Qwseyvnd Skrevet 3. februar 2002 Skrevet 3. februar 2002 Jeg har Win98se jeg får noe problemer med denne og noe spilleneColin McRae sier ulovlig opererasjon og noe programmer sier den finner ikke dll filer på noe programmerspill sånt! Skal jeg oppgradere til Win Me eller Xp jeg har mest lyst på Me for den tar mindre plass enn XP og XP tar jo 1,6gb HDD!!! SVAR!
Nissen Skrevet 3. februar 2002 Skrevet 3. februar 2002 Jeg ville ha oppgradert til Windows eXPeriment, viss jeg var deg. Dette er stabilt og raskt. Uansett hva du gjør så må du ikke oppgradere til Windows ME, siden dette er et OS med meget mange bugs. Det første jeg måtte gjøre etter å ha installert Windows ME var å resete siden jeg fikk bluescreen med en gang. Jeg har WinXP selv og er godt fornøyd med det. Mvh Nissen
brsseb Skrevet 3. februar 2002 Skrevet 3. februar 2002 Heisan Har selv kommet i en lignende knipe der jeg måtte ha byttet ut min versjon av Win98SE til et nyere system. Jeg fikk lyst til å prøve Windows XP og gikk hen og anskaffet meg det. Det funker helt greit, meget stabilt og mer brukervennlig (kanskje "litt" for mye, men men...) Det eneste problemet er at XP er basert på den sikre WindowsNT-kjernen og det kan by på problemer med endel NT-fiendlige programmer, spesielt spill! Det er nemlig stor sansynlighet for at det spillet du nevnte ikke støtter Winodws NT/2000 og derfor ikke Windows XP. Halvparten av alle spillene jeg hadde ble ubrukelige etter å ha installert XP. De funker rett og slett ikke med OSen. Til internett, kontorarbeid og nyere spill er XP en drøm! Men vær klar over at dersom et av de eldre spillene du har ikke støtter NT eller Win2000, er det ikke sikkert du kan spille dem mer. (XP kan faktisk "simulere" både Win95-98, NT/2000 vet kjøring av programmer, men det funker veldig sjelden..) BCS WinXP Pro (og Win9SE, dualboot) 1,2 Ghz T-Bird, 512 DDR, WD 40GB. MSI K7T266Pro2, GeForce3 Ti200.
Njaal Skrevet 3. februar 2002 Skrevet 3. februar 2002 Windows XP uten tvil. Det er sikkrere på så mange måter. Henger et program seg, så må du ikke nødvendigvis reboote systemet, du har "Hendelsesliste" som er en slags logg for hvordan det går med systemet og eventuelle feilmeldinger vil komme fram der. Hele XP systemet er basert på "prosesser" som gjør at hvis feks en utskrift henger seg og du ikke får slettet den, så går du bare inn i "services" og restarter "Print Spooleren" så har du rettet opp i problemet og kan starte utskrift på nytt! PS: Win 95 98 Me er ikke et operativsystem det er en programstarter! Det eneste som er positivt med Win 95 98 Me er at du vil få en bedre framerate i spill!
Dataante Skrevet 3. februar 2002 Skrevet 3. februar 2002 Definitivt Xp. Men det krever litt av systemet og er noe sulten på ram. De spillene det er snakk om som XP ikke takler er sansynligvis så gamle att nesten ingen gidder å bruke de. Dessuten er det noe som heter compatibility wizard som gjør at de fleste programmer går. Gå for Xp pro da denne er mere brukervenlig og lettere å arbeide med (etter min mening) enn Home edition. Jeg tenker da på brukergrensesnittet som gjør det lettere å finne frem til de innstillingene du vil gjøre. Krever at du har litt peil.
