Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Angående larvae, det ble kanskje ikke helt som tiltenkt og det blir muligens en fix slik som det er nå, men ser ikke helt det store problemet. På videoen spilte jo forsåvidt motsanderen ganske dårlig også, det blir lettere å se om det er OP med gjevne spillere. Men at man måtte kunne få tilbake larven, iallefall tidlig i spillet, var en viktig change siden man ofte ikke hadde fler enn man hadde bruk for.

 

Nei, larva var forrige patch, og ble umiddelbart hotfixet. En "game mechanic" som gjør at zerg kan kjøre 6-pool med 12 lings på en gang er IKKE balansert :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen her som har god erfaring med Force fields til Sentries? Jeg føler at de er helt råe mot infanteri, spesielt mot Zerg. Noen av dere som bruker det ofte? Har dere noen gode ideer om hvordan å bruke det effektivt?

 

For meg fungerer force fields veldig bra på flere måter. En av de er i 2vs2 hvor vi late rusher litt. Jeg går zealots og sentries. Hva som skjer er at jeg blokker inngangen til en av motstanderne mens zealotsa og kompisen min sine units går å slår ut han andre.

Gjort dette også i 1vs1 med løpe forbi hæren hans også bruke force fields for å holde han ute av sin egen base. Ganske morsomt :D

 

Bruker det mye i combat. Med å enten å hindre roaches eller mauraders i å kite mine dyrebare zealots, dele motstanderens hær eller skille range vekk fra melee.

 

Så hva er deres mening?

Lenke til kommentar

Force field kan brukes til mye, ikke bare sperre fiender som angriper deg ute men også sperre fienden inne. Som du nevnte i 2v2, men også 1v1 f.eks. for å fritt slakte en expansion. Det er også nyttig for å lage chokepoints hvis du møter melee's slik at hæren din har en mindre overflate som fienden kan angripe.

Lenke til kommentar

Force field kan brukes til mye, ikke bare sperre fiender som angriper deg ute men også sperre fienden inne. Som du nevnte i 2v2, men også 1v1 f.eks. for å fritt slakte en expansion. Det er også nyttig for å lage chokepoints hvis du møter melee's slik at hæren din har en mindre overflate som fienden kan angripe.

 

Jeg suger på micro management! Blir fornøyd om jeg klarer å sette opp skjoldet blant mine stalkers:p Force field har jeg ikke fått testet:p

Lenke til kommentar

Er ikke så vanskelig, får ett greit lite ikon å plassere ut. Viktigste med micro er å ha en plan for hva du skal gjøre fra starten av, ting kan selvfølgelig lett gå skeis, men om du ikke er så alt for god enda så kan det å lage en enkel liten plan være en grei ide.

 

F.eks. bestemmer du og partneren for å angripe øverste fiende på lava brettet. Du har sentries og setter en med mye energi opp som gruppe 2, resten av hæren i gruppe 1. Gruppe 1 sender du opp i angrep mens gruppe 2 plasserer ett force field i ramp på fienden nede. Du retter deg så opp mot gruppe 1 igjen og kontrollerer angrepet der (ha gjerne shared control så lagekameraten kan hjelpe der), men ikke glem å hopp tilbake til gruppe 2 etter en stund for å fornye skjoldet.

 

Ha gjerne bygninger hotkeyet så du ikke glemmer å lage nye tropper mens dere kriger.

Lenke til kommentar

Tja, Phoenix måtte buffes og sånn er det rett og slett bare :p

 

Greit nok at de fikk en buff ja, men Blizzard har tatt det aaaaaalt for langt sånn det ser ut nå. De har allerede lengre rekkevidde enn muta, og nå har de plutselig 360 grader autofire mens de beveger seg?

 

Dette i tillegg til at de har gravity beam som dreper alle zerg units bortsett fra hydralisk.

Sjekk hvordan Nony brukte Phoenix i patch 10:

Ser Phoenix underpowered ut der? Og bare så det er sagt så er hydralisk nerfet både på angrep og hp siden starten.

Endret av ghad
Lenke til kommentar

Har forhåndsbestilt SC2 på gamezone.no og fikk akkurat en mail av dem som spurte om jeg ville ha en beta nøkkel, jeg har en fra før så tenkte jeg skulle spørre her om det var noen som ønsket den nøkkelen.

 

Må sende mail tilbake med svar om jeg skal ha det så kan hende jeg ikke får svar med nøkkel før på mandag, just fyi.

Lenke til kommentar

Dem var underpowered ja, pga Phoenix skal egentlig være blant råeste air to air angrepet til Protoss. Men dem var ubrukelig før. Mutalisker herja med dem, til og med Voids tok dem ut enkelt. Ble mest brukt for å harasse med gravity tidligere.

 

Ikke testa nye patchen enda men regner med og håper at det er at de skyter effektivt mens de flyr. Er sånn det burde vært. Nå er det jevnt i luften :)

Lenke til kommentar

Har forhåndsbestilt SC2 på gamezone.no og fikk akkurat en mail av dem som spurte om jeg ville ha en beta nøkkel, jeg har en fra før så tenkte jeg skulle spørre her om det var noen som ønsket den nøkkelen.

 

Må sende mail tilbake med svar om jeg skal ha det så kan hende jeg ikke får svar med nøkkel før på mandag, just fyi.

 

Du sier selvsagt ja :p Er alltid en eller annen som har lyst på en key

Lenke til kommentar

Endelig skaffet meg tilgang til betaen. Får bare spilt mot AI, men det får holde enn så lenge.

 

Litt random spørsmål: Noen som vet om patrol fungerer på samme måte med Hellions som det gjorde på Vultures i SC1? Én vulture kunne jo drepe 10 Zerglings i SC1, har ikke helt fått til det med Hellions ennå. Kan jo bare være jeg som er ute av trening.

Lenke til kommentar

Fikk kode av Error i kveld ^_^

 

Det går altså an å spille mot PC'en? Går det an å stille inn vanskelighetsgrad og handicap også? Jeg er egentlig langt mer interessert i enhetene og bygningene enn jeg er i selve slossingen, ettersom jeg kommer til å spille veldig lite online med fullversjonen av spillet.

 

Som svoren tilhenger av et fullt utviklet techtree taper jeg det meste som eksisterer av kamper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...