Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Kjenner frustrasjonen din. Jeg hater hater hater å ikke penetrere. Må si at jeg begynner å like T28. Til tross for at den er manøvrerbar som et tankskip er det en god TD. Nok armor til at man kan gå ansikt til ansikt mot tanks om man må, og lav nok profil til å gjemme seg lett. Foretrekker nok fortsatt Ferdinand, dog. Langt mer manøvrerbar (omtrent som en skolebuss i fohold ...), men ikke så god å gå face to face i :p Blir spennende når jeg før eller siden skaffer T95, og se hvordan den er i forhold til Jagdtiger (som er elsk :p)

 

Ble såpass frustrert etter 8 skudd dinget på rad på ARL 44 at jeg kjøpte meg 10 premiumskudd til å ha med på veien. Den første runden med de kulene var dog en kamp der halve laget var døde før jeg så noen tanks, så det ble kort prosess. Får se om det går bedre i dag, har uansett snart neste kanon. Pleier som regel å freeXP kanonene på nye tanks, men tenkte jeg skulle prøve uten med denne siden det kun er 15k xp og det uansett er armor som er tingen med den tanksen :)

 

Har du testet Jagdpanther 2? Hvis du liker Ferdi pga "mobiliteten" vil du elske JP2. Samme kanon med høyere RoF, like rask som Panther 2. Dårlig armor og ikke så mye HP da, men noe må man ofre :D

 

Neste tank som skal kjøpes for min del blir fort Jagdtiger. Gleder meg sykt til den, og i 8.6 blir det vel omtrent som å skyte med laserkanon :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I går skjønte jeg endelig hvorfor Widepark er fjernet for alt annet en tier 4-6 i 8.6.

 

Startet på OP nord sida, e-75, is-8 og m103 i platoon. Vi ryddet jernbanesida, holdt midten og vest, mens jeg fikk gratis skudd ned flanken.

 

Resultat var at vi 3 hadde 12k damage og 12 kills.

Lenke til kommentar
I går skjønte jeg endelig hvorfor Widepark er fjernet for alt annet en tier 4-6 i 8.6. Startet på OP nord sida, e-75, is-8 og m103 i platoon. Vi ryddet jernbanesida, holdt midten og vest, mens jeg fikk gratis skudd ned flanken. Resultat var at vi 3 hadde 12k damage og 12 kills.

 

Derfor burde den jo fremdeles være med! Sidene er balansert greit, og gode spillere kan gjøre mirakler på den banen. At scrubs dør er jo ikke en nyhet, og de gjør det stort sett uavhenging av kart. Litt kjipt kart å være treig arty på siden du ikke alltid rekker å gjemme deg før du blir spottet, men det finnes flere gode posisjoner å ta som arty også og jeg synes egentlig det er et morsomt kart. Synd hvis de fjerner det :hm:

Lenke til kommentar

I går skjønte jeg endelig hvorfor Widepark er fjernet for alt annet en tier 4-6 i 8.6.

 

Startet på OP nord sida, e-75, is-8 og m103 i platoon. Vi ryddet jernbanesida, holdt midten og vest, mens jeg fikk gratis skudd ned flanken.

 

Resultat var at vi 3 hadde 12k damage og 12 kills.

 

Synes det er rart at folk sier nord er OP, jeg synes det er motsatt. Erfaringsmessig har jeg vunnet mer fra sør enn nord, pluss at hvis du starter som arty i nord har du et helsikes problem med å unngå spotting. Men jeg liker TD-plassene i nord. :)

Lenke til kommentar

Nord har best TD spotter, sør har best arty posisjon, nord har best midtposisjoner -> Nord har best kontroll over 2/3 av brettet mens sør har en enkel oppgave i å forsvare tunnellen under jernbanen. Derfor er det som oftest enklest å vinne fra nord synes jeg. Med litt backup mot triangelet på sør-øst siden av kartet kan en heavy med gun depression kontrollere midten alene, og enten dele ut smerte eller i hvertfall distrahere såpass at det kjennes på begge flanker :)

 

Eller har jeg snudd kartet på hodet?

Lenke til kommentar

Jeg fortrekker nord når jeg spiller på Widepark, særlig når jeg spiller med tanks med god gun depression. Med Patton på den banen kan man plage en god del av fienden med peek and shoot taktikken i midten. Samme saken med brit meds med høy ROF.Men jeg forstår hvorfor de fjerner den i høy tier, banen føles litt for liten.

Lenke til kommentar

Har du testet Jagdpanther 2? Hvis du liker Ferdi pga "mobiliteten" vil du elske JP2. Samme kanon med høyere RoF, like rask som Panther 2. Dårlig armor og ikke så mye HP da, men noe må man ofre :D

Jeg har ikke det. Føler svært lite for å grinde 77500 XP på Jagdpanther en gang til :D

Men det er klart, hadde jeg hatt noen å grinde med mot det målet hadde det straks vært mer interessant.

