Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre som skal oppgradere til PSN+ til onsdag? Tror jeg slenger meg på....om ikke for et helt år kanskje.

 

Jeg ser ikke verdien i å ha dette i mindre enn for ett år om det er slik at man mister spillene man "får" når man blir medlem og benytter seg av tilbud. Av samme grunn ser jeg faktisk ikke verdien av å ha PSN+ i det hele tatt.

 

Det er vel øyet som ser som bestemmer verdien...for min del så synes jeg dette er en fin tjeneste. Å remse opp hva som er positivt er vel ikke noe vits egentlig da alt står her slik. Men det kommer jo alt ann på hva Sony gir PSN+ kundene fremmover..jeg tipper Sony har endel overaskelser utover...regner med vi får prøve endel ekslusive demoer fremmover som i seg selv vil være vert hvert øre for min del... :p

 

Og med tanke på at jeg betaler mer for Xbox Live idag men ikke får noe av fordelene jeg nå har fått med PSN+ så var ikke dette så vanskelig å bli med på...

 

Mitt syn på PSN+ etter hva jeg leser på den siden (ikke ment så negativt som det kan leses!):

 

 

Minis er uinteressant, det samme er andre crossovers til PSP. Dette kan derimot snu om jeg finner ut at jeg ønsker meg en håndholdt og om jeg velger meg en PSP.

Dynamiske temaer? Jeg ser minst mulig på hovedmenyen i utgangspunktet.

PS-One klassikere er alt tilgjengelig for kjøp for en billig penge, og som påpekt før er jeg ikke interessert i å låne spill over nett.

Tidlig tilgang til demoer er uinteressant. Å få spille 15 minutter med gameplay som fortsatt kan forandres en liten stund før alle andre er ikke videre interessant for min del. Dessuten er jeg villig til å tippe dette kun vil gjelde eksklusive spill, noe som gjør det hele mange hakk snevrere.

Prøv før du kjøper er derimot noe som virker utrolig spennende, og er et godt argument for å betale for tjenesten. Men dessverre - kun to spill i måneden?

Automatisk nedlasting har alle som er tilkoblet nett. At spillet kanskje ikke oppdateres før du setter det i konsollen til vanlig er for meg en bagatell - om jeg ikke bruker spillet i utgangspunktet bryr jeg meg heller ikke om noen oppdatering.

 

Jeg betaler forøvrig for LIVE selv uten egentlig å ha noen stor grunn til det. Er ikke akkurat kjempeaktiv online.

 

@Lakus: Hva legger du egentlig i "BioShock-stil" på oppgaveløsningen? Er det noe BioShock virkelig mangler så er det jo faktisk oppgaver (hvor TimeShift virkelig glimtet til) utover den åpenbare "electrobolt på ødelagt lås"-oppgaven. Innlegget ditt forøvrig en bekreftelse på det jeg var mest redd for.

Lenke til kommentar

Jeg mente ikke at selve oppgaveløsningen ligner på Bioshock, da det, som du sier, nesten er blottet for nettopp det. Jeg mente mer at man møter på steder man må bruke hue litt mens man trasker rundt i Rapture på den russiske øya. Jeg tror spillet kunne blitt veldig godt mottatt, men det trenger noe som kunne ha fascinert spilleren i mye større grad enn nå. Og det burde strengt tatt ha kommet ut før begge Bioshock spillene. For de er begge to bedre enn dette.

 

Litt synd, da det definitivt har potensiale.

Lenke til kommentar

Som en som var avhengig av FFXI for flere år kom en gledens nyhet, etter alle kjennetegn vil FFXIV lanseres 31. September, noe som er langt tidligere enn jeg hadde trodd. Det eneste negative er at ps3 versjonen ikke kommer før neste år.

 

Da blir det vist garantert ny pc allikevel da. ^^ Blir nok collectors edition og tenker jeg. Vet det sikkert ikke er noen her som egentlig gleder seg men jeg kan ikke vente, og håper fortsatt kommer inn i betaen.

Lenke til kommentar

Som en som var avhengig av FFXI for flere år kom en gledens nyhet, etter alle kjennetegn vil FFXIV lanseres 31. September, noe som er langt tidligere enn jeg hadde trodd. Det eneste negative er at ps3 versjonen ikke kommer før neste år.

 

Da blir det vist garantert ny pc allikevel da. ^^ Blir nok collectors edition og tenker jeg. Vet det sikkert ikke er noen her som egentlig gleder seg men jeg kan ikke vente, og håper fortsatt kommer inn i betaen.

 

Nice! Synd PS3 utgaven ble utsatt...og helt til Mars 2011!! Men den som venter på noe godt..... :p

Lenke til kommentar

Som en som var avhengig av FFXI for flere år kom en gledens nyhet, etter alle kjennetegn vil FFXIV lanseres 31. September, noe som er langt tidligere enn jeg hadde trodd. Det eneste negative er at ps3 versjonen ikke kommer før neste år.

 

Da blir det vist garantert ny pc allikevel da. ^^ Blir nok collectors edition og tenker jeg. Vet det sikkert ikke er noen her som egentlig gleder seg men jeg kan ikke vente, og håper fortsatt kommer inn i betaen.

 

Nice! Synd PS3 utgaven ble utsatt...og helt til Mars 2011!! Men den som venter på noe godt..... :p

Det er egentlig ganske råtent gjort når de har sagt tidligere det skal lanseres samtidig men jeg forstår ihvertfall tankegangen.

 

I 2010 vil det alene mest sannsynlig bli utgitt, Cataclysm, SW: ToR, Guild Wars 2 (evt 2011?), men uansett er det mange store titler som kjemper om kundene og det gjelder vel litt å fange oppmerksomheten tidlig og ikke komme i kamp med alle andre.

Lenke til kommentar

Jeg vet hvertfall at Final Fantasy VII, VIII og XI er blitt utgitt på PC, men det er ingen tvil om at FF spiller på bortebane der. Jeg lurer på hvor lurt det egentlig er med en PC-utgivelse som kommer så mye tidligere; FF-fans er stort sett konsollgamere mens PC-gamere til gjengjeld spiller lite JRPGer (de har egentlig ikke så mye valg). Det er selvfølgelig noen som er såpass hardcore at de spiller på både PC og konsoll, men hvor mange er det og hvor mange av dem vil prioritere et FF-MMORPG over konkurrentene? Square-Enix er avhengig av at det er en del...

 

Jeg er ikke overbegeistret for å lage MMORPG av FF. Jeg synes i det minste de burde ha skilt ut disse spillene som en egen gren av franchisen, på samme måte som Final Fantasy Tactics-serien, og kalt det Final Fantasy Online f.eks. Greit nok så ligger det i seriens natur å endre gameplayet mellom hvert spill, men fokuset på historiefortelling og karakterutvikling var grunnleggende fra IV til X, og jeg tenker at fansen som elsker denne typen FF stort sett ikke er de samme som ønsker seg flere MMORPGer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...