Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemstillingen synes jeg virker interessant, men kanskje litt ambisiøs i forhold til oppgavelengden?

 

Det var det eneste jeg satt og tenkte litt på, men kom ikke på noen god måte å "forkorte". Noen forslag?

 

@AltF4: Da trenger du i alle fall en jævel av en motorvei. Kanskje det er asfalt-firma jeg skal starte opp. Kan også vurdere å leie inn ekspertisen til Egil

Endret av Error
Lenke til kommentar

Problemstillingen synes jeg virker interessant, men kanskje litt ambisiøs i forhold til oppgavelengden?

 

Det var det eneste jeg satt og tenkte litt på, men kom ikke på noen god måte å "forkorte". Noen forslag?

 

@AltF4: Da trenger du i alle fall en jævel av en motorvei. Kanskje det er asfalt-firma jeg skal starte opp. Kan også vurdere å leie inn ekspertisen til Egil

 

Jepp!

 

Det jeg lurer på er hvordan 9 kvinnfolk bare kan forsvinne ut i løse lufta og så legger ingen noe særlig merke til det

 

 

Er vel noe med at ting ikke er der som det er her. Ikke alle er på Facebook, ikke alle har et stort kontaktnettverk og ikke alle ønsker at fortiden skal vite hvor de er.

 

 

Jorunn Lønning – Svalbard, Et Lite Stykke Svalbard

 

Sexy stemme på hu der. Jeg blir helt trut i våsa.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd å bestemme meg for om Jeg enten ville undersøke Libya og/eller Egypt sine forutsetninger for å etablere et varig demokrati (med bakgrunn i regional styrekultur, påvirkning fra naboland, grad av interaksjon med vesten vs kina, forhold til religiøs dogmatikk, osv.) ELLER sammenhengen mellom religion og grad av demokrati, menneskeretter som ytrings- og trykkefrihet, og rangering på levekårsindeksen i midtøsten og på den arabiske halvøy.

 

Begge deler gir deg nok å henge fingrene i :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Må se hvilken som passer best med kravene oppgaven skal svare på, men det virker bra. Virker ganske "obvious" nå i ettertid (at jeg kunne delt opp oppgaven på den måten), men det er ikke alltid like lett å se løsningen. Takk for hjelpen :)

Endret av Error
Lenke til kommentar

Vel, tror jeg slår til.

 

Ellers har det gått opp for meg at jeg knekker leddene (som når du trekker i fingeren og det lager en lyd) utrolig lett. Har ikke tenkt noe særlig på det før.

 

Kan knekke alle fingrene, håndleddene, motsatt side av albuene, nakke, masse greier i ryggen, "fotleddene" (samme som håndleddene, bare for føttene, vet ikke hva det heter), knærne og kjeven, og det bare ved å bevege litt på de på en spesiell måte.

I tillegg er det ikke sånn at hvis jeg knekker dem så kan jeg ikke gjøre det lenger. Kan gjøre det om og om igjen

 

Kan det være farlig?

Endret av Error
Lenke til kommentar

Tror ikke det farlig, er så mye myter om det der ute og går så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Men tror neppe det er farlig å la være heller, for å si det sånn.

 

Mener jeg har hørt at det ikker sunt, faktisk, at man kan få plager med leddene senere i livet eller noe sånt.

 

Sakset fra klara-klok:

 

"Den knekkelyden kommer på grunn av at leddvæsken blir presset ut av leddet under stort trykk. Knekker man mye i leddene på denne måten så kan det føre til at leddbåndene blir slakke og da vil man kunne få ustabile ledd. Man øker også sjansen for slitasje i leddene og dette kan bli svært smertefult etterhvert, i tillegg kan man utvikle stive ledd."

Lenke til kommentar

Jeg har holdt på med det veldig mye og jeg har fått en følelse av knirk i leddene i henda noen ganger. Spilling av gitar blir vanskeligere siden det å få lillefingeren ut av standardposisjonen sin er veldig vanskelig. Leddene har også blitt litt større, siden det ofte medfører en liten hevelse også.

 

Det er svært usunt å knekke fingerne men mange vil ikke få symptomer i like stor grad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...