Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

SerB har sagt at det aldri vil komme en skill-based matchmaker. Så får vi håpe han må spise akkurat de ordene...ellers så hadde det vært greit med garage battle. Encounter er meh, og assault er ubrukelig.

 

Men yes, er ikke akkurat sånn at det WG jobber mest med er det folk gjerne vil de skal jobbe mest med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tidligere klaget folk på at det kom for få nye tanks, nå klager folk på at det kommer for mange :p

 

Vel de spyr jo ut tanks som er mer eller mindre balansert hver patch nå, hvor mye variasjon i gameplay skaper egentlig det? Om jeg skyter i filler en kineser eller en franskmann spiller ingen rolle, og tanks fra samme klasse er ikke SÅÅÅ forskjellige å spille samme hvilket språk crewet snakker...

Lenke til kommentar

Finnes det noen tilsvarende spill? Jeg er lut lei selve WoT nå. Ikke si warplanes eller battleships :p

 

War Thunder :)

 

 

Wot må implementere nye spennende game modes, f.eks garage battles. Blir for dumt å bare pøse på med flere nasjoner og tanks. Jeg orker ikke grinde flere linjer. Har ikke giddet kinesisk og britisk linje. Bare tull.

Endret av James King
Lenke til kommentar

Det burde for eksempel være mulig å høyreklikke på en vogn og velge å gå rett til statistikken for den. Slitsomt å finne frem til ønsket vogn i den store oversikten for de som har spilt en del.

 

Indeed, da sorteringen er etter kamper spilt blir det litt slitsomt. Men! Det finnes mods vettu! Denne burde du prøve! Den er primært laget for å legge til litt stats i end-battle report (kolonnen for hp igjen på tanks i live er byttet ut med damage done f.eks), men i tillegg så fikser den stats-biten litt. Den lar deg blant annet sortere tanks på tier eller navn.

Lenke til kommentar

War Thunder :)

 

 

Wot må implementere nye spennende game modes, f.eks garage battles. Blir for dumt å bare pøse på med flere nasjoner og tanks. Jeg orker ikke grinde flere linjer. Har ikke giddet kinesisk og britisk linje. Bare tull.

 

Oi, det så interessant ut!

 

Jeg tenker det samme som deg. Gidder virkelig ikke grinde flere nye linjer nå. Gidder ikke betale en haug med penger for å kjøre noen nye tanks som bare er marginalt forskjellige fra de gamle linjene. Og jeg gidder i hvert fall ikke å grinde gjennom uten premium, crew training og free exp conversion.

 

Synd at jeg er lei av WoT, for det er jo i utgangspunktet et perfekt spill for en tank-fantast som meg. Jeg velger å legge skylda på strukturen i spillet.. Free to play har sine ulemper hvis det er gjennomført sånn.

Lenke til kommentar

Oi, det så interessant ut!

 

Jeg tenker det samme som deg. Gidder virkelig ikke grinde flere nye linjer nå. Gidder ikke betale en haug med penger for å kjøre noen nye tanks som bare er marginalt forskjellige fra de gamle linjene. Og jeg gidder i hvert fall ikke å grinde gjennom uten premium, crew training og free exp conversion.

 

Synd at jeg er lei av WoT, for det er jo i utgangspunktet et perfekt spill for en tank-fantast som meg. Jeg velger å legge skylda på strukturen i spillet.. Free to play har sine ulemper hvis det er gjennomført sånn.

 

Jeg spiller alle tanks utenom arties, og alle linjer.

Da har jeg ett mål hver dag, alltid neste tank.

Noen tanker er helt håpløse selvsagt, og blir ikek spilt etter jeg er ferdig med de.

Lenke til kommentar

Med skillbasert mener jeg at lagene har en totalsum på skill, dvs ikke at man bare møter like gode folk som deg, men at lag A feks har 2 kjempegode, 5 gode, 5 ok, 3 dårlige, så skal lag B også ha den sammensetningen.

Hva som er "god" vs "dårlig" finnes det jo flere formulaer på. WG (Serb) har jo selv sagt at de anser bare winratio% som en bra indikator.

Jeg tror i så fall det først og fremst hadde vært de svakeste spillerne som hadde satt pris på en slik løsning. Ja, det er populært å klage over hvor håpløse alle andre som spiller er, men jeg tror ikke så mange av de "gode" spillerne egentlig blir fornøyd med å bli tvunget til å tape oftere slik at de dårligere også kan vinne halvparten av kampene.

Lenke til kommentar

Jeg tror i så fall det først og fremst hadde vært de svakeste spillerne som hadde satt pris på en slik løsning. Ja, det er populært å klage over hvor håpløse alle andre som spiller er, men jeg tror ikke så mange av de "gode" spillerne egentlig blir fornøyd med å bli tvunget til å tape oftere slik at de dårligere også kan vinne halvparten av kampene.

 

Tror gode spillere foretrekker en balansert MM, så når de gjør det bra, så vil det ikke nødvendigvis være 14 idioter som ødelegger kampen for deg.

 

Når det er sagt, så har jeg ikke så tro på et slikt system. Det vil komplisere ting for MM altfor mye tror jeg.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Tror gode spillere foretrekker en balansert MM, så når de gjør det bra, så vil det ikke nødvendigvis være 14 idioter som ødelegger kampen for deg.

 

Men vil de gode spillerne gjøre det like bra når de må spille mot jevngode?

 

Jeg synes heller ikke MM bør gjøres noe med. De som er leie av å spille med randoms kan bare finne seg en klan.

Lenke til kommentar

Bare see hvor lange køer det er pga av arty/platoon endringen.

 

Jeg venter ofte 90 sekunder+ når jeg sitter i platoon.

Ja, de skaper jo problemer for seg selv når de lar spillere (som ofte ikke forstår konsekvensene) få viljen sin. At folk hyler om noe på forumet betyr ikke at det er en god idé. Redusert spredning i mm gav nødvendigvis konsentrasjon av høy-level tanks (og spg) på toppen. Begrensning på antall spg for å bøte på dette, skaper kø. Det samme gjelder jo balanseringen av platoons som en del krevde.

Lenke til kommentar

En klan spiller mot/med folk som besitter mer kunnskap om spillet enn en middels gløgg ape. Dermed slipper klanspilleren å spille med de "idiotene som alltid ødelegger hans gode runder". Slik skal det hjelpe.

 

Hvordan spiller man mot? CW`?

 

For meg virker det som man bare spiller tier IX og X på CW, og det er uinteresant.

 

Gled deg til T-71 ;)

 

Ja har gjort det, men evig problemet er credits.

 

Har vel i skrivende stund en 7-8 tanks som er låst opp, men mangler credits til.

Lenke til kommentar

men er det ikke en del av spillet det å kunne klage på alle andre en seg selv? det hadde nok blitt kjedelig for meg å havne i kamper der alle var jevngode med meg selv.

ser for meg runder med lite bevegelse av ren frykt for å bli gjennomhullet.

eller runder der halve laget gjennomfører rene kamikazeangrep for å skape et gjennombrudd som resten av laget ikke utnytter siden de står i sniperposisjoner.

 

og spillet hadde jo ikke vært det samme uten et par nybegynnere som gjør de mest vanvittige tingene. og som samtidig gjør at jeg får inn et par treffere i løpet av en kamp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...