Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er bedre med War Thunder fremfor WoT er at man ikke blir straffet i samme grad for et dårlig lag. Klarer man å gjøre endel skade og spille bra blir man belønnet godt for det med xp og credits selv om laget taper.

 

Så kan man gjøre en større forskjell i og med at man har opptil 6 fly i hver battle :)

 

 

Blir så frustrert over dårlige lag i WoT. Mange noobs ute å ruller.

 

Største aberet med WOT.

Siste månedene har min win ratio min gått svakt nedover, selv om min performance rating går oppover... Nesten så jeg begynner å lure på om MM setter meg på det dårligere laget med vilje :p

Lenke til kommentar

Største aberet med WOT.

Siste månedene har min win ratio min gått svakt nedover, selv om min performance rating går oppover... Nesten så jeg begynner å lure på om MM setter meg på det dårligere laget med vilje :p

 

Lat som du platooner med en fyr! fungerer overaskende bra når man spiller alene

Lenke til kommentar

World of Tanks on tablets: "Purely theoretically, 1.5-2 years. You can't just port the engine, it will have to be completely rebuilt."

The Japanese heavy tree will consist of prototypes "unknown to modern science". The Japanese medium tree will end with post-war tanks.

Japanese tanks will be characterized by thick front armour and decent mobility.

One Chi-ri variant will have an autoloader.

The current difficuly with the Japanese tree is plugging holes between mid-tier heavies and high tier super-heavies.

Developers considered making a tank that is on fire more noticeable, but decided against it.

The highest server load on the RU cluster was 78%. In theory, it can handle 950 000 players.

A second Soviet medium tree is already planned, but still secret.

There will be no Archer in this British TD tree. There will probably be another British TD tree.

The FV215b(183) will have a partially rotating turret: +/- 45 degrees. It will have less armour than the tier 10 heavy.

 

 

Q: Can we have an option to restore dismissed crewmen?

A: Damn, there's even a confirm option now! Do you want another one? Or should we just go all the way and allow you to roll back poor moves in-game? In theory, we can keep your crew in quarantine for a week, but that means we have to spend time making features for idiots instead of normal people.

 

Q: Will the tablet-players play on the same server as the PC players?

A: Who did I write "purely theoretically" for? The faceless noosphere?

 

Q: Will the Leopard 1 come out before the summer? Will there be more information about it within the month? Will there be Havok before the end of the summer? Will I get banned for asking questions about when you will implement something?

A: No, no, no, yes.

 

Q: PC gaming is dying, will you move WoT to consoles?

A: PC gaming has been dying for 20 years, and can't quite manage it.

 

Q: Do you consider frequent use of gold shells:

a) unsportsmanlike conduct

b) pay to win

c) a cause for a mass rebalancing

d) a cause for mass up-armouring

A: e) none of the above

 

Q: Why can't we name our crews whatever we want?

A: So I don't have to look at screenshots full of SS "heroes".

 

Q: Why do you freeze CW during development? Do you not have dedicated development servers?

Storm: All of Wargaming's servers run on SerB's old laptop at home.

SerB: Laptop? No way, I have a pizza box AMD 486 DX-4-133! It replaced my surplus ELORG SM-1810.

 

Q: Why don't you update the "in development" page more often?

A: If we update it, there's whining, if we don't, there's whining... If there is no difference, why bother wasting time?

 

Q: So will the Aufklarerpanzer Panther get a 105mm gun? I don't see any other way of making that tank good.

A: You don't work here, so seeing things isn't your job.

 

Q: So what happened when you tested a realistic IS-7?

A: Take an IS-7, and imagine that it moves faster than a T-54. You don't think that's a bit overpowered?

 

Q: Can we forget about dynamically updated stats in the garage?

A: Yes, forget about it. In that case, you'll stop pestering me, and will be pleasantly surprised.

 

Q: The new German tech tree has no Jagdpanther II! Are you going to compensate players that purchased one?

A: I'm going to "compensate" whoever drew that tech tree upside the head.

 

Q: Do you value the loyalty of old players? Many top clans have more and more people leave for competing projects!

A: We have more than 75% of alpha and beta testers still actively playing. Perhaps the 19 people from your clan aren't among them, what a shame.

 

Q: Do you answer these questions as a part of your job, or due to personal initiative?

