Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IS-8 er en av mine favoritter. Herlig tank.

 

Og kanskje den T9 tanksen jeg liker minst av de jeg selv har. Mangelen på gun depression kombinert med dårlig armor gjør denne tanksen veldig "situational". På brett der du kan utnytte farten og slipper å sloss for mye i bakker er den en OK T9, men i de fleste situasjoner føler jeg at den er mye dårligere enn det meste du har å velge mellom på T9.

 

Alt i alt synes jeg den føles ut som og må spilles som en svær medium. Det holder ikke for en heavy tanks imo...

 

Statsene mine med IS-8 er forøvrig stort sett IS-4 kamper fra the glory days når den var T9 og dette var min første T9 tank.

Lenke til kommentar

Bastards!!!

 

Our Big and Heavy specials for Wargaming’s 15th Anniversary have proven to be very popular, and for good reason! Where else can you get discounts and credit boosts on the top tiers (VIII – X)?

 

This week it’s the turn of the French. Put away the baguettes, it’s time to bring out the biggest guns of them all – the tank destroyers!

 

It’s time to hide away in the bushes and pick off those pesky enemy vehicles… for what tank can stand against the might of these fearsome snipers?

 

From 15th June 07:10 CEST (GMT +2) until 30th June 07:00 CEST, you can enjoy 30% discount and 30% income bonus on the top three French tank destroyers:

Tier X

AMX 50 Foch (155)

 

Tier IX

AMX 50 Foch

Tier VIII

AMX AC mle. 1948

 

Here’s your chance to pick up your favourite French hunter if you don’t yet have it, and to fill your piggy bank if you do!

 

Jeg har jo unlocket AMX50B og var sikker på at den kom til å komme på tilbud nå :hrm:

Lenke til kommentar

det meste av tier 9 kan penne hvis de vet litt om hvor de skal skyte.

 

Det meste av t9? Du mener vel det meste av t8. Jeg testet armor til IS-8 i training room mot KT og stock JT Vet ikke hvorfor, men jeg har hatt intrykk at IS-8 har mye bedre armor enn det den har.

KT hadde ingen problemer, og da hadde ikke JT det heller.

 

Jeg gadd ikke å teste med Panther, i så fall husker jeg ikke, men poenget med den korte testen var å se hvorvidt 220mm pen kan ta IS-8 forfra, som den kan uten problemer.

Lenke til kommentar

Det meste av t9? Du mener vel det meste av t8. Jeg testet armor til IS-8 i training room mot KT og stock JT Vet ikke hvorfor, men jeg har hatt intrykk at IS-8 har mye bedre armor enn det den har.

KT hadde ingen problemer, og da hadde ikke JT det heller.

 

Jeg gadd ikke å teste med Panther, i så fall husker jeg ikke, men poenget med den korte testen var å se hvorvidt 220mm pen kan ta IS-8 forfra, som den kan uten problemer.

 

Jupp, og akkurat derfor slet jeg litt med den i starten. Nå spiller jeg den som support, og fyttikatta den kanonen håver inn xp hvis jeg får skyte fritt. Veldig viktig med sixth sense, for det er ikke mange skuddene du kan ta før du sliter.

Lenke til kommentar

Support? O.o

 

Jeg har den ikke, men jeg vet sånn ca. hvordan den oppfører seg, og jeg vet at den kan spilles som medium. Den har ca lik armor som E-50, men mye bedre kanon og er nok noe mindre mobil.

Nå skal jeg ikke si så alt for mye siden jeg ikke har den, men jeg ville ikke ha spilt den som support i alle fall.

Lenke til kommentar

Support? O.o

 

Jeg har den ikke, men jeg vet sånn ca. hvordan den oppfører seg, og jeg vet at den kan spilles som medium. Den har ca lik armor som E-50, men mye bedre kanon og er nok noe mindre mobil.

Nå skal jeg ikke si så alt for mye siden jeg ikke har den, men jeg ville ikke ha spilt den som support i alle fall.

Mye bedre kanon?

