Gå til innhold

hva er din største oppgradering?


Anbefalte innlegg

gammle PC: :woot:

 

CPU : 75mhz.... (det gikk unna)

RAM: 32 meg

GRAFIKK: øhhh var vell innebygd i hovedkorte.

HARDISK: 1 gig

CD ROM: 12 speed cd rom eller var det 6? husker ikke...

LYDKORT: sound blaster ett eller annet...

 

nye PC: helt ok til min bruk :wink:

 

CPU: 1.67 gigahz

RAM: 512 DDR

GRAFIKK: G-force 4 MX 440

HARDISK: 40 gig

CD ROM: 12 speed DVD

LYDKORT: innebyggd i ASUS hovedkortet

 

Hvis du har bilde av den gamle å nye hadde vært kult å se forandringen... :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamle PC:

P3 700Mhz

512MB SD-Ram

34GB HD

Matrox Mill. G200

 

Nyere PC:

P4 1.8GHz

512MB RD-Ram

120GB HD

GeForce 3

 

 

Men har en kamerat som nylig tok spranget fra;

Pentium 133 >> Pentium 4 2.4GHz

128MB >> 512MB ram

8GB >>120GB

Han fikk sjokk nå han startet opp den nye maskinen! :o :o

Lenke til kommentar

gammel pc:

P2 400 mhz(det var noe med 400 husker jeg)

64 mb ram

8 mb grafikk kort.

8 gb lagring.

 

Nyere pc:

AMD barton 2800+

512 md ddr ram 3200

hercules 9800 pro :D (fikk den idag)

160 gb lagrig(2 ganger 80, kjører raid.)

 

sorry, jeg har ikke noen bilder, skal bare modden den først :D . må bare NYTE ferien først. hehe.

Lenke til kommentar

nja jeg har hoppa litt frem og tilbake når det gjelder oppgraderinger. først av alt hadde jeg en 133 MHZ tror jeg det var, med 1,96 GB og 16 MB ram, sikkelig pc *not* så fikk jeg en Pentium 3, 800 MHZ med 20 GB 128 MB ram, og 8 MB skjermkort, den har jeg ende men litt etterpå så fikk jeg også en annen pc som var på 200 MHZ, den hadde jeg bare litt sånn ca. 4-6 måneder tror jeg, så tok jeg det store spranget fra 800 MHZ til 2,8 GHZ :D det ble et hopp opp ja, for en oppstart, ja, også tok jeg en liten oppgradering når det gjaldt os også da, når jeg gikk fra Windows til Linux, det ble også annerledes, ikke så rart kanskje, men fortiden så har jeg ikke linux. egentlig så skulle det ikke vært lov til å sitte å pines med en 133 MHZ i år 2003 :D eller en 200 MHZ for den sagt skyld, nå som de aller fleste har over 1,0 GHZ.

 

PS: den pc`en som står i siggen min er den nyeste pc`en min. den fikk jeg i forje uke. :D

Lenke til kommentar

Hei

 

Hadde en elkjøp pc som kostet nærmere 10000.

 

300 mhz amd k6-2

32 mb ram senere oppgradert til 64 :D

cd-rom 16x eller no

vet ikke merke på hovedkort men hadde et 16 mb skjermkort innebygd

ikke agp-port heller, var en PCI port og 2 ISA porter

5.6 GB harddisk

lydkort innebygd

kabinett som var LITE

Selvfølgelig så var det nesten ikke mulighet for oppgraderinger

 

Spilter mye starcraft på den

 

Har nå

 

AMD XP 1800 Palomino

Teac 40x brenner

Aopen DVD spiller 16x

40 + 120 GB, henholdsvis IBM og WD

Chieftec kabinett, midi

Asus hovedkort

Creative lydkort

Geforce 4 ti4200

 

Den PC er moden for utskiftning nå

Lenke til kommentar

Gammel:

Pentium 200

0,5 MB Skjermkort

4,1 Gb Hdd

4x CD ROM

ES 1886 lyd (Skikkelig sucky)

