Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

 

 

Det kan vel diskuteres, og det er nå slik spillet er bygd opp.

Treffer du gunnen blir den rød, og er helt ubrukelig, noe som har reddet meg mange ganger i 1 v 1 kamper.

Seff er det frusterende mot ting som omtrent ikke har armor, slik som SPG.

 

 

 

heh, ikke mange som har det akkurat, da må man i så tilfelle bare spille tier 7+, og helst bare tier 10.

 

Var seff bare kødd. Må vel det ja, men lettere å få mer xp med tier lavere enn 10 siden du får mer xp av å skade høyere tiers. Derfor folk får syk høy xp med feks vk2801 og chaffee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heh, ikke mange som har det akkurat, da må man i så tilfelle bare spille tier 7+, og helst bare tier 10.

 

Egentlig ikke! I tier 10 får du ikke bonus for å skade høyere tier tanks, så det er gjerne hakket vanskeligere å få mye exp med tier 10 tanks! Jevnt over får du mye mer exp for samme damage i lavere tier tanks.

Lenke til kommentar

Får se hva slags endringer som evt kommer før patchen treffer live. Sånn det ser ut fra arty videoen til QB så har arty større sjanse for å treffe når de først har siktet inn, men det tar både lengre tid og dispersion er større så under forutsetning av at du greier bevege deg nok skal du unngå direct hit i hvertfall. Vi får se hva som skjer...

Lenke til kommentar

Får se hva slags endringer som evt kommer før patchen treffer live. Sånn det ser ut fra arty videoen til QB så har arty større sjanse for å treffe når de først har siktet inn, men det tar både lengre tid og dispersion er større så under forutsetning av at du greier bevege deg nok skal du unngå direct hit i hvertfall. Vi får se hva som skjer...

Det hjelper fint lite at treffsikkerheten mot folk i bevegelse er dårlig når splash damage fra arty på samme tier er istand til å spise opp 1000 HP.

Lenke til kommentar

Gawd, det der så drøyt ut. Sirkelen er jo diger, det er greit. Men han treffer jo så og si blink hver gang uansett.

Problemet har jo aldri vært treffsikkerheten i seg selv, men det at splash-radien er så diger og at du tar så mye skade av å bli truffet.

 

Jeg mener det blir litt hyklersk av Wargaming å påstå at det er realistisk når det er så mye annet i spillet som ikke er realistisk i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Splashen er jo mye mindre enn i virkeligheten, men arty ble aldri brukt til å ta ut et bevegelig mål på kartet på samme måte som i WoT. Man kalte jo inn arty support på koordinater og ventet og så hvor de traff, så justerte man skuddet basert på hvor scouten rapporterte at det havnet (jeg har sett krigsfilm så da må det være sant!) Presisjonen til WoT arty er jo hinsides det WW2 arty kunne drømme om. De stod nok heller ikke 4-500 meter unna det de skjøt på heller da, men men...

Lenke til kommentar

Herre, noen ganger lurer jeg på om det bare er trettenåringer som spiller dette spillet ... Ironisk at de første som dør alltid er de første til å bli særdeles unpleasent i chatten ...

 

Uansett, i løpet av dette gamet var jeg svært usikker på hva jeg skulle gjøre mot slutten. Noen som gidder å ta en titt og komme med kommentarer til hva jeg burde andelenes?

20130612_2138_germany-JagdTiger_13_erlenberg.zip

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Splashen er jo mye mindre enn i virkeligheten, men arty ble aldri brukt til å ta ut et bevegelig mål på kartet på samme måte som i WoT. Man kalte jo inn arty support på koordinater og ventet og så hvor de traff, så justerte man skuddet basert på hvor scouten rapporterte at det havnet (jeg har sett krigsfilm så da må det være sant!) Presisjonen til WoT arty er jo hinsides det WW2 arty kunne drømme om. De stod nok heller ikke 4-500 meter unna det de skjøt på heller da, men men...

Målet må ikke være realisme, målet må være godt spilldesign!

Det skal ikke et geni til for å forstå at måten artilleri er designet på i WoT er et eksempel på dårlig spilldesign ;)

 

Hvis målet til Wargaming er at artilleri skal ta ut campere og stasjonære tanker, så får de heller øke ROF, senke skaden både direkte og særlig med splash, det hjelper ikke å øke siktetida når man kan bli oneshottet av artilleri som er et tier over deg. Realisme er som sagt allerede fullstendig ikke-eksisterende i WoT (spillet er i høyeste grad arkade,) jeg skjønner virkelig ikke hvorfor artilleri skal være realistisk fremstillet når 88L56 (Tiger-kanonen IRL) ikke kan treffe siden på en stridsvogn fra 200 meter når den virkelige kanonen klarte å treffe en blink på en tiendedel av størrelsen over 1000 meter unna og fortsatt gå gjennom nesten 100 millimeter med panser vinklet 30°

Lenke til kommentar

Hvis målet til Wargaming er at artilleri skal ta ut campere og stasjonære tanker, så får de heller øke ROF, senke skaden både direkte og særlig med splash, det hjelper ikke å øke siktetida når man kan bli oneshottet av artilleri som er et tier over deg.

