :)

Lenke til kommentar

"Det er ikke latterlig, det er du som er latterlig"

 

Slående argument. Vedder på at du kunne diskutert samtlige i senk i barnehagen. Håpløst.

Folk kan heller bruke tid og ressursser på å gjøre ting som faktisk har noe å si for miljøet, noe litt mer selvoppofrende enn å gi seg selv god samvittighet og å føle seg som en verdensborger ved å skru av lyset en lusen time en gang i året. Slik svada ødelegger mer i lengden enn det hjelper, om folk sitter og føler at de ar gjort nok uten å gjøre noe ellers.

 

Passe ironisk at man vil verne miljøet gjennom en symbolsk handling der man skrur av lyset og fyrer opp stearinlys, noe som faktisk forurenser mer enn strømnettet.

 

also;

"Participants spend an enjoyable sixty minutes in the dark, safe in the knowledge that the life-saving benefits of industrial civilization are just a light switch away... Forget one measly hour with just the lights off. How about Earth Month... Try spending a month shivering in the dark without heating, electricity, refrigeration; without power plants or generators; without any of the labor-saving, time-saving, and therefore life-saving products that industrial energy makes possible."

Endret av Boheme Netter
Lenke til kommentar
Boheme Netter: Da syns eg du er ein drittsekk som ikkje bryr seg om framtida til menneske.

 

Jeg kaster ikke bort penger på bil.

Jeg bruker kollektivtransport de dagene jeg ikke sykler på jobb eller trening.

Jeg bruker sparedusj og (noen få) sparepærer.

Jeg skrur av lys i rom jeg ikke bruker.

Jeg har generelt lav varme i leiligheten.

Jeg tar ikke imot reklame eller unødvendig papir.

Jeg kildesorterer.

Jeg betaler de jævla klimakvotene de få gangene jeg flyr.

Jeg gjør garantert mer enn du gjør for miljøet.

Jeg gjør ikke latterlige og unødvendige demonstrasjoner som å skru av lyset en time en gang i året.

 

Men for all del.

 

Det er bra at du gjer mykje for miljøet, men det at du tar på ekstra lys berre for å gjere det motsatte av WWF(verdas beste organisasjon, forøvereg) prøver å få folk til å gjere er eigentleg patetisk.

 

Demonstrasjonen er ikkje for å spare straum eller noko sånt. Det er enkelt og greit berre for å vise at vi vil ha ein forandring i miljøpolitikken.

 

"Det er ikke latterlig, det er du som er latterlig"

 

Slående argument. Vedder på at du kunne diskutert samtlige i senk i barnehagen. Håpløst.

Folk kan heller bruke tid og ressursser på å gjøre ting som faktisk har noe å si for miljøet, noe litt mer selvoppofrende enn å gi seg selv god samvittighet og å føle seg som en verdensborger ved å skru av lyset en lusen time en gang i året. Slik svada ødelegger mer i lengden enn det hjelper, om folk sitter og føler at de ar gjort nok uten å gjøre noe ellers.

 

Passe ironisk at man vil verne miljøet gjennom en symbolsk handling der man skrur av lyset og fyrer opp stearinlys, noe som faktisk forurenser mer enn strømnettet.

 

also;

"Participants spend an enjoyable sixty minutes in the dark, safe in the knowledge that the life-saving benefits of industrial civilization are just a light switch away... Forget one measly hour with just the lights off. How about Earth Month... Try spending a month shivering in the dark without heating, electricity, refrigeration; without power plants or generators; without any of the labor-saving, time-saving, and therefore life-saving products that industrial energy makes possible."

 

Poenget er IKKJE å spare stram! Det er ein symbolsk handling, for å vise at vi bryr oss om miljøet og vil få politikarane til å handle, ikkje snakke.

Lenke til kommentar

Noen mennesker liker vel bare å spre negativitet. Boheme Netter om du tror din kommentar gjorde meg noe som helst tar du "håpløst" som du sier, feil. Altfor mange liksom "politikere" som tror de er bedre en andre. Om du ikke liker konseptet av Earth Hour kan du vel bare komme deg ut av tråden? ;)

Endret av Genetics
Lenke til kommentar

Kjære forumbruker Boheme Netter, det folk ser på som problemet her, er ikke at du ikke ser nyttigheten i Earth Hour (Skal være helt ærlig, det gjør ikke jeg heller i noe særlig stor grad, men er jo kos med mørke uansett), men det er den delen der du sier du vil bruke ekstra mye strøm for å 'kompensere'?

Hvis ikke det bare var for å provosere frem negative reaksjoner så vet ikke jeg. (Men hva vet vel jeg, right?)

 

Men gutter, det har jo ingen hensikt å diskutere med forumbruker Boheme Netter. Hun har jo vist oss at hun er langt mer overlegen på dette med miljø og argumentering enn alle oss andre, og er en nerd som utklasser oss 'sosialt tilbakestående guttebarn' på lik linje med Brazil vs Tufte IL.

Jeg foreslår at dere slår på deres indre /ignore om hennes meninger plager dere veldig.

 

Forumbruker Vaine out.

Lenke til kommentar

Hvis noen gjør opp for Earth Hour på andre måter og prøver å påvirke andre mens de gjør det, så må de gjerne få ha på alle pærene de vil den ene timen hvis de føler for det. Jeg har ikke gjort mye for miljøet.. noen gang, når jeg tenker meg om, og da er vel ikke jeg i noen posisjon til å snakke nedlatende til andre bare fordi de velger å ha på lys den ene timen. Menmen, folk får mene hva de vil! :)

Lenke til kommentar
Men gutter, det har jo ingen hensikt å diskutere med forumbruker Boheme Netter. Hun har jo vist oss at hun er langt mer overlegen på dette med miljø og argumentering enn alle oss andre, og er en nerd som utklasser oss 'sosialt tilbakestående guttebarn' på lik linje med Brazil vs Tufte IL.

Jeg foreslår at dere slår på deres indre /ignore om hennes meninger plager dere veldig.

 

Forumbruker Vaine out.

 

Akk, Forumbruker Vaine, jeg tror du er den eneste som virkelig forstår meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...