A: Do you ask old questions as a part of your job, or due to personal initiative?

 

Q: I have a small whine regarding shot accuracy...

A: Why? We told you, many times, that the shell dispersion is always the same, Gaussian, cut off at three sigmas, regardless of gunner skill, player skill, time of day, Arctic wind direction, and a billion other factors.

 

Q: What will happen to the poor JPzE-100 after the FV215b with a 183mm gun comes out?

A: The Earth will be destroyed by a massive flood of tears.

 

Q: Why is playing on the EU server with a ping of 150 smoother than playing on the RU cluster with a ping of 60?

A: Their roads are nicer, too.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lat som du platooner med en fyr! fungerer overaskende bra når man spiller alene

 

Hva mener du? Henge meg på en annen tank?

 

Må nesten poste et slikt "skrytebilde" av runden jeg nettopp hadde. 9 kills med Tiger II. Og dette med 8,8 cm'eren

 

Greit med trippel xp da.

 

Oi, 6,4k dmg å greier :) Veldig bra, gøy når man får slike runder :)

 

 

Fikk meg selv en sheriff igjen. Kjekt med 500 ekstra gull :)

Victory!

Battle: Mountain Pass 9. februar 2013 23:11:28

Vehicle: T69

Experience received: 1 158

Gold received: 500

Credits received: 30 151

Battle Achievements: Sniper

 

Edit:

 

Q: Why is playing on the EU server with a ping of 150 smoother than playing on the RU cluster with a ping of 60?

A: Their roads are nicer, too.

 

:green:

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Hva er greia med hatet mot premium ammo egentlig?

 

Grunnen er at det totalt elliminerer armor fordelen på en del tanks. Du kan ikke penne i front=du må flanke. Du kan ikke penne i front=bruker gold ammo og fortsetter som om ingen ting har skjedd er kjipt, fordi det gjør tunge treige tanks ubrukelige hvis tilstrekkelig mange skyter gull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen er at det totalt elliminerer armor fordelen på en del tanks. Du kan ikke penne i front=du må flanke. Du kan ikke penne i front=bruker gold ammo og fortsetter som om ingen ting har skjedd er kjipt, fordi det gjør tunge treige tanks ubrukelige hvis tilstrekkelig mange skyter gull.

 

Men det er ikke slik at premium ammo bare er en oppfunnet ammo type for å tjene mer penger. APCR og HEAT eksisterer og ville hatt høyere penetrering i virkeligheten også. Kan ikke lenger kalle dette gold ammo som du gjør. det kan kjøpes med credits og heter premium ammo.

Lenke til kommentar

Grunnen er at det totalt elliminerer armor fordelen på en del tanks. Du kan ikke penne i front=du må flanke. Du kan ikke penne i front=bruker gold ammo og fortsetter som om ingen ting har skjedd er kjipt, fordi det gjør tunge treige tanks ubrukelige hvis tilstrekkelig mange skyter gull.

 

Pff, lukter "har høyere tier vehicle enn deg og skal nå kunne stå face on og skyte uansett hva og du kan ikke gjøre noe med det enn å flanke sammen med resten av de udugelige teamkameratene dine", kompis ;)

Lenke til kommentar

Spill smartere er min tilbakemelding til de som er anti prem-ammo (ofte de samme som klager på arty?). De som liker å spille endimensjonalt med store tanks som kan ta imot all julig i front er vel de som er mest misfornøyd med endringen der en kan kjøpe prem-ammo for sølv.

 

Jeg mener at denne endringen er viktig både for å utjevne forskjellen for de som bruker mye ekte penger (gull) på spillet og resten. Samtidig er det også viktig for å sørge for dynamikk i kamper nå som arty blir enda mere nerfet. At det ikke alltid blir blokkeringer som er umulige å komme forbi i de forskjellige trassèene pga én stor slem tanks (spesiellt uten at en kjører platoon og "ofrer" en tanks for at to andre skal få flanket).

Lenke til kommentar
Men det er ikke slik at premium ammo bare er en oppfunnet ammo type for å tjene mer penger. APCR og HEAT eksisterer og ville hatt høyere penetrering i virkeligheten også. Kan ikke lenger kalle dette gold ammo som du gjør. det kan kjøpes med credits og heter premium ammo.

