Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, så Zerg ble nerfa igjen? Så ikke den komme liksom. Trodde vi skulle være en 'sverm', nå er vi mer en 'gjeng'.

 

Helt enig, dette var dårlig måte å nerfe Roachen på. Håper ikke zerg mister feelingen sin med dette her, og håper heller ikke dette er en måte blizzard prøver å gjøre Ultralisk mer aktuell. Tror eg må teste ut Terran litt mer, greit å ha noe i backup om Blizzard roter zerg fullstendig til.

Lenke til kommentar

Jøss, så Zerg ble nerfa igjen? Så ikke den komme liksom. Trodde vi skulle være en 'sverm', nå er vi mer en 'gjeng'.

 

Helt enig, dette var dårlig måte å nerfe Roachen på. Håper ikke zerg mister feelingen sin med dette her, og håper heller ikke dette er en måte blizzard prøver å gjøre Ultralisk mer aktuell. Tror eg må teste ut Terran litt mer, greit å ha noe i backup om Blizzard roter zerg fullstendig til.

 

Skal mye til før ultralisk blir aktuell for min del iallefall, alt for lett å ta ut når alle brett har en tynn ramp som lett sperres av opp til ramp og kjør ultralisks om til daukjøtt... :p

 

Å nerfe roaches, tja, jeg skal ikke klage før jeg merker noe stygt av det, men som sagt, en ling buff til gjengjeld hadde gjort seg.

Lenke til kommentar

Angående 3v3

 

Sett at mange har sagt at det blir i mai, men aldri sett kilden. Nå fant jeg noe som bringer håp:)

 

http://starcraft.org/blogs/starcraft/478

 

Q. Do you plan to implement 3v3 and 4v4 match-ups at some point during the beta? If so, when?

A. We do intend to release 3v3 and 4v4 matchmaking in the beta around the middle of May. We will likely limit the number of maps because we still want players to primarily focus on 1v1 games to continue to help test balance.

Lenke til kommentar

Ja, det er en BETA. Syns det er viktig å huske på at vi ikke spiller en beta for å ha det gøy (altså, beta er ikke der for å underholde deg), men for å gi utviklere informasjon om hvordan balance er i spillet.

 

Roaches til 2 uten å få tilbake noen av nerfene var litt små kjipt. Det er liksom ikke noe spesielt nå, foruten ett meatshield...

Lenke til kommentar

Jau så klart blir jeg også frustrert når Blizzard nerfer ting slik at de ikke virker nødvendige å ha ingame og at de fucker opp tacticer helt.

 

Mmmmmm meatshield... :huh:

 

Om balanse forandringer ikke fører til andre taktikker er det vel ikke mye vits i forandringene? ;) Mener poenget er å "tvinge" zerg spillere til å være mer variert i taktikkene siden svært mange legger opp mot roaches.

 

Ultralisks syns jeg er en spøk, pga at det er veldig lett å se når de kommer og counters finnes det nok av. Syns faktisk zerg tier 3 er ganske lack luster. Ikke at carrier eller battlecruiser imponerer særlig heller

Lenke til kommentar

Jau så klart blir jeg også frustrert når Blizzard nerfer ting slik at de ikke virker nødvendige å ha ingame og at de fucker opp tacticer helt.

 

Mmmmmm meatshield... :huh:

 

Om balanse forandringer ikke fører til andre taktikker er det vel ikke mye vits i forandringene? ;) Mener poenget er å "tvinge" zerg spillere til å være mer variert i taktikkene siden svært mange legger opp mot roaches.

 

Ultralisks syns jeg er en spøk, pga at det er veldig lett å se når de kommer og counters finnes det nok av. Syns faktisk zerg tier 3 er ganske lack luster. Ikke at carrier eller battlecruiser imponerer særlig heller

Brood Lords:)

Lenke til kommentar

Jeg sitter og ser på Husky sin Terran basic opener tutorial nå for å være ærlig, vet ikke om jeg orker å fortsette å bli skuffet på HVER ENESTE patch.

 

Blizzard arbeider med å gjøre Ultralisken brukbar. Tror ikke Zerg vil lide noen nød til slutt. Om du ikke liker måten du må spille Zerg etter alle endringene er noe annet.

 

Selv ser jeg fram til å se resultatet av roach-endringen. Det var altfor mange roaches i spill. Håper dette inspirerer til andre og mer interessante unitkomposisjoner.

 

Blizzard kan godt kompensere for denne endringen, f.eks ved å gi roach tilbake 2 armor. Men å buffe ling, som noen foreslår her, tror jeg kan være ganske farlig. Om lings er særlig sterkere vil de være veldig farlige tidlig i runden. Samt auto-surround og uendelig store kontrollgrupper gjør de uhyre lett bruke.

Lenke til kommentar

Jau så klart blir jeg også frustrert når Blizzard nerfer ting slik at de ikke virker nødvendige å ha ingame og at de fucker opp tacticer helt.

 

Mmmmmm meatshield... :huh:

 

Om balanse forandringer ikke fører til andre taktikker er det vel ikke mye vits i forandringene? ;) Mener poenget er å "tvinge" zerg spillere til å være mer variert i taktikkene siden svært mange legger opp mot roaches.

 

Ultralisks syns jeg er en spøk, pga at det er veldig lett å se når de kommer og counters finnes det nok av. Syns faktisk zerg tier 3 er ganske lack luster. Ikke at carrier eller battlecruiser imponerer særlig heller

Brood Lords:)

 

Har vunnet ett par ganger med broodlords, men da kun når de har kommet overraskende på fienden. Ellers er de veldig lett å countre syns jeg. Corruptors syns jeg ikke greier å holde de i live mot counters og gassen som kreves for en broodlord er ganske høy.

 

Syns lings er litt for veik, er ikke store forandringen jeg hadde hatt lyst på. Eller kanskje heller en buff til baneling? Er svært sjeldent baneling blir brukt iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...