Gå til innhold

[1.aprilspøk] Datalagringsdirektivet krever kundedatabasen til diskusjon.no


Diskusjon.no og DLD  

25 stemmer

  1. 1. Kundedatabasen til diskusjon.no skal IKKE frigis

    • Enig
      20
    • Bryr meg ikke
      5
  2. 2. Jeg kommer til å velge mine ord med omhu

    • Ja
      12
    • Jeg driter i DLD
      13


Anbefalte innlegg

Datalagringsdirektivet (DLD) ble vedtatt av EU 15.mars 2006. Direktivet pålegger medlemslandene å lagre trafikk- og lokaliseringsdata fra innbyggernes bruk av telefon, mobiltelefon, bredbåndstelefon, e-post og internett. Det vil si informasjon om hvem som kommuniserer med hvem, hvor det kommuniseres fra, når det kommuniseres og hvordan det kommuniseres. Norge har sagt ja til direktivet og det har blitt vedtatt at slike opplysning skal lagres i 6 måneder.

 

Diskusjon.no har i den forbindelse blitt pålagt å overgi kundedatabasen til forumet – dvs. brukernavn, registrert epostadresse og annen profildata inkl. ipadresser som brukeren innehar under innlogging.

 

Kripos, som administrerer dette, sier i en pressemelding at foruminnlegg som innehar ytringer som bryter med norsk lov inkl. mobbing, sjikane, banning etc…. vil bli fulgt opp.

 

Dette er å gå for langt!

 

For å vise vår motstand mot dette, oppfordres det til å sende Dotten, forum-administrator, en klar melding om at dette må vi kjempe mot.Delta i avstemningen og si din mening!!

Endret av norbat
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

  1. Bekrefter bare at vi aldri skulle undertegnet EØS avtalen og vi skulle valgt en sveitsisk assosiert løsning.
  2. Det ville blitt for mye båk for oss om vi la ned veto mot direktivet. En husmann gjør som storbonden sier.
  3. Det lanseres under dekke av at politiet trenger det.
  4. De som har greie på dette vet at det i det alt vesentlige ikke er riktig.
  5. Kjekt og se hvem som stemmer for. Høyre og Arbeiderpartiet som er sterkest for EU medlemsskap. La oss melde oss inn i EU så vi kan få svidd av vår surt opptjente oljefond.
  6. Merket meg at leder for Lund kommisjonen var mot direktivet.
  7. Hvordan vil det kunne benyttes om EU utvikler seg i en mer totalitær retning (og Norge blir medlem)?
  8. Kommer ikke til å melde meg ut av Arbeiderpartiet på grunn av dette direktivet.
  9. Men tas EU nok en gang opp til avstemning melder jeg meg ut.
  10. Eu motstanderne har ikke hatt noen sentral stilling i Det Norske Arbeiderparti.

 

En tanke:

Kan det være nok et direkte eller indirekte slag mot nettets demokratiske (noen vil nok hevde anarkistiske) natur?

 

Diskusjon.no har i den forbindelse blitt pålagt å overgi kundedatabasen til forumet – dvs. brukernavn, registrert epostadresse og annen profildata inkl. ipadresser som brukeren innehar under innlogging.

 

Kripos, som administrerer dette, sier i en pressemelding at foruminnlegg som innehar ytringer som bryter med norsk lov inkl. mobbing, sjikane, banning etc…. vil bli fulgt opp.

 

Hva med NrK og andre Tv stasjoner og deres programmer?

 

Med denne

 

[diskusjon.no/index.php?showtopic=1297511]

 

tråden friskt i minne, kunne det kanskje være noen Ip'er myndighetene kunne være interessert i. Jeg støtter ikke det om det da ikke er brudd på norsk lov. Et norsk forum bør vel følge norsk lov (som jeg antar forumet) gjør. Jeg var medlem på It avisens forum for noen år tilbake. Jeg ba moderatorer redigere noen innlegg som jeg oppfattet som personlige angrep, men det gjorde de ikke. Noe av det verste var at noen undertegnet i mitt navn som det kunne gjøres den gang og det kunne se ut som jeg hadde skrevet innlegget. Så vidt jeg vet sitter guttungene tilbake der. Jeg setter personlig ikke min fot inn på det forumet mer.

 

Jeg forsvarer også forumets rett til å publisere omtalte tråd. Interessant å se hvor ulike oppfatninger nordmenn har om en person som Hitler og en betent sak som Holocaust. Holder meg stort sett på programmeringsforumene og der har ikke jeg personlig sett noe som ikke tåler dagens lys. Generelt har jeg ikke sett noe som ikke vises eller kan vises på norsk Tv, noen ganger i sendetid der barn er våkne. Tv er også et langt mer offentlig og sterkere medium enn et web forum.