Vet de finnes i virkeligheten, uten at det har noe med saken å gjøre.

 

Pff, lukter "har høyere tier vehicle enn deg og skal nå kunne stå face on og skyte uansett hva og du kan ikke gjøre noe med det enn å flanke sammen med resten av de udugelige teamkameratene dine", kompis ;)

 

Når det er min tur til å for en gangs skyld ikke være på Retard United så vil jeg ha meg frabedt å bli skadet av tiers lavere enn meg selv thankyouverymuch!

 

 

 

Forøvrig protesterer jeg ikke på at folk bruker dem når Wargaming har vært så kjipe og lagt dem til i utgangspunktet, men hadde det vært opp til meg så hadde de enten blitt fjernet helt eller i hvertfall redesignet. Pen verdiene på en del av de nye kanonene har jo blitt helt hinsides, 400 pen på T9 kinesisk medium, wtf?

 

Et godt forslag synes jeg er å redusere kostnaden på dem og skaden de gjør så er det greit for min del. Da må man velge om man vil ha høyere sjanse for pen, men mindre skade, eller lavere sjanse for å komme gjennom men høyere skade.

Lenke til kommentar
Hetzer og M4 Derpman er bare ren glede med premium ammo og derp-kanon.

 

Spørs hvilken side av kanonen du befinner deg på ;)

 

Spill smartere er min tilbakemelding til de som er anti prem-ammo (ofte de samme som klager på arty?). De som liker å spille endimensjonalt med store tanks som kan ta imot all julig i front er vel de som er mest misfornøyd med endringen der en kan kjøpe prem-ammo for sølv.

 

At man nå kan kjøpe premium ammo for credits var bra fordi de fjernet et rent pay2win element fra spillet, og er ikke noe jeg kan huske å ha klaget på.

 

Hva legger du i endimensjonalt med store tanks? For meg virker det som du sier at de som liker å spille de store treige tanksene, bare må suck it up og akseptere at tanksen blir mye svakere pga høypen ammo. Og ja, det er disse tanksene som sliter mest pga høytier arty, fordi du ikke er i stand til å effektivt kjøre fra cover til cover eller dodge kuler i åpent landskap.

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Jeg har mer eller mindre sluttet helt med tier X. Har hatt over ti tier X og har solgt alle med unntak av T110E5 og IS7 som er beholdt mer eller mindre av sentimentale grunner. Enten så suger jeg eller så dominereres tier X i stor grad av platoons og andre som åpenbart er bedre enn meg så jeg orker ikke lenger å bounce 0 skudd samt å være arty food. Pussig nok fungerer det bra i tier IX med e75, T54 men tier X is no longer for me...heller ingen CW eller klan med andre ord.

Lenke til kommentar

Spiller meget lige tier X selv, mest pga høye drifftskostnader men også pga at jeg foretrekker å ha et mål med spillingen (dvs unlocke neste tanks). Høye driftskostnader tvinger meg igjen til å kjøre premiumstanks, noe som gjør at jeg spiller enda mindre på tanks der jeg prøver å unlocke neste tier.

 

Synes som oftest det er artigere å kjøre tier 7-8, fordi jeg synes en der får en grei miks av å være top- og bunntier.

 

Er mulig det er mere utpreget problem for meg når jeg havner i som bunn-tier, men når en møter på en da en top-tier tanks med mye pansring på en flanke (om en spiller public uten platoon i alle fall) er det omtrent umulig å komme noe vei der. Om en ikke kjører en noenlunde rask tanks da, og resten av laget oppfører seg som tullinger (hender overraskende ofte), så er det en runde en får gjort meget lite fornuftig for laget og som ofte ender med tap. Prem-ammo for sølv gjør at en da kan gjøre et valg om en ser det som mulig at en vil tjene på dyrere skudd (for å komme forbi en ellers uoverkommelig hindring) å betale ekstra for å tippe vekten i ens egen favør. Mulig jeg kjører for lite Tier-X til å ha irritert meg nok over å være på motsatt side av en kanon ladet med prem-ammo, men jeg synes det i alle fall er mye artigere enn å møte en vegg tidlig i runden og enten dø raskt eller bli overkjørt etter flere minutter med stanging når den andre flanken er død.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...