andyp Skrevet 3. februar 2002 Skrevet 3. februar 2002 XP ja! Har ennå ikke hatt noen problemer med spill eller andre programmer for den saks skyld. Du kan dessuten kjøre visse programmer/spill i kopatibilitets-modus. Men vær nøye med å ha de siste driverene til ditt grafikk-kort for minimale problemer
Black Star Skrevet 5. februar 2002 Skrevet 5. februar 2002 Jeg har XP og er veldig fornøyd, men det går til tider litt tregt med min 650MHz AMD K7 maskin når den prøver å emulere W95/98/ME programmer. Har derfor WIN 98 installert på en annen partisjon. Du kan jo vurdere å ha ME på en partisjon og XP på en annen, men har du rask maskin (raskere enn min), så er XP et bra valg. Vet imidlertid om en kamerat som har 1,4GHz, og han har ME på en annen partisjon ettersom Max Payne går bedre på ME enn XP.
macklett Skrevet 4. august 2002 Skrevet 4. august 2002 og folk snakker enda om WinMe!!!"§!"#"¤#"%#& Det er kun 3 Microsoft opertivsystem som er verdt å nevne: - Win98se - Win2000 - WinXP Og absolutt ikke WinMe! Har du planer om dual boot anbefaler jeg mellom Win98se og enten 2000/XP.
SirHartge Skrevet 4. august 2002 Skrevet 4. august 2002 Uten wtvil XP. Winme er ustabilt og er ikke som ett valg å regne.
the_ruthless Skrevet 4. august 2002 Skrevet 4. august 2002 Er jeg den eneste i verden som ikke har hatt problemer med WinMe??? WinMe knuser Win98SE ANY FUCKING DAY! Det greide tilomed å kjøre Ultima VII, noe Win98SE ikke greide!! Har hatt bluescreens i WinMe TO ganger siden februar (da jeg la det inn), og det var min ni-årige lillesøster som hadde mekka disse!! Har du ikke maskinkraften for å kjøre WinXp; Prøv WinMe! Det KAN hende det funker på akkurat din maskin! Win95 = Pingle. Win98 = BSOD-helvete! Win98SE = Litt koseligere enn firstedition, men fremdeles BSOD-helvete! Og det takler ikke RAM noe særlig! WinMe = Endelig noe som ligner på noe. Win2kPro = Konge. WinXpPro = Ikke fullt så konge som Win2kPro, og kan bli erstattet av Win2k/WinMe om man har sløv maskin...
Papirpose Skrevet 4. august 2002 Skrevet 4. august 2002 Jeg kan nevne at jeg gikk over til NT-basert (Win2000) for nesten et år siden, og har kun hatt kompabilitetsproblemer med ETT spill.. alt nytt som kommer støtter uansett XP fullt ut. Og ME er, som noen sa, ikke et alternativ.
Cursed Skrevet 4. august 2002 Skrevet 4. august 2002 anbefaler XP! det er stabilt, og jeg har ikke kommet over noen spill som ikke kan kjøres, untatt MS-DOS spill. jeg kjører dualboot med 98se fordi resten av familien nekter å bruke noe annet enn 98se, da de har blitt vant ttil det. [ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-08-04 13:33 ]
Insanity Skrevet 4. august 2002 Skrevet 4. august 2002 Anbefaler også xp, hvis du har bra nok maskin for å kjøre det. Du bør ha minst 256 mb ram. Prøvd med reinstall av 98se?
ripset Skrevet 4. august 2002 Skrevet 4. august 2002 Hvis du ikke har lite diskplass, så vil jeg anbefale deg å kjøre et dualboot-oppsett med WinXp-pro og Win ME/98se. Colin Mc'Rae kommer mest sansynlig ikke til å kjøre under Xp ( virker ikke hos meg under Xp, har XP1600+ og GF Ti4200 ), og du kommer derfor til å ha behov for et annet system en Win XP hvis du skal spille litt "eldre" spill. Bruker selv Win Xp-pro(norsk) og Win ME, og det fungerer utmerket hos meg.
