Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Andre som har både X360 og PS3 som sliter med å velge hvilke en skal kjøpe spill til? Tenker multiplatform spill...blir gal til tider jeg. Siden jeg liker begge maskiner så blir det jo bare tull.

Jeg har begge konsollene og tidligere slet jeg endel. Når Fallout 3 kom ut kjøpte jeg det på Xbox fordi jeg hørte at grafikken var litt bedre på den. Spilte det og koste meg med det. Men kjøpte det nå brukt til PS3 for 79,- og koser meg enda mer med det nå, og mye pga Trophy support. Det er også den konsollen jeg bruker til multimedia, og den er roligere. Tidligere var jeg ofte i tvil hvis 360 hadde bedre grafikk, men nå kjøper jeg spillene stort sett til PS3, fordi det er den jeg bruker mest, og jeg spiller ikke så mye online, så Live er ikke så viktig for min del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre som har både X360 og PS3 som sliter med å velge hvilke en skal kjøpe spill til? Tenker multiplatform spill...blir gal til tider jeg. Siden jeg liker begge maskiner så blir det jo bare tull.

 

Som hovedregel kjøper jeg multiplattform til 360 da jeg av personlige meninger syntes att onlinedelen og kontrollen er bedre men hender av og til att jeg også kjøper de til PS3 men da mest på grunn av venner jeg spiller med, men sant som du sier Larzen det kan være forvirrende til tider om hvilken plattform av de to man skal velge. Leser også anmeldelser for å se om det er noen forskjell mellom plattformene noe som det ser heldigvis ut til å bli mindre av.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper til playstation rett og slett fordi jeg liker kontrolleren bedre. Er også en større fan av trophies enn achievements, men har igrunn gått lei av hele opplegget rundt akkurat det.

Kjøper igrunn bare eksklusive titler til Xbox, hvor eksklusiv betyr at spillet bare kommer til Xbox og PC.

Lenke til kommentar

Kjøper alltid til ps3 om jeg har muligheten. Enkelt og greit fordi jeg synes ps3 kontrollen er mer komfortabel, jeg har ikke xbox live eller nett tilgang til xboxen, og jeg har en gammel xbox så jeg kan ikke bruke HDMI, ikke om jeg vet hvor stor forskjellen er ifra det jeg bruker. Xboxen min liker også å ødelegge spillene mine til tider dessverre, tror det må være noe gale med den.

 

Så tror jeg har flere spill til ps3 nå selv om jeg har kun hatt den et halvt år og xboxen 2.5-3år.

Lenke til kommentar

Oi. Jeg trudde jeg var en av de få som likte PS3 kontrollen bedre enn 360. Men der ser man. Jeg kjøper spillet på den maskinen det ser best ut på, er det online kjøper jeg også som regel på 360. Trophy og Achievement bryr jeg meg ikke om i det hele tatt. Dog liker jeg å kjøpe det på PS3, da PS3en sender lyden ut bedre enn 360. Multichannel på PS3, og tullete Neo6Cinema på 360.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke 360 enda, men jeg tror at jeg kommer til å kjøpe multiplattformspill til PS3 av gammel vane, når jeg skaffer meg en Xbox.

Jeg er også litt på det der med kontrollene. Jeg er ikke vant til 360 kontrollen, jeg liker PS3 sin kontroll bedre, men det er fordi jeg ikke har spilt så mye på 360 nok til å føle hva som er best.

Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke på noe med move. Hvorfor har den gyroskop og akserelometer? PSeye kan beregne hvor den fargete kulen befinner i rommet i 3D. Så viss det hadde vert 2 kuler, en på toppen og en på bunnen kunne ikke kameraet beregnet aksene til kontrollen også? Hadde ikke det vert billigere enn det det koster å lage en move kontroller.

 

filmen han du se at sverdet blir rendret med "true 1 to 1" som sony liker å skryte av. De nevner også at kamera med 60 fps gjør det hele mye bedre enn 30fps. Er det noen som vet hvor mange fps PSeye til ps3 filmer i? Det er ganske seint så ikke hat på denne lille tankegangen.
Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke på noe med move. Hvorfor har den gyroskop og akserelometer? PSeye kan beregne hvor den fargete kulen befinner i rommet i 3D. Så viss det hadde vert 2 kuler, en på toppen og en på bunnen kunne ikke kameraet beregnet aksene til kontrollen også? Hadde ikke det vert billigere enn det det koster å lage en move kontroller.

 

filmen han du se at sverdet blir rendret med "true 1 to 1" som sony liker å skryte av. De nevner også at kamera med 60 fps gjør det hele mye bedre enn 30fps. Er det noen som vet hvor mange fps PSeye til ps3 filmer i? Det er ganske seint så ikke hat på denne lille tankegangen.

 

 

Frå Wikipedia:

Resolution

http://en.wikipedia....PlayStation_Eye

 

The PlayStation Move motion controller features an orb at the head which can glow in any of a full range of colors using RGB light-emitting diodes (LEDs).[9] The colored light serves as an active marker, the position of which can be tracked along the image plane by the PlayStation Eye.[10][11] The uniform spherical shape and known size of the light also allows the system to simply determine the controller's distance from the PlayStation Eye through the light's image size, thus enabling the controller's position to be tracked in three dimensions[11][12] with high precision and accuracy.[fn 1] The sphere-based distance calculation allows the controller to operate with minimal processing latency,[15] as opposed to other camera-based control techniques on the PlayStation 3.[16]

A pair of inertial sensors inside the controller, a three-axis linear accelerometer and a three-axis angular rate sensor, are used to track rotation as well as overall motion.[13][10] An internal magnetometer is also used for calibrating the controller's orientation against the Earth's magnetic field to help correct against cumulative error (drift) in the inertial sensors.[2] The inertial sensors can be used for dead reckoning in cases which the camera tracking is insufficient, such as when the controller is obscured behind the player's back.

 

Akselerometer er brukt primært for rotasjon, men kan òg "assistere" PS Eye med kalkulering av bevegelse generelt. Ei ekstra "lyskule" kunne nok vore brukt for kalkulering av rotasjon og aksar, men då har du to like "sensorar" med same fordelar og ulemper. No har den to system for kalkulering av posisjon der kun eit er avhengig av gode lysforhold til dømes.

 

Prismessig er neppe eit par akselerometer grunnen til at Move er prisa slik den er. Hardware-kostnadar er garantert berre ein liten del av RRP. Programvare/spel, marknadsføring og ikkje minst kva folk faktisk er villige til å betale har nok mykje meir å seie for prisen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper til playstation rett og slett fordi jeg liker kontrolleren bedre. Er også en større fan av trophies enn achievements, men har igrunn gått lei av hele opplegget rundt akkurat det.

Kjøper igrunn bare eksklusive titler til Xbox, hvor eksklusiv betyr at spillet bare kommer til Xbox og PC.

Fullstendig enig. Bortsett fra at hvis et spill kommer til PC så kjøper jeg det mest sannsynlig til PC. Det er grunnen til at jeg fremdeles ikke har skaffet meg Xbox360, men nå som den nye modellen kommer blir det kanskje en endring på det. :)

Endret av AltF4
Fjernet sitering
Lenke til kommentar

Jeg gjorde meg kanskje ikke tydelig nok i min forrige kommentar til deres innsats i denne tråden, men jeg prøver igjen.

 

Tråden heter "Konsollkaféen". Ikke "Jeg diskuterer hva jeg vil".

 

Den neste som fremviser sitt store "jeg kan ikke lese trådtitler"-talent får seg en real smekk over tastaturet.

Lenke til kommentar

Haha pokker! Den var rå! Jeg gleder meg noe veldig til dette spillet og håper virkelig den der blir tilgjengelig i Norge.

 

Begynner å gå tom for konsollspill igjen nå, må bare bli ferdig med Red Dead Redemption. Har to spill igjen på PC - Metro 2033 og S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat.

 

Merker at jeg de siste årene har slutta å spontan-handle spill, rett og slett fordi jeg føler jeg må finne ut mer om dem før jeg kjøper dem. Litt kjedelig egentlig!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...