 

Eg er heilt enig, per i dag så fungerer artilleri dårlig til å ta ut campere.

Slik som det er no så sikter artilleriet seg inn på ein fiende som er oppdaga i buskene, etter lang tid fyrer ein av skuddet. Då skjer ein av to ting, enten er det ein direkte one-shot, eller så skjer det som er mykje værre, splash skaden tar ut begge tracks og gjer minimalt med HP skade. Så i staden for å ta ut den som camper så har ein no ein fiende som MÅ campe fordi artilleriet har gjort at dei ikkje kan bevege seg.

 

Med høgare ROF som har lav skade så kunne artilleriet i mykje større grad skyte blindt mot busker og andre populære stillingar. Skaden hadde vært så lav at ein nok ikkje ville klart å ta ut fientlige tanks med artilleriet, men ein hadde nok kunne skremt mange til å bevege seg ut i åpent terreng der dei blir oppdaga.

 

Alternativt så skulle artilleriet skutt røykgranater slik at fientlige TD ikkje lenger kan spotte. Dette hadde også gjort at ein ikkje kan sitte på samme plass heile runda.

Lenke til kommentar

Eg er heilt enig, per i dag så fungerer artilleri dårlig til å ta ut campere.

Slik som det er no så sikter artilleriet seg inn på ein fiende som er oppdaga i buskene, etter lang tid fyrer ein av skuddet. Då skjer ein av to ting, enten er det ein direkte one-shot, eller så skjer det som er mykje værre, splash skaden tar ut begge tracks og gjer minimalt med HP skade.

 

Du gløymde eit alternativ, som er minst like vanlig som dei to andre, nemlig at skuddet går te helvete i utkant av siktet og ikkje gjer antydning te skade på fyren du sikta på!

 

Sånn som da e no så e artilleri frustrerande både for dei som speler det, og for dei som blir skutt av det. Og i 8.6 så øke frustrasjonen for begge...

Lenke til kommentar

Eg er heilt enig, per i dag så fungerer artilleri dårlig til å ta ut campere.

Slik som det er no så sikter artilleriet seg inn på ein fiende som er oppdaga i buskene, etter lang tid fyrer ein av skuddet. Då skjer ein av to ting, enten er det ein direkte one-shot, eller så skjer det som er mykje værre, splash skaden tar ut begge tracks og gjer minimalt med HP skade. Så i staden for å ta ut den som camper så har ein no ein fiende som MÅ campe fordi artilleriet har gjort at dei ikkje kan bevege seg.

 

Med høgare ROF som har lav skade så kunne artilleriet i mykje større grad skyte blindt mot busker og andre populære stillingar. Skaden hadde vært så lav at ein nok ikkje ville klart å ta ut fientlige tanks med artilleriet, men ein hadde nok kunne skremt mange til å bevege seg ut i åpent terreng der dei blir oppdaga.

 

Alternativt så skulle artilleriet skutt røykgranater slik at fientlige TD ikkje lenger kan spotte. Dette hadde også gjort at ein ikkje kan sitte på samme plass heile runda.

 

Jeg gjør som regel 1 av 3 ting som arty, litt avhengig av hvilket kart det er og hva motstanderlaget har:

- Tracer fiendens artilleri. Hvis vet jeg hvor de gode plassene for arty er på kartet, sikter jeg inn og venter på arty trace, boom - 1 arty mindre tvert (av og til 2, hvis dem står tett).

- Støtter opp hotspots hvor jeg kan gjøre massiv skade på mer enn en tanks, f.eks. på pearl river hvor du kan treffe 3-4 tanks med 1 skudd. Very nice. Føkker skikkelig med fienden. :)

- Sist men ikke minst, som du sier, ta ut eventuelle campere eller lette mål, men det er ekstremt skjeldent at man gjør lite skade med høy tier arty.

 

Slik jeg ser det er kartene for små til at arty trenger å flytte så alt for mye på seg (med unntak av Dragon ridge, som er halvveis håpløst som arty pga fjell og høydeforskjell).Hadde kartene vært større slik at artilleriet ikke når alle plasser på kartet, måtte man ta flere strategiske valg. I dag flytter arty knapt på seg, med unntak av de raskeste. Derfor savner jeg Hummel'n min litt! (kjører GWPanther og M40/M43, samt en AMX F13AM som er heelt jævlig..)

 

Røygranater er for øvrig en glimrende idè! Den burde du gå videre med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...