Gå til innhold

Uncharted 2 - Generell diskusjon og informasjon


- FuzioN

Uncharted 2!  

  1. 1. Skal du ha spillet?

    • Ja, på release date!
      107
    • Ja, etter hvert.
      55
    • Tja, spørs hva annmeldelser sier.
      20
    • NEI!
      12
  2. 2. Tror du spillet blir bra?

    • Ja
      165
    • Tja, kanskje
      23
    • Nei
      6
  3. 3. Hva håper du på?

    • Lengre spilletid
      98
    • Multiplayer
      22
    • Mer variasjon
      74


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh digger spillet så langt, har ikke kommet så sykt langt i campaign enda da jeg bare har hatt spillet siden mandag og på deling med samboern min som tok det med hjem fra jobb på mandag.

 

Den virkelig sterke siden med Uncharted 2 synes jeg er ikke gameplayet, men voice-actingen og historien så langt er virkelig fornøyd med. Gameplayet er også virkelig bra, så langt har jeg ikke irritert meg over noe annet enn en liten hendelse med AI`en i gold rush.

 

Garantert topp 5 av alle spillene så langt på Xbox 360 og PS3 sammen med spill som MGS4, Mass Effect, Gears of War og Fallout 3 for min del hvertfall.

Lenke til kommentar

Orly? Gjett 5 ganger om jeg lar ei spillside vri om på mine egne meninger. Welcome to the land of the free sier jeg bare. :whistle:

Gears of War 2 fikk vel 9/10 herfra også og jeg likte det overhodet ikke. Men burde jeg like det for det fikk 9/10 ?

 

Har skrevet noen hundre anmeldelser selv på en ørten websider i min tid så tro meg jeg lar meg ikke bevege av noen spillsider.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Ble nettopp ferdig med spillet, og med unntak av en smule sporadisk vanskelighetsgrad (spilte på hard), og bitte litt kort (ferdig på 8.5 timer), er resten av spillet praktisk talt perfekt.

Personlig syntes jeg det tar det beste fra flere spill/sjangere, og gjør alt bedre og til sitt eget. Man kjenner selvfølgelig igjen utforskningen/klatring/gåteløsningen fra spill som Tomb Raider, Uncharted 2 gjør alt bedre.

 

Skytesekvensene som bruker et helt standar cover-system, flyter bedre enn i spill som f.eks. Gears of War. Spesielt på hard krever spillet at du hele tiden er mobil, så å sitte bak samme stein i 10 minutter for å plukke en og en fiende vil rett og slett ikke fungere. Spillet tvinger deg til å skyte uten å se, til å kaste deg fra granater da disse veldig ofte lander enten oppå coveret du sitter bak, eller bak deg. Du kan i tillegg plukke opp ammo mens du kaster deg, noe som kommer veldig godt med da ammoen veldig ofte går tom midt i en kamp.

 

Spilte som sagt på Hard, og når det kommer til vanskelighetsgraden var det litt varierende. Noen sekvenser burde ha vært vanskeligere, og noen muligens tonet ned bittelitt, men dette blir bare småplukk.

 

AI'en fungerer som den skal, svake fiender holder seg bak/prøver å flanke deg, mens de som tåler mer går rett på. Dette gjør at man hele tiden må vøre obs på hvor man har samtlige av fiendene man sloss mot, noen som gjør kampene veldig engasjerende.

Grafikkmessig er dette uten tvil det peneste spillet jeg har spilt, på mange punkter penere enn Crysis pga. en nydelig atmosfære og art direction.

Som i det første spillet er også stemmeskuespillet overlegent hva man finner i andre spill, og man blir faktisk glad i karakterene. Dialogen er flytende og snappy, og selv om man er midt i en overvelmende skytesekvens, kan Nathan fort finne på å si noe som får deg til å smile fra øret til øret mens du kaster deg til neste dekning og plukker opp et par granater på veien

 

Noe av det som imponerte meg mest er noe veldig mange dessverre kommer til å overse, nemlig alle de nydelige detaljene som strengt talt er helt unødvendig, men som gir Uncharted 2 det lille ekstra til å heve seg over alt annet som er lagd de siste årene. Et eksempel i spoiler under.

 

Når du kommer til den lille idyliske landsbyen oppe i fjellene i Nepal etter tog-krasjet, BRUK GOD TID! De aller fleste av karakterene du går forbi mens du følger etter guiden vil gjøre/si forskjellig ting dersom du trykker på trekant ved dem. F.eks. de to barna som sparker fotball, eller moskusene som stør rundt om kring, eller barna som leker gjemsel. Igjen, dette finner man rett og slett ikke i andre spill.

 

 

Hvis du har det minste sansen for eventyrspill/skytespill, må du kjøpe Uncharted 2, så enkelt er det.

 

Disclaimer: Gidder ikke få noe fanboykommentarer tilbake, så vl bare nevne at jeg har samtlige konsoller og en gaming pc, og spiller det aller meste som kommer ut uavhengig av utvikler eller konsoll. Uncharted 2 er rett og slett det beste spillet som har kommet på veldig veldig lenge, om ikke tidenes beste spill.

Lenke til kommentar

Du skjønner det bare ikke. Uncharted 2 burde roses opp pga det gjør så mye nytt som er bare så velkomment i sjangeren og gjør det så sinnsykt bra også.

Orly? For i følge GT så var spillet skikkelig uorginalt, det var liksom ikke noe nytt.

 

Selv om Uncharted ikke har noen ny gameplay mekanikk som definerer spillet, er det såpass unikt at det skaper masse oppsikt. Rent teknisk er spillet grensebrytende på nesten alle områder, grafikk, animasjon, fysikk etc. Men det som virkelig gjør Uncharted unikt er hvordan det mer eller mindre skaper en sjanger for seg selv.

 

I utgangspunktet så faller spillet under kategorien Action Adventure, men som Gamer.no's anmelder fort fant ut så er det ganske misvisende. Spillet mangler elementer man typisk vil finne i Action Adventures, som f.eks. gradvis oppgradering/nytt utstyr, men har derimot nesten alle funksjonene man finner i FPS/3PS spill. Det som gjør det annerledes er at det trekker inn elementer fra flere andre sjangre, og integrerer de på en måte som gjør at alt passer sammen. Spillet kunne veldig lett føles som en serie med mini-games som spilles hver for seg, men istedenfor så fungerer grunnfunkjsonene (slå, skyt, hopp) universalt og påvirker alle de forskjellige modusene spillet tilbyr.

 

Når det i tillegg har en historie-fortelling som utfordrer selv de beste rollespill så blir spillet mer eller mindre en "alt, men ingenting" greie. Spillet kan ikke defineres innen noen spesifikk sjanger, siden det bare vil dekke en viss del av hva spillet er, og bringer derfor noe forholdsvis nytt som man ikke har sett mye av.

 

For å dra en semi-qoute fra Sessler:"it's not the pieces, it's the complete package". (foreslår å sjekke ut http://g4tv.com/thefeed/blog/post/699648/Sesslers-Soapbox-Uncharted-2-is-Awesome.html )

 

Og ja, jeg har allerede sett mesteparten av spillet. Slutten er helt fantastisk :p

Lenke til kommentar

Orly? Gjett 5 ganger om jeg lar ei spillside vri om på mine egne meninger. Welcome to the land of the free sier jeg bare. :whistle:

Gears of War 2 fikk vel 9/10 herfra også og jeg likte det overhodet ikke. Men burde jeg like det for det fikk 9/10 ?

 

Har skrevet noen hundre anmeldelser selv på en ørten websider i min tid så tro meg jeg lar meg ikke bevege av noen spillsider.

 

Du svarte ikke på spørsmålet mitt litt lenger opp her.

 

Har du spilt spillet selv?

Lenke til kommentar

Orly? Gjett 5 ganger om jeg lar ei spillside vri om på mine egne meninger. Welcome to the land of the free sier jeg

 

1. Hadde du hatt den samme tankegangen når du leste UC2 anmeldelsen her så kanskje du hadde spart deg selv litt tid?

 

 

Har skrevet noen hundre anmeldelser selv på en ørten websider i min tid så tro meg jeg lar meg ikke bevege av noen spillsider.

 

Jeg vil tørre å påstå at du virket å bli ganske så beveget av Gamer sin anmeldelse, reaksjonene dine lot iallefall ikke vente påseg.

Og hvordan er det relevant at du har skrevet anmeldelser selv?

Litt forum-kred og "oi du har skrevet anmeldelser selv så da har nok du helt rett" kommentarer?

Lenke til kommentar

Sender det ut på mandag? Da kan du jo lett risikere å få det på tirsdag! :o

 

Nå reklamerer også lefdal og elkjøp for at du mottar spillet på realasedagen om du forhåndsbestiller, så da tipper jeg de sender på madag (det har de gjort tidligere med onsdags utgivelser) og da er det godt mulig å få den allerede på tirsdagen enkelte steder

Lenke til kommentar

Er det 14.okt eller 16.okt Uncharted 2 kommer? noen sider viser forskjellige datoer. Får håpe GameStop har den 14.oktober!!!

 

Right now gleder meg så mye at jeg får tårer i øynene, bare gleder meg å dypdykke ned i storyen til UC2 som sies å være det beste der ute!!

Endret av Toman
Lenke til kommentar

Virker så jævelig proft av flere å si at spillet er så veldig bra når dere ikke engang har rørt spillet selv. :whistle:

 

Med tanke på at det har vært en multiplayer beta ute ganske lenge, så vil jeg tro de fleste som sier de allerede liker spillet har spilt det en god del allerede. De har kanskje ikke så godt innblikk i historien, men man kan jo leke seg med alle spillfunksjonene så mye man vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...