Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Det store minuset kommer når du plutselig er topptier tank og det er smått med beefy heavies som KV-4 osv på T8 på laget. Hvem skal du supporte når du plutselig er den største tanken?

 

Når jeg er top tank med IS-8 pleier det som regel å gå veldig bra. Som sagt, en veldig bra tanks allround. Må bare tilpasse spillestilen i forhold til hvem du møter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gaatt fra fullstendig hat til elsk forhald med t 50. Morsomste vogna eg har akkurat no :D

 

Foerste kamp i dag: post-115636-0-78046700-1371355420_thumb.jpg

 

Aa farte rundt som ein jaevel, ungaa (nesten) alt av fiendtleg ild, og irritere alt som er med ein haglskur av skot bak fiendens linjer er verkeleg morro, og t 50 kan absolutt vaere ein game changer sjoelv om eg alltid er bottom tier. Berre synd med daarleg penetration daa. Hadde vel 26 treff og 4 penetrations.

 

Kva kanon er det folk anbefaler med t 50?

Lenke til kommentar

Har gaatt fra fullstendig hat til elsk forhald med t 50. Morsomste vogna eg har akkurat no :D

 

Foerste kamp i dag: post-115636-0-78046700-1371355420_thumb.jpg

 

Aa farte rundt som ein jaevel, ungaa (nesten) alt av fiendtleg ild, og irritere alt som er med ein haglskur av skot bak fiendens linjer er verkeleg morro, og t 50 kan absolutt vaere ein game changer sjoelv om eg alltid er bottom tier. Berre synd med daarleg penetration daa. Hadde vel 26 treff og 4 penetrations.

 

Kva kanon er det folk anbefaler med t 50?

 

Den er fantastisk :D Husker før fysikkpatchen kom, jeg og en kompis rattet rundt en sein kveld etter endel øl. Jeg kjørte T-50 og han kjørte JT tror jeg, Malinovka standard battle. Jeg raste opp på fjellet, fant ingen, ventet på support fra kompis + endel andre som kom sammen med ham før jeg raste ned mot kirken og basen deres,. Jeg fyllekjørte som fy, sirklet tanks og kjørte så uforutsigbart (visste jo ikke helt hvor jeg kjørte selv) at ingen traff meg. Alle snudde seg etter meg og glemte helt av kompisen min og halve laget som stod og skjøt dem i ryggen. Vi vant den kampen lett og jeg fikk skryt fra begge lag for god scouting :green:

 

Kanonen spiller ikke så stor rolle siden du skal scoute og helst ikke skyte (da blir du mye lettere spottet) Gå får den som har høyest penetration, så har du i hvertfall en viss sjanse til å skyte gjennom noe hvis du greier å havne bak ryggen på motstander :ph34r:

Lenke til kommentar

Damnit, idag har det vært mange dårlige runder. 15 tap på 20 kamper. Jeg skjønner ikke vitsen med a sette opp Tier 2 og 3 arty mot tier 6 heavies, man får jo ikke gjort noe da? Eller gjør jeg noe feil?

 

Om man møter en som er 2 tiers over seg head on, er det noen muilighet for å vinne da eller må man bare stikke av?

 

Edit: Bruker for tiden Su-76, KV1 og Covenanter.

 

Kv1 var veldig treg, og hadde egentlig ikke mye å by på iforhold til min spillestil, om noen har noen tips setter jeg pris på det :)

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Når man er i heavys 2 tier lavere, så er det greit å ha klart for seg at du skal ikke være i første rekke når man rykker framover. Prøv å være en support tank som er med, men som ikke tar all skaden, pass på at du ikke er ikke er for defensiv, det værste jeg vet er tanks som setter sitt liv framfor lagets vinnersjanser og sitter langt bak å "sniper" i heavyen sin. Ellers så er det erfaring fra kamper som du lærer mest av.Og prøv å kikk på hva du gjorde i kampen når du dør tidlig, slit at du unngår det neste gang.

Lenke til kommentar

Da har jeg straks råd til IS-2. eller bør jeg gå for T-34-1 ?? er veldig usikker her igrunn.... noen tips til for og imot?

 

Om du vil spare deg for en del exp, så unlocker du begge før du kjøper de. Stock kanon på IS-2 er toppkanon på T-34-1 (17,5k exp spart). Topp radio på IS-2 er stock radio på T-34-1 (7k exp spart). Første motoroppgradering på IS-2 er topp motor på både Type 58 og T-34-1. Om du fortsatt har stock motoren på Type 58 (fant aldri grunn til å oppgradere den selv) kan du spare 11k exp ved å kjøre IS-2 først, til du har første motoren researchet.

 

Såe...research begge, kjøp IS-2, og så T-34-1 :D

Endret av Valle79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den er fantastisk :D Husker før fysikkpatchen kom, jeg og en kompis rattet rundt en sein kveld etter endel øl. Jeg kjørte T-50 og han kjørte JT tror jeg, Malinovka standard battle. Jeg raste opp på fjellet, fant ingen, ventet på support fra kompis + endel andre som kom sammen med ham før jeg raste ned mot kirken og basen deres,. Jeg fyllekjørte som fy, sirklet tanks og kjørte så uforutsigbart (visste jo ikke helt hvor jeg kjørte selv) at ingen traff meg. Alle snudde seg etter meg og glemte helt av kompisen min og halve laget som stod og skjøt dem i ryggen. Vi vant den kampen lett og jeg fikk skryt fra begge lag for god scouting :green:

 

Kanonen spiller ikke så stor rolle siden du skal scoute og helst ikke skyte (da blir du mye lettere spottet) Gå får den som har høyest penetration, så har du i hvertfall en viss sjanse til å skyte gjennom noe hvis du greier å havne bak ryggen på motstander :ph34r:

 

Haha :D Slikt er morro! Kjapp liten satan som er hard aa treffe. Jau, autokanona blir det mykje treff med, men det er liksom alt. Pepra ein eller annan TD i baken, og alt det endte opp med var 1 pen og critical damage. Bytta til 57 milimeteren og daa blei det penetration paa ein Tiger, berre synd det viste seg at den hadde backup. Elles trur eg faktisk eg hadde hatt ein god sjans.

 

Also... Er eg sjuk fordi eg faktisk liker T 28? Synest den verka som ein heilt forferdeleg tanks foer eg fekk proevd den skikkeleg. Stor som ein baat og lagd av papp, men fult oppgradert og med ZIS-4, gjer den juling til baade KV-1, T1 og Churchill, (Sjoelv om churchillen spesielt er seig).

Lenke til kommentar
Er eg sjuk fordi eg faktisk liker T 28? Synest den verka som ein heilt forferdeleg tanks foer eg fekk proevd den skikkeleg. Stor som ein baat og lagd av papp, men fult oppgradert og med ZIS-4, gjer den juling til baade KV-1, T1 og Churchill, (Sjoelv om churchillen spesielt er seig).

 

Tja, den er rask og har en fin kanon, men som du sier er den svær som et skip og armoren er laget av papp. Det gjør den fryktelig sårbar mot HE, noe du ofte vil føle pga mye derp kanoner rundt den tieren der. Jeg vil si at T-28 er en god tank så lenge du ikke blir skutt på. Hvis noen ser i din retning så er du fort dau.

Lenke til kommentar

Damnit, idag har det vært mange dårlige runder. 15 tap på 20 kamper. Jeg skjønner ikke vitsen med a sette opp Tier 2 og 3 arty mot tier 6 heavies, man får jo ikke gjort noe da? Eller gjør jeg noe feil?

 

Om man møter en som er 2 tiers over seg head on, er det noen muilighet for å vinne da eller må man bare stikke av?

 

Edit: Bruker for tiden Su-76, KV1 og Covenanter.

 

Kv1 var veldig treg, og hadde egentlig ikke mye å by på iforhold til min spillestil, om noen har noen tips setter jeg pris på det :)

 

Prøv å spill litt taktisk så arty ikke treffer deg. Gjem deg bak steiner, hus etc. Anbefaler deg å prøve arty selv, så får du et bilde av hvor arty som regel skyter fra på hvert enkelt map og hvor de treffer og ikke. Da er det lettere å finne cover med vanlig tankser.

Når du blir lavt ranka, spill heller litt passivt og følg etter top tiere istede for å kjøre i front, da har du sjans til å få inn noen skudd uten å bli maltraktert :) Prøv å lære deg skuddraten til tanksene du spiller mot ( De fleste heavy tier 7+ reloader på over 10 sec. TD er ofte noe kjappere, mens mediums ligger på alt mellom 4 og 9 sec.)

Se når FI skyter, så har du som regel 6-12 sec på å kjøre fram, skyte og trekke deg tilbake før han reloader.

 

KV-1 er veldig bra når du er top ranka med 85mm løpet. Mye av tankene du møter klarer ikke pen deg da, så du kan trygt kjøre i front. Men HUSK arty cover er det omtrent det viktigste i hele spillet ;)

 

Vil anbefale deg å heller kjøre på USA heavy linja og droppe USSR. De har MYE bra tanker og spiller på en litt annen måte.

De er litt mer support/second line basert istede for spydspissbasert som USSR er.

Du har bedre og kjappere aim, skuddtakt, gun elevation ( Vil si at du kan sikte mye mer nedover en andre tanker, overlegent i bakker bl.a, her failer USSR hardt.) + at på tier 7 og oppover får du en sinnsyk armor på turreten og også etterhvert på hullen. Tier 9 og 10 tankene er blant de beste om ikke de beste i spillet når du kommer deg dit.

Endret av Foofight
  • Liker 1
Lenke til kommentar

vil også si at den Tyske linja har mye snacks i seg. b.l.a Tiger 1 og 2, E-75 og VK45 tankene. og når Mausen får den armoren som den fortjener i 8.6 så blir den ikke bare å ta rotta på.

så i mine øyne er den like bra, om ikke bedre, en den Amerikanske linja.

 

Enig der, både USA og Tyskland har bedre heavy tanker en USSR etter min erfaring. På medium sida syntes jeg USSR er best, men kommer ann på spillestil der også.

Ettersom jeg liker t-54'n har nettopp fått grinda meg Wz-120 med topgun, og kan med trygghet si at det føles DEILIG når man treffer en E-75 for 550 dmg i sida med en medium tank haha! :rofl:

Det er en syk vogn med morsom og utfordrende spillestil!

Endret av Foofight
Lenke til kommentar

Da skaffer jeg meg den 85mm til kv1 og starter en amerikansk linje. Jeg har spilt arty, det jeg mente var hva man burde gjøre som tier 3 arty mot tier 6 heavies.. Dinger fælt med su-26, ER set bare å drite I de of fokusere på lett/med/td?

 

Skal funke greit mot tier 6 når du har beste løpet på den.

Bare husk å kjøp de dyreste kulene, de har mest dmg*.

IV 122 mm Howitzer mod. 1930 24

150/*270/270 HP

61/*61/160 mm

Endret av Foofight
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...