12" Skjerm

32 MB Minne

 

Ny:

AMD Barton 2500+ @ 2300 MHz

Hercules 9500 Pro 128 MB

2*512 MB DDR Ram

nForce Onboard lyd

48*24*48 CD ROM

120 Gb Hdd

19" Skjerm, snart 21" håper jeg

 

Det var en drøm å skru på den ferdige maskina :)

Lenke til kommentar
nja jeg har hoppa litt frem og tilbake når det gjelder oppgraderinger. først av alt hadde jeg en 133 MHZ tror jeg det var, med 1,96 GB og 16 MB ram, sikkelig pc *not* så fikk jeg en Pentium 3, 800 MHZ med 20 GB 128 MB ram, og 8 MB skjermkort, den har jeg ende men litt etterpå så fikk jeg også en annen pc som var på 200 MHZ, den hadde jeg bare litt sånn ca. 4-6 måneder tror jeg, så tok jeg det store spranget fra 800 MHZ til 2,8 GHZ :D det ble et hopp opp ja, for en oppstart, ja, også tok jeg en liten oppgradering når det gjaldt os også da, når jeg gikk fra Windows til Linux, det ble også annerledes, ikke så rart kanskje, men fortiden så har jeg ikke linux. egentlig så skulle det ikke vært lov til å sitte å pines med en 133 MHZ i år 2003 :D eller en 200 MHZ for den sagt skyld, nå som de aller fleste har over 1,0 GHZ.

 

PS: den pc`en som står i siggen min er den nyeste pc`en min. den fikk jeg i forje uke. :D

skulle nesten tro pappan min jobben samme plass som foreldra dine, han fikk samme pakka i et pc tilbud, bare at han har 120 maxtor... 2 stk

Lenke til kommentar

Før:

P3 450mhz

Creative RIVA TNT2 Ultra 32mb

ca 400mb ram av ukjent type

 

Nå:

Se signatur

 

Det var utrolig deilig å endelig få oppgradert. Den gamle maskinen som nå er blitt en server, hadde jeg faktisk i hele 4 år. Brukte ca 8000 på oppgraderingen min.

 

mvh

dacourt

Lenke til kommentar

Skal vi se...

 

1. PC: Et eller annet troll med 5,25" diskettstasjon og grønne streker på svart bakgrunn grafikk. Pacman var gøy på den...

 

IBM PS1: 486SX 25 MHz, 410 MB HDD, 512 KB skjermkort, 16 MB EDO RAM.

 

Dell Dimension XPS D300: P2 300 MHz, 32 MB SD-RAM, 9,4 GB HDD, Permedia2 8 MB skjermkort.

 

1. selvbygg: ASUS A7V, T-bird 1,0, 256 MB TwinMOS PC166 SD-RAM, ASUS GeForce2 GTS (etterhvert Gainward GeForce2 TI og Radeon 8500 LE) skjermkort.

 

2. selvbygg:

Lenke til kommentar

Har vell fultt tiden ganske bra.

 

Begynnte med en P75mhz, 8mb ram, 580mb hdd. Den hadde akkurat kommet så den kostet flesk. Mange DOOM linkekvelder der gitt! :D

Husker jeg solgte slagverket for 2500kr, og kjøpte 8mb ram og ett spill. :yes:

 

Deretter: P200mhz, Celeron 667mhz, P4 1.8ghz og til signatur. +jeg har noen AMD AthlonXP maskiner.

 

Ingen stygge hopp.. phew.. 8)

Lenke til kommentar

Jeg og brudern delte på en K6-2 333mhz med 8gb harddisk, 64mb sdram og et voodo 3 (pci) skjermkort, så kjøpte jeg egen K6-2 450 (@500 :lol: ) med 64mb sdram 10gb hd osv. som jeg har oppgradert litt på nå og da (helt til i dag, se signatur) Har skifta ut allt untatt Tastaturet (Mitsumi) :D

Gammelt tastatur men er det beste jeg har hatt/prøvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...