440 alpha mot 390 = enkelte tier 9 heavies vil ta et skudd mindre for å dø.

268 pen mot 220 pen = du kan gå gjennom fronten på langt flere tier 9 og tier 10

3.4s aim time mot 2.3s = Huff.

0.38 accuracy mot 0.32 = Tja...

4.72 ROF mot 6 ROF = 89% av en E-50s DPM

 

Den er bedre til peek-a-boo og flanking på kort avstand, men jeg vil ikke akkurat påstå at den er like god på avstander over 100 meter, og det er absolutt ikke en "mye bedre" kanon.

 

Mobilitetsmessig har E-50 ca 18.5HP/T med 28° traverse mens IS-8 har ca 14 HP/T med 30° traverse.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Den duger som suport og sniper. Men den store fordelen er selvfølgelig farten og manøvrerbarheten.

 

Det store minuset kommer når du plutselig er topptier tank og det er smått med beefy heavies som KV-4 osv på T8 på laget. Hvem skal du supporte når du plutselig er den største tanken?

Lenke til kommentar

268 pen mot 220 pen = du kan gå gjennom fronten på langt flere tier 9 og tier 10

og det er absolutt ikke en "mye bedre" kanon.

 

Mobilitetsmessig har E-50 ca 18.5HP/T med 28° traverse mens IS-8 har ca 14 HP/T med 30° traverse.

 

Jeg er under den oppfatning at pen er ganske viktig, det er jo en ganske viktig faktor om du kan skade noen eller ikke, og slik som armor er på tanks så er det noen "vegger". Med det mener jeg at differansen i penetrering mellom to kanoneri kke trenger å være stor dersom den ene har akkurat nok til å ta alt for fra og den andre har ikke akkurat nok.

 

Jeg bør også nevne at traverse staten som spillet oppgir er verdiløs i mange tilfeller fordi den ikke oppgir den teoretiske maksimale hastigheten, men den praktiske med stock(!) motor.

Lenke til kommentar

Jeg er under den oppfatning at pen er ganske viktig, det er jo en ganske viktig faktor om du kan skade noen eller ikke, og slik som armor er på tanks så er det noen "vegger". Med det mener jeg at differansen i penetrering mellom to kanoneri kke trenger å være stor dersom den ene har akkurat nok til å ta alt for fra og den andre har ikke akkurat nok.

 

Jeg bør også nevne at traverse staten som spillet oppgir er verdiløs i mange tilfeller fordi den ikke oppgir den teoretiske maksimale hastigheten, men den praktiske med stock(!) motor.

Jeg påstår på ingen måte at mer pen er unyttig, jeg påstår at det er fullt mulig å klare seg med 220 pen på tier 9 om du har et par gullskudd og sikter skikkelig. De man ikke kan penetrere forfra med E-50 på 50 meters avstand er tanker du ikke bør angripe forfra med mindre du er desperat.

Lenke til kommentar

Er vel bare naturlig at en tier 9 heavy har bedre kannon enn en tier 9 medium? Kan ikke sammenlige kannon når man sammenligner heavy med medium.

Poenget mitt var at den ikke nødvendigvis er så voldsomt mye bedre enn den på E-50, den har veldig forskjellige styrker og svakheter.

Jeg kan forstå påstanden om at IS-8 har bedre kanon om du primært angriper fiendtlige tanks i nærkamp med E-50, men da har du også totalt misforstått styrkene til E-50.

Lenke til kommentar

IS-8 er en herlig tank. Veldig mobil og deilig kanon. :green:

Må spilles som en heavy medium. Føler ikke at den er situational som andre nevner. Kan tilpasses det meste. Bruk farten til å komme raskt i posisjon. Er man på topp i MM kan den bounce en del, særlig turrett. Beholdt den etter jeg kjøpte IS-7, men savner crewet med sixth sense som jeg flyttet oppover.

Sixth sense er viktig på IS-8.

 

Ligner jo også litt på FCM 50t som jeg digger. Men den har jo gun depression og. :) Fine greier.

Endret av James King
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...