 

Jeg tror dog fortsatt Ferdien er "bedre" (for min spillestil), ettersom nesa dens tåler en god trykk mer (^.^)

Neste tank som skal kjøpes for min del blir fort Jagdtiger. Gleder meg sykt til den, og i 8.6 blir det vel omtrent som å skyte med laserkanon :w00t:

Hoho, jeg gleder meg til å teste i 8.6 ja. Jagdtigeren treffer blink på gode avstander som den er så om det blir enda bedre :D

 

Hører også rykter om at det blir justert noget på hvor mye XP TDer skal tjene i 8.6. Ikke meg imot om man får mer av det :p

 

Du er ikke med å platoone opp en kveld, da?

Lenke til kommentar
Hører også rykter om at det blir justert noget på hvor mye XP TDer skal tjene i 8.6. Ikke meg imot om man får mer av det :p Du er ikke med å platoone opp en kveld, da?

 

De fjerner 33% reduksjonen i XP, så f.eks en 1000 XP runde blir en 1000/0,67 = 1500 XP! :dribble: :dribble:

 

Er ofte med på litt platooning, får se når det blir tid. Er litt bissi om dagen ;) Du kan jo legge meg til i contacts og slenge meg en invite hvis vi er på samtidig? Nick: UriasX

Lenke til kommentar

De fjerner 33% reduksjonen i XP, så f.eks en 1000 XP runde blir en 1000/0,67 = 1500 XP! :dribble: :dribble:

 

Er ofte med på litt platooning, får se når det blir tid. Er litt bissi om dagen ;) Du kan jo legge meg til i contacts og slenge meg en invite hvis vi er på samtidig? Nick: UriasX

 

Lagt til. Og sweet :D

Jeg kan leve veldig greit med "boost" op XPen. Spiller nesten bare TD, så yay~

Lenke til kommentar

det finnes flere gode posisjoner å ta som arty også

 

What? Da har vi rimelig ulik mening om hva en god posisjon er :p

 

Synes det er rart at folk sier nord er OP, jeg synes det er motsatt. Erfaringsmessig har jeg vunnet mer fra sør enn nord, pluss at hvis du starter som arty i nord har du et helsikes problem med å unngå spotting. Men jeg liker TD-plassene i nord. :)

 

Indeed. Object 212 eller lignende i nord og du har et problem om fienden har en scout som stikker direkte midt i begynnelsen...

Lenke til kommentar

Trur det er dagar der det rett og slett ikkje er meininga at ein skal vinne... Og noko eg har begynt aa lure paa i det siste: Kva i helsikken er poenget med TD paa tier 5? Er fort 5 stykker med Pz IV paa kvart lag no, og vel... Betre pansring, betre toppfart, betre hp, og den satans irriterande lompekanona. Like god kanon som ein TD, berre... vel betre paa alt anna? :hm:

 

Winratinga mi med KV-1 sank fra 55% (Trur eg det var) Til 43% i ettermiddag. Neida eg har ikkje hatt den lenge.

 

Lurer paa om dagens faste plass paa lista har noko med saken aa gjere

post-115636-0-19754700-1371621105_thumb.jpg

Kjempemorro! God natt...

Endret av Bonnskij
Lenke til kommentar
What? Da har vi rimelig ulik mening om hva en god posisjon er :p Indeed. Object 212 eller lignende i nord og du har et problem om fienden har en scout som stikker direkte midt i begynnelsen...

 

Tenkte brettet som helhet egentlig. I nord kan du gjemme deg helt på venstresiden av minimappet og dekke 2/3 av brettet enkelt samtidig som du har bra cover å rygge tilbake inn i. I sør er det fint å stå ved kirken og skyte mot undergangen under jernbanen, kan få inn mye flotte skudd gjennom den :D

Lenke til kommentar

HaakonNordengen skrev 18. juni 2013 - 13:08:

De fjerner 33% reduksjonen i XP, så f.eks en 1000 XP runde blir en 1000/0,67 = 1500 XP!

 

Må rette litt på meg selv her. Ifølge patch notes for 8.6 så:

 

Removed decreasing coefficients of XP received from dealing damage with TD or SPG. TD’s will receive 33% more XP from damage, while SPG owners will notice 50% boost in the same parameter.

 

Så det er kun XP fra damage som går opp. Det vil allikevel gi en betydelig økning :w00t:

 

Lagt til. Og sweet :D Jeg kan leve veldig greit med "boost" op XPen. Spiller nesten bare TD, så yay~

 

Hva er nicket ditt?

 

Farsken ! "&%##& Noen som vet hvor lang tid serverene er nede ved patch ? De har vært nede i over 3 timer nå. Jeg blir faen meg sprø snart ! Hjelper ikke å spille warthunder heller.

 

Til den er oppe igjen ;) Du kan jo benytte sjansen til å se om du finner nye versjoner av moddene dine.

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...