 

P.S. Er vi blitt en nasjon av tittere? Så noen programmet om Arne Treholdt der de hadde kameraer inn i leiligheten hans og de som administrerte prosjektet ble spurte om det var noen nye sex sener med kona. Skerp dere Arbeiderpartiet og Høyre. Etter min personlige vurdering er dere veid og funnet for lette i denne saken. Siden

jeg er den eneste som har stemt så langt er det vel lette å se hva jeg mener om direktivet. Jeg er opp i årene og sannsynligvis vil der ikke komme noen diktator i EU som vil dra nytte av direktivet.

 

Setter stor pris på å være i selskap med leder av Lund kommisjonen.

 

Skrivefeil er redigert etter nedenstående svar.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

.... og der hadde jeg sletta alle postene jeg hade skrevet her!

I den tråden jeg viser til? De har nok meg i mappen sin siden jeg var 19 år og skrev innlegg mot Eu, mot formuestoppen i Haugesund og for verning av Langefoss mot topper i Arbeiderpartiet. Jeg var for naturvern i 1970. Langefoss er kåret til en av de vakreste fossene i verden og fortsatt ikke bygd ut.

 

Jeg er nok for lengst i mappene deres. Håper de koser seg. :dribble:

 

Det er første april :roll:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Mye vil ha mer, KREVE KREVE KREVE, fy**** jeg spyr!

 

En klok nordlennings ord..

 

Alt i alt mener jeg at DLD, på mange måter hadde vært en god ting for norske myndigheter(LES; POLITIET, KRIPOS, PST.) å ha i bakhånd i saker DE VET kan få et utfall ved hjelp av DLD, men i en annen versjon. For min del så mener jeg at DLD skulle ha eksistert, men på den måten at politet går inn og sier at de skal lagre på en person, fordi vedkommende er mistenkt i en sak/han skal etterforskes. (også kommer alle å sier: JA men det er ikke sikkert det er noe vits med DLD dersom man kun kan få informasjon fra det tidspunktet vedkommende blir startet å overvåket over når politiet har rettet misstanke mot vedkommende), vel, newsflas people:

Måten vi blir behandlet på her er følgende: Nordmenn er en gjeng med kriminelle idioter, nå skal storebror sitte å overvåke alt du gjør, slik at når vi har ressurser til å titte på deg så finner vi den minste lille ting å ta deg på, bare fordi at vi skal bruke opp kvartalspengene vi har blitt delegert, slik at vi skal få like mye neste måned, og tjene spenn på bøter vi skriver ut til dere.

 

I realiteten vil ikke DLD ramme deg untatt om du sitter å leker med ting som er annsett som større kriminelle handlinger, osv, men man vet aldri.

 

Dette vil på lang sikt gjøre at folk flest vil være redde for å utrykke seg slik de vil, i frykt om at politiet står å banker på døra og lurer på hvorfor du har vært i kontakt med en person, PÅ ET FORUM(Diskusjon.no for eksempel), han er nemlig innblandet i et større kriminelt nettverk, så nå skal vi bare ta tinga du eier å har og etterforske det for eventuelle kriminelle handlinger.

 

Ikke bare vil det hemme folks "muligheter" til å bruke ytringsfriheten, men folk vil trekke seg fra sosiale medier, forumer vil tømmes for mennesker og det og skrive en komentar på en VG artikkel er plutselig skummelt.

 

NEI TIL DLD, Ja til lettere tilgang for POLITIET(ikke stortinget og de andre idiotene som sitter å spiser treflis med ræva på stortinget), og NEI til å leve i et overvåknings infisert samfunn.

 

Takk for meg.

Lenke til kommentar

I den tråden jeg viser til?

Nei, på hele forumet.

Jeg er klar over at russerne overvåker meg. Hører det på telefonen av og til, men om jensemann også skal begynne så er det best å pakke kofferten. Lang tids nedbygging av infrastruktur i et forsøk på å fysisk isolere deler av norge for å sette regioner mot hverandre. Vi ser jo klart dette på hvordan Opraen ble lagt i oslo for å skape et hat mot "Søringan". Den pågående utbyggingen av monstermaster i hardanger er nok et eksempel på å sette oss opp mot hverandre.

Et slikt splittet folk vil være svært gusnitig i overgangsfasen fra demokrati til til marxistisk kommunisme der både Jens og Kristin kommer til å stå frem i sine sanne farger. Med all motstand splittet av indre strid og desentralisering (som senterpartiet har jobbet hardt for) vil det bli en lett sak for vår nåværende statsminister å lede kuppet mot verdens rikeste land.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
.... og der hadde jeg sletta alle postene jeg hade skrevet her!

