Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Noen som har noen replays av seg selv de har lyst å dele? Trenger ikke være gold eller platinum for å vise. Morsomt å se forskjellige spillestiler fra alle ligaer, og kanskje vi kan gi hverandre tips. Kanskje viss replayen er over 30min dere kan gi beskjed hvilket punkt man bør følge med på, siden hvertfall eg spoler litt fort gjennom slike.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men, man må drive å ta opp med et eksternt program. Er det ingen mulighet for å bare konvertere replay filene?

 

Replayfiler er bittesmå av den enkle grunn at de ikke inneholder grafikk/lyd m.m., dette tar spillet seg av for deg - om du vil ha en film så får du kjøre opp SC2 og fraps :p

Lenke til kommentar

Jaja, bare link til replayen, ikke stress med å legg ut noen vods på youtube.

 

Hos meg finner eg replayene på: C:\Documents and Settings\Kenneth\Mine dokumenter\StarCraft II Beta\Replays\Recent

 

Kan man ikke laste opp filen direkte her på forumet? Viss ikke burde vi latt moderator fikse det slik at forumet godtar disse filene, sc2 er såpass stort og populært at det ikke burde blitt noe problem.

Lenke til kommentar

http://www.sc2rc.com/index.php/replay/show/4922

 

Btw, har akkurat begynt å spille litt random - så gjør mange feil med alle rasene xD (glemmer å gjøre noe med expansions og sånt n00b-shit xD)

 

dritenkelt å laste opp der :p

 

En replay av meg som eg spilte tidligere i dag, zvz, en god del roaches her. Gjør masse feil eg og :D Burde tatt gold expo, og plassert overlordsene mine mye bedre. Hadde ett mål med denne kampen, var å være rolig, men adrenalinet pumpet så eg nærmest hørte det :S

replay

 

 

 

Nice replay, du gjorde kloke avgjørelser i starten, med å sende speedlings til basen hans.

Det eg ser du gjør, er at du spiller zerg som det skulle vært Terran eller Protoss, men zerg spilles på en helt annen måte enn dem. Å lage expansions på øyer er ikke noe særlig for zerg, de trenger hatcheries slik at ground units lett kan komme seg frem.

 

Et par ting å tenke på når du spiller zerg. Queen er kjempegod (blant de beste units), pga larvemekanismen, alltid bruk den når du kan, vet det kan være vanskelig spesielt med tanke på at du spiller random.

Expand. Du kunne tatt gold expo lett, og zerg sin måte å være aggressiv på, er å expande.

Creep tumor. Bruk dette flittig slik at du har god kontroll over expansions. Med creep tumor er alt er stor fin base, og du er mer trygg pga god sikt og units beveger seg veldig fort.

 

Et generelt tips, er at roaches er kjempe units. Roach/hydra og noen infestors om du vil er en sterk hær. Mutas krever mye tid og oppmerksomhet om du bygger dem, de må ut og se svakheter i fiendens base, men med phoenix buff vil de være ganske sårbare.

 

Bare husk, expansions er zerg sin måte å være aggressiv på. Creep gir deg god kontroll mellom hver expansions, og queens er bare rått. Husk å bygg 2 evolution cambers for å upgrade alt.

 

 

Her er noen ekstra tips eg fant på TL.net. Kan

 

1. You do not talk about droning

2. You DO NOT talk about droning

3. If you kill his fighting units, build drones

4. If you kill his workers, build fighting units

5. When the game begins, start droning

6. If he rushes you, stop droning and defend, then go to 3

7. If he is on one base, you only need a number of drones equal to one base saturation. Then, build fighting units.

8. If he starts expanding, either build all drones or all units.

a) If you build all drones, you are sAviOr. Saturate your second base. Then, build fighting units.

B) If you build all fighting units, you are YellOw. Keep building fighting units. Then kill him.

Lenke til kommentar
1. You do not talk about droning

2. You DO NOT talk about droning

3. If you kill his fighting units, build drones

4. If you kill his workers, build fighting units

5. When the game begins, start droning

6. If he rushes you, stop droning and defend, then go to 3

7. If he is on one base, you only need a number of drones equal to one base saturation. Then, build fighting units.

8. If he starts expanding, either build all drones or all units.

a) If you build all drones, you are sAviOr. Saturate your second base. Then, build fighting units.

If you build all fighting units, you are YellOw. Keep building fighting units. Then kill him.

 

Hva mener han med do not talk about droning? :p

Lenke til kommentar

Vil påstå at queen også er kjempe god pga helse mekanismen, spesielt da på spinecrawlers i tidlige push mot deg.

 

Syns dog ZvZ er ufattelig kjedelig fordi mange av enhetene blir nærmest fullstendig ubrukelig :p

 

I et tidlig push har du mest sannsynlig kun 2 queens, og den ene queenen har brukt creep tumor og den andre larve, og du er ikke i nærheten av 50 energy til Transfusion helse mekanismen. Viss du der i mot venter et void ray rush av noe slag bygger du flere queens og du kan bruke transfusion. Viss du tar en titt på TLO vs Whitera som nylig ble casted, ser du han bygger en del queens mot nettopp et void ray rush på scrap station.

 

Eg synes ikke zvz er kjedelig, men veldig vanskelig i starten på close spawns. F.eks, plutselig kan han klekke ut en haug med speedlings tidlig, mens du nylig har investert i drones, du kan da slite med et speedling rush, men overlever du det, har du et klart overtak pga heftig økonomi med mindre han tok ut en haug med drones. Viss du derimot investerer i spine crawlers og han tar sjangsen på å bygge drones i stedet, vil du slite litt senere. Veldig nervepirrende med zvz, hvertfall å spille.

Har sett at vell plasserte roaches kan gjøre denne opplevelsen litt mer trygg, samt noen legger f.eks evolution camber utenfor rampen din slik at det gjør det vanskeligere for speedlings å løpe inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...