Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Jau så klart blir jeg også frustrert når Blizzard nerfer ting slik at de ikke virker nødvendige å ha ingame og at de fucker opp tacticer helt.

 

Mmmmmm meatshield... :huh:

 

Om balanse forandringer ikke fører til andre taktikker er det vel ikke mye vits i forandringene? ;) Mener poenget er å "tvinge" zerg spillere til å være mer variert i taktikkene siden svært mange legger opp mot roaches.

 

Ultralisks syns jeg er en spøk, pga at det er veldig lett å se når de kommer og counters finnes det nok av. Syns faktisk zerg tier 3 er ganske lack luster. Ikke at carrier eller battlecruiser imponerer særlig heller

Brood Lords:)

 

Har vunnet ett par ganger med broodlords, men da kun når de har kommet overraskende på fienden. Ellers er de veldig lett å countre syns jeg. Corruptors syns jeg ikke greier å holde de i live mot counters og gassen som kreves for en broodlord er ganske høy.

 

Syns lings er litt for veik, er ikke store forandringen jeg hadde hatt lyst på. Eller kanskje heller en buff til baneling? Er svært sjeldent baneling blir brukt iallefall.

 

Nøkkelen til Brood Lords er å ha en del ... ca 10 eller noen til. Da er de helt ekstremt effektive mot enhver form for ground army, og ekstremt gode på å ta ut baser.

 

Problemet er at zerg air ellers ikke er spesielt god, så det er mye tech (spire, greater spire, corrupters) og tid for å få dem.

 

Men personlig syntes jeg det er en veldig god late game unit. Beste zerg har, etter min mening. Med mindre du møter en protoss som går mass void ray eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker egentlig bare Brood Lords til å knekke godt forsvarte baser etter jeg har expanda så mye som jeg føler er nødvendig. Særlig en godt innebygd Terran med missiltårn og Siege Tanks kan være en lei nøtt å knekke uten Brood Lords.

 

Angående patchen så stiller jeg meg selv følgende spørsmål:

1) Er Brood War balansert?

2) Lagde Blizzard Brood War?

3) Lager Blizzard Starcraft 2?

 

og så blir jeg ganske godt fornøyd, og tror vi får et fint balansert spill en liten stund etter utgivelsen. Frem til da bør Blizzard teste ut enheter og kombinasjoner så godt de kan, så slipper de gjøre det etter utgivelsen.

Lenke til kommentar

Bruker egentlig bare Brood Lords til å knekke godt forsvarte baser etter jeg har expanda så mye som jeg føler er nødvendig. Særlig en godt innebygd Terran med missiltårn og Siege Tanks kan være en lei nøtt å knekke uten Brood Lords.

 

Angående patchen så stiller jeg meg selv følgende spørsmål:

1) Er Brood War balansert?

2) Lagde Blizzard Brood War?

3) Lager Blizzard Starcraft 2?

 

og så blir jeg ganske godt fornøyd, og tror vi får et fint balansert spill en liten stund etter utgivelsen. Frem til da bør Blizzard teste ut enheter og kombinasjoner så godt de kan, så slipper de gjøre det etter utgivelsen.

 

Leste på bnet forum (fra noen som hadde spilt fra tidlig beta) at spillet var bedre balansert i begynnelsen. Konklusjonen ble vel at blizzard bevisst prøvde å forstyrre balansen for å peile seg bedre inn mot "gullpunktet". Omtrent som når du stemmer en gitarstreng, når du bevist drar mer enn nødvendig, for så å peile deg inn mot riktig tone igjen.

 

Har full tillit til et balansert spill, muligens allerede ved launch.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Har full tillit til et balansert spill, muligens allerede ved launch.

Jeg tror ikke vi trenger å bekymre oss for at det ikke er balansert, iallefall. Det er Blizzard, det er snakk om.. hehe

Lenke til kommentar

Bruker egentlig bare Brood Lords til å knekke godt forsvarte baser etter jeg har expanda så mye som jeg føler er nødvendig. Særlig en godt innebygd Terran med missiltårn og Siege Tanks kan være en lei nøtt å knekke uten Brood Lords.

 

Angående patchen så stiller jeg meg selv følgende spørsmål:

1) Er Brood War balansert?

2) Lagde Blizzard Brood War?

3) Lager Blizzard Starcraft 2?

 

og så blir jeg ganske godt fornøyd, og tror vi får et fint balansert spill en liten stund etter utgivelsen. Frem til da bør Blizzard teste ut enheter og kombinasjoner så godt de kan, så slipper de gjøre det etter utgivelsen.

 

Leste på bnet forum (fra noen som hadde spilt fra tidlig beta) at spillet var bedre balansert i begynnelsen. Konklusjonen ble vel at blizzard bevisst prøvde å forstyrre balansen for å peile seg bedre inn mot "gullpunktet". Omtrent som når du stemmer en gitarstreng, når du bevist drar mer enn nødvendig, for så å peile deg inn mot riktig tone igjen.

 

Har full tillit til et balansert spill, muligens allerede ved launch.

 

Tror heller vedkommende som spilte tidligere i beta ikke tok høyde for at spillestilen utvikler og forandrer seg konstant. Det kan ha vært balansert utifra de taktikker og spillestiler som dominerte i starten, men så forandrer måten folk spiller på for å omgå hindringer og spillet forandrer seg.

 

Sist blizzard ga ut vinn/loss ratio var alt ekstremt likt, tror største slingringsmonn i matchup var 5%. Zerg mot Terran f.eks. tror jeg på på 51% i terran sin favør.

Lenke til kommentar

Da var turneringen over. Skruff slo XeqtR etter 5 spennende matcher! Neste turnering vil bli holdt i fremtiden, håper da på enda flere påmeldte. GG!

 

Btw, mIRC kanalen #gamer.sc2 er nå oppe hele tiden og de som vil ta en prat eller game kan ta seg en tur inn dit.

Endret av DagensDag
Lenke til kommentar

Noen som fulgte med på Eu vs Asia kampene i går? Fy flate, for noen heftige skills asia har.

 

Kampen mellom zpux og Ace var morsomme å se på. For engangs skyld likte eg å se protoss spille. Ace er bare en protoss gud, whitera er simpelt hen drit kjedelig å se på i forhold. Ace er så heftig at han murer seg inne og lar zergen macroe opp, for han vet det er zerg slakt i nærmeste fremtid uansett. Nå er ikke zpux av samme kaliber, men det å outmacroe en zerg er regelrett bra gjort.

 

Kampen mellom Sen og Whitera var og forsåvidt spennende, men whitera viste ikke noe særlig synes eg, og hverken Day9 eller Gretorp sa noe som helst positivt om Whitera, de sa bare hvor fantastisk Sen sin micro var, selv når han tapte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...