Jeg har et script klart til nettopp det, det manuelle arbeidet med 10+ tusen poster blir litt mye. ;)

 

Til Redaksjonen: har DLD tilbakeførende kraft? Med andre ord: Trenger jeg bare slette fra 15. mars og fremover? Eller er det 15. mars og bakover jeg må slette..? Når jeg tenker meg om bør vel alt slettes for å være sikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om DLD er svært omstritt og aktuelt, er det heldigvis ikke slik at direktivet har krevd å få utlevert kundedatabasen (en slik database kalles antakelig brukerdatabase på forumet). Og slik jeg leser direktivet, er det heller ikke åpning for at noen kan kreve innsyn i en hel database.

 

1.april var det i dag ja :tease:

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er første april :roll:

 

Jeg har et script klart til nettopp det, det manuelle arbeidet med 10+ tusen poster blir litt mye. ;)

På mine egne phpBB drevne forum er det gjort med noen få museklikk å slette en bruker og alle brukerens poster.

 

Datalagringen på nettet er vel allerede tilpasset EU ettersom 90 prosent av vår internet trafikk går via EU landet Sverige.

 

Selv om DLD er svært omstritt og aktuelt, er det heldigvis ikke slik at direktivet har krevd å få utlevert kundedatabasen (en slik database kalles antakelig brukerdatabase på forumet). Og slik jeg leser direktivet, er det heller ikke åpning for at noen kan kreve innsyn i en hel database.

Si ikke det. Staten kan på finurlig vis bli interessert i våre kundedatabaser. Guds og statens veier kan være uransakelige. Rosa bloggsider bestrødd med purpurrød perlemor, får jo mye reklame på vår Tv kanaler. De anbefaler med andre ord "WordPress" powered siter til kjendiser. Det begynte med Blondinebella [blondinbella.se/] i Sverige som fikk stor omtale i et norsk Tv program.

 

1.april var det i dag ja :tease:

Det var vel den dagen Google og Yahoo fusjonerte til det som nå er http://www.twingine.no/.

 

Jeg personlig er liberalist (venstremann) når det gjelder personlig og individuell frihet, men sosialdemkrat når det gjelder marked.

 

EU direktivet er fordekt EU tilpasning. Man fortsetter å pynte bruden til hun er helt klar til å flytte inn i det nye huset med hovedsete i Brussel. NrK, fikk dere med dere fargen?

 

Har noen for øvrig fått med seg at Belgia nå har verdensrekord i å styre uten regjering og landet fungerer utemerket. Næringslivet og domstolene fungerer og belgierne får sine daglige pils. Får de samtidig redusert statens lønnsutgifter? :roll:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg forsto det vel egentlig før jeg gikk inn på tråden ^^

1. den var sticky

2. kontakte dotten (har du vel brukt før)

3. har aldri opplevd at TS oppfordrer til aksjoner, stemming etc. utenom 1. april.

4. bruk av vote.

 

Du liker aprilspøker, det er bare gøy. Og bra gjennomført (som tidligere år, og på andre sider). Men stakkar "Dotten" som får postkassa full ^^

 

Gleder meg til å se hva du finner på neste år :D

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Greit å ha serverne plantet på Amerikansk jord, og bare gi dem fingeren når de kommer og ber:)

Jeg har to der, men heller vel nå mot Australia / Canada / Singapore etter at Amazon har forhåndsprosedert og tatt ned serverne til Wkileaks.

 

Jeg forsto jo nesten straks at det var en aprilsøk. Men saken er interessant.

 

Hvor langt går direktivet? Kan aprilspøken bli en realitet.

 

Så dere Tv innslagene i dag fra Venstres landsmøte hvor Trine Skei Grande etter Høyres og Arbeiderpartiets forlik kaller Arbeiderpartiet Overvåkingspartiet og Høyre for Formynderpartiet :realmad: som gjør oss alle til kriminelle :wallbash: . Kan komme til å stemme Venstre neste gang om det kommer godt over sperregrensen. Og de skal være de små bedrifters, for eksempel nettselskapers parti. Det skal lønne seg å være liten, mellomstor og grønn :mrgreen:

 

Personlig har jeg også sans for senterpartiets nye ansikt, Per Bortens barnebarn, Ola Borten Moe.

 

To trøndere. Det skal jo mer enn en kule til en trønder, så muligens kan de to sammen med Knut Arild Hareide gjenreise et sterkt sentrum.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...