555 Skrevet 4. august 2002 Skrevet 4. august 2002 Quote: Den 2002-08-04 13:29, the_ruthless skrev:Er jeg den eneste i verden som ikke har hatt problemer med WinMe??? WinMe knuser Win98SE ANY FUCKING DAY! Det greide tilomed å kjøre Ultima VII, noe Win98SE ikke greide!!Har hatt bluescreens i WinMe TO ganger siden februar (da jeg la det inn), og det var min ni-årige lillesøster som hadde mekka disse!!Har du ikke maskinkraften for å kjøre WinXp; Prøv WinMe! Det KAN hende det funker på akkurat din maskin! Win95 = Pingle.Win98 = BSOD-helvete!Win98SE = Litt koseligere enn firstedition, men fremdeles BSOD-helvete! Og det takler ikke RAM noe særlig!WinMe = Endelig noe som ligner på noe.Win2kPro = Konge.WinXpPro = Ikke fullt så konge som Win2kPro, og kan bli erstattet av Win2k/WinMe om man har sløv maskin... jeg har ikke problemer med winme, men jeg har hatt god tid til å velge gode drivere og hatt lange turer innom winupdate :smile: har mandrake,xp pro og snart igjen win me :smile:
the_ruthless Skrevet 4. august 2002 Skrevet 4. august 2002 Finnes det ServicePacks til WinMe...? (Det BURDE jeg vite, men...)
Muffinman Skrevet 4. august 2002 Skrevet 4. august 2002 At Colin McRae ikke kjører under XP er bare tull. Last ned alle oppdateringer, for mange av disse går på kompatibilitet. Ellers har du jo mulighet til å kjøre programmer i kompatibilitetsmodus for henholdvis Win95,98/me,Nt4.0sp5 og W2k. Jeg har alle oppdateringer installert, og kjører Colin McRae uten å bruke kompatibilitetsmodus. Styr unna Me, dette er en videreutvikling av W98 og de to jeg kjenner som har brukt det hadde mye trøbbel før de gakket hen og investerte i XP. PS. Hvis du har problemer med å kjøre Colin på W98, er muligens Windowsinstallasjonen din skadet. Mange ting som kan forårsake det, f.eks strømbrudd. Formater og installer på nytt. XP derimot har et system for å beskytte systemfilene sine, samt at det støtter NTFS, som er et mye sikrere filsystem enn FAT 32.
Muffinman Skrevet 4. august 2002 Skrevet 4. august 2002 Føyer til at hvis det mangler .dll-filer, har du antagelig avinstallert dem sammen med andre programmer. Dll-filer er delte programutvidelser, og når du avinstallerer et program blir du ofte spurt om bekreftelse før slike blir fjernet. Her bør du aldri fjerne noen du ikke er 100% sikker på at det kun er programmet du avinstallerer som har bruk for den. Løsningen hvis Colin ikke finner en .dll, er sannsynligvis å installere spillet på nytt. Jeg brukte kun W98 i et halvt års tid, og på den perioden slettet jeg ned og reinstallerte nesten en gang i måneden...og når alle applikasjonene mine var installert ble hele dritten ustabil. For tiden kjører jeg fleroppstart med bl.a. W89 og XP, men sant å si kunne jeg godt spart meg for å ta med W98. Har nemlig ikke fått bruk for det en eneste gang...et lite spill beregnet for Pentium 75 og Win95 ville ikke gå, men kompatibilitetsmodus for W95 løste den biffen under XP. [ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-08-04 14:08 ]
staljin1 Skrevet 5. august 2002 Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-02-03 13:31, Qwseyvnd skrev:Jeg har Win98se jeg får noe problemer med denne og noe spilleneColin McRae sier ulovlig opererasjon og noe programmer sier den finner ikke dll filer på noe programmerspill sånt!Skal jeg oppgradere til Win Me eller Xp jeg har mest lyst på Me for den tar mindre plass enn XP og XP tar jo 1,6gb HDD!!!SVAR! Hei, GAdd ikke lese alle postene, men jeg synnes at du bør investere i en ny HD isteden for OS. Det er i hverfall min menning. Hilsen Staljin
Killer_DT Skrevet 6. august 2002 Skrevet 6. august 2002 Quote: staljin1 skrev (2002-08-05 20:25 Hei, GAdd ikke lese alle postene, men jeg synnes at du bør investere i en ny HD isteden for OS. Det er i hverfall min menning. HilsenStaljin Eller kanskje begge deler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå