Gå til innhold

Nedtelling for IE6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

man skulle tro at det bare var disse bedriften som nekter å bytte ut IE6 hvis den blir fjernet , men slik er det ikke. Hvis mikrosoft over natta gjør at IE6 ikke virker lenger så vi de komme ut i heftige restsaker. Jeg ville da tro at det kommer i nærheten av IE saken med EU for en stund siden. Det de kan gjøre er å drive med litt "terror" først. Der alle som bruker IE6 blir plaget av en popp melding som ikke lar seg stoppe av anti poppop programmene. En annen sak er er en storstilt kampanje mot bedriftene som forsatt bruker IE6

Lenke til kommentar

Microsoft klarer ikke å lage nettlesere som følger standarder, de burde bare slutte med det helt :/

Gi heller OS-et et førstevalg modus der den laster ned en annen browser ved valg.

Ingen klarer å lage nettlesere som følger standarder. Det har vært et gjennomgående problem med hele standardiseringen av internett.

Lenke til kommentar

Microsoft klarer ikke å lage nettlesere som følger standarder, de burde bare slutte med det helt :/

Gi heller OS-et et førstevalg modus der den laster ned en annen browser ved valg.

Ingen klarer å lage nettlesere som følger standarder. Det har vært et gjennomgående problem med hele standardiseringen av internett.

 

Har du en forklaring på hvorfor ?

Lenke til kommentar

Andre problemet med IE6 støtten som forsvinner er...

Muligheten å komme på nett å få hentet noe annet er umulig.

Dette kan du se den dag idag om du forsøker å browse nettet på en Win 95 eller 98 maskin, med den store XP andelen er ikke det ønskelig at IE6 støtten forsvinner.

 

Det som skjer når du er på nettet med en 98 eller enda verre 3.11 maskin er at nettleseren krasjer FØR du får hentet fram en nettside.

Lenke til kommentar

FTP og sikkert noen andre metoder ja. Men i dag har vi så mange muligheter via ekstern tilkoblede lagringsenheter, at det er en smal sak å få tak i en nettleser til en Windows PC som mangler nettleser. Alternativt kan en installere andre frie OS, hvor en gjerne "må"/kan avinstallere en haug med programvare som en aldri kommer til å benytte seg av (les: Linux).

 

 

Det er vel ikke noe i veien for 2 internettstandarder. At nettlesere og annen nettprogramvare støtter begge standardene. Eller 3 standarder for den saks skyld. Kanskje det er parallelle standarder som vil hjelpe til på utviklingen??

 

Se på Skype, de har jo laget noe på siden av nettlesere, som gjør en grei jobb over internettet.

 

En snakker vel her om standarder som HTML og liknende, og ikke mer grunnleggende ting som TCP/IP. Men selv TCP/IP kan vel om noen lyster å ta fatt på det, erstattes av noe. Det er fra omkring 70-tallet, men er fremdeles i bruk. Det må jo være fordi det virker veldig bra, ikke sant?

 

Retorisk: Virker IE6 veldig bra?

Ja vel, da er vel de fleste enige i at IE6 kunne vi godt være foruten, men den er skikkelig vrien å fjerne fra jordens overflate.

Endret av G
Lenke til kommentar

På tide å legge IE9 på is nå ja.Hvorfor bruker folk fortsatt IE6?

 

Mange bedrifter som enda kjører programvarer som ikke støtter høyere en IE6.

ikke så mange, 3% brukere i europa og usa, sikkert mer vanlig i asia ser det ut som.

 

Idiotisk måte å tolke statistikken på. 3% bruk i gjennomsnitt, ja. Sist gang jeg sjekket så var ikke gjennomsnittsnordmannen på jobb og surfet. Tallene er mye dystrere for de det angår. Den gjennomsnittlige nettsurfer gir jo beng i hva andre bruker til å surfe med, men når jeg lager nettsider på jobb så er det for en kunde og om den kunden bruker Internet Explorer 6 så kan jeg ikke akkurat peke til statistikken og si at 3% bruker IE6 om 100% av kunden gjør det.

 

Merker at det blir flere og flere som ikke gidder betale ekstra for IE6-støtte, men det er fortsatt obligatorisk for en del. Tar også mer og mer betalt for det desto eldre nettleseren blir.

 

Men det verste med denne statistikken, som alltid med Microsoft, er jo designteamet deres. Herregud for en grell side. Uforståelige ikon, uleselige fonter, forferdelige farger, det må jo slutte snart?

Lenke til kommentar

Det finnes 2 kjente metoder for å last noe fra en nettside.

FTP eller nedlasting ved hjelp en nettleser .

 

Det er veldig få som faktisk vet hvordan FTP fungerer .

Å gå til en nettside å laste ned noe er mye enklere

 

 

Hvis en bedrift er så til de grader avhengig av IE6 enda for at systemet skal fungere så sier det mye om bedriften ,

Antagelig så vi de tappe stor på det hvis de ikke tar til fornuften og bytter system .

 

For å følge med på utviklingen så er man nød til oppgradere eller bytte system fra tid til annen

 

 

Hvis nettleseren krasjer og man ikke har muligheter for FTP så blir nok eneste mulighet til søke hjelp hos de som har et berdere system .

 

Jeg undres nå lit på hvorfor ikke IE6 allerede krasjer hvis man bruker den i dag .

Mulig at de bedriften som bruker den anda bare bruker den til Intnranett ( internt Internett)

 

hvis utstyret er gammelt så er det neppe så enkelt å bytte til nyere nettleser heller.

De blir for krevende for den gamle pcen

 

I slik tilfeller så er det mest fornuftige å bytte til moderne hardware.

 

Argumentet mot å bytte ut IE 6 med en annen har vært at resten av utstyret ikke funger med moderne pcer.

Her trenger man ikke å bruke den pcen mot internnett sik at man fortsatt kan bruke den gamle maskinparken

Lenke til kommentar

Microsoft klarer ikke å lage nettlesere som følger standarder, de burde bare slutte med det helt :/

Gi heller OS-et et førstevalg modus der den laster ned en annen browser ved valg.

Har du prøvd IE9 eller bare mener du det fordi alle de andre versjonene er forferdelige? Jeg er faktisk veldig imponert over IE9, nesten så jeg kunne vurdert å bytte til den på heltid men den mangler grunnleggende muligheter for utvidelser og slikt, ikke bare enkle scripts. Hadde den fått addons ala Chrome og Firefox er jeg nesten sikker på at jeg hadde byttet.

 

http://people.mozilla.com/~prouget/ie9/

 

Fremdeles et par ting som burde vært i IE9, som ikke er der.

Lenke til kommentar

Microsoft klarer ikke å lage nettlesere som følger standarder, de burde bare slutte med det helt :/

Gi heller OS-et et førstevalg modus der den laster ned en annen browser ved valg.

Har du prøvd IE9 eller bare mener du det fordi alle de andre versjonene er forferdelige? Jeg er faktisk veldig imponert over IE9, nesten så jeg kunne vurdert å bytte til den på heltid men den mangler grunnleggende muligheter for utvidelser og slikt, ikke bare enkle scripts. Hadde den fått addons ala Chrome og Firefox er jeg nesten sikker på at jeg hadde byttet.

 

http://people.mozill...m/~prouget/ie9/

 

Fremdeles et par ting som burde vært i IE9, som ikke er der.

 

Her vil man nesten tro at hver produsent selv vil definer hva som skal være med for å definer om en nettlesere er moderen elle ikke

Lenke til kommentar

Microsoft klarer ikke å lage nettlesere som følger standarder, de burde bare slutte med det helt :/

Gi heller OS-et et førstevalg modus der den laster ned en annen browser ved valg.

Har du prøvd IE9 eller bare mener du det fordi alle de andre versjonene er forferdelige? Jeg er faktisk veldig imponert over IE9, nesten så jeg kunne vurdert å bytte til den på heltid men den mangler grunnleggende muligheter for utvidelser og slikt, ikke bare enkle scripts. Hadde den fått addons ala Chrome og Firefox er jeg nesten sikker på at jeg hadde byttet.

 

http://people.mozill...m/~prouget/ie9/

 

Fremdeles et par ting som burde vært i IE9, som ikke er der.

 

Her vil man nesten tro at hver produsent selv vil definer hva som skal være med for å definer om en nettlesere er moderen elle ikke

 

Problemet er veldig enkelt: Vi har standarder.

Du kunne f.eks sagt det samme på 3D markedet får en polygoner gjennomsyret alt, loopcuts og subdivision ble alfa og omega(og ja jeg overdriver).

Det Firefox sammenliger i er "standardene". Vil bilden din manger bremser så tror jeg ikke det er en "bil"? I allefall ikke en "fungerende bil"? :p

PS: Bil som standard er veldig enkel, og alle bilanalogier er direkte ødelagt, så ikke pirk på den for mye takk.

Lenke til kommentar

Microsoft klarer ikke å lage nettlesere som følger standarder, de burde bare slutte med det helt :/

Gi heller OS-et et førstevalg modus der den laster ned en annen browser ved valg.

Har du prøvd IE9 eller bare mener du det fordi alle de andre versjonene er forferdelige? Jeg er faktisk veldig imponert over IE9, nesten så jeg kunne vurdert å bytte til den på heltid men den mangler grunnleggende muligheter for utvidelser og slikt, ikke bare enkle scripts. Hadde den fått addons ala Chrome og Firefox er jeg nesten sikker på at jeg hadde byttet.

 

http://people.mozill...m/~prouget/ie9/

 

Fremdeles et par ting som burde vært i IE9, som ikke er der.

 

Her vil man nesten tro at hver produsent selv vil definer hva som skal være med for å definer om en nettlesere er moderen elle ikke

 

Problemet er veldig enkelt: Vi har standarder.

Du kunne f.eks sagt det samme på 3D markedet får en polygoner gjennomsyret alt, loopcuts og subdivision ble alfa og omega(og ja jeg overdriver).

Det Firefox sammenliger i er "standardene". Vil bilden din manger bremser så tror jeg ikke det er en "bil"? I allefall ikke en "fungerende bil"? :p

PS: Bil som standard er veldig enkel, og alle bilanalogier er direkte ødelagt, så ikke pirk på den for mye takk.

 

Jeg kom over en sak ( husker ikke hvor ) der hvor det det var påstått at ingen av nettleserne følger hele standarden.

Nå vil jeg også tro at fler prøver å presse inn egne funksjoner som standard . Så hvis ikke de andre følger etter så mener den ene produsenten at de andre er dårlige nettlesere.

En slags reklame med andre ord

Lenke til kommentar
Nå vil jeg også tro at fler prøver å presse inn egne funksjoner som standard . Så hvis ikke de andre følger etter så mener den ene produsenten at de andre er dårlige nettlesere.

 

Aha, du har oppdaget Microsoft sin generelle web strategi! Ser ut som de prøver å bøte på det med IE9, men fremdeles langt igjen.

 

"Notable features missing in IE9 that are supported in all other stable desktop browsers include: CSS3 Border images, CSS3 text-shadow, Web Workers and Offline web apps."

 

Vil også si at manglende WebGL er ganske skuffende. Praktisk sett så er IE9 sin HTML5 støtte på linje med Firefox 3.6, altså en del utdatert (men fremdeles lysår fremfor IE8, for all del!)

 

F.eks http://caniuse.com/ sin oppsummering nede på siden viser IE9 sin prosentvis støtte av standardene den siden lister (obs, noen av de er proposed, og ikke offisielt med i html5 i øyeblikket) plasserer IE9 sin støtte på omtrent samme nivå som Firefox 3.6, Safari 4.0, og Opera 10.5.

 

Som forsåvidt stemmer med uttalelsen om at IE9 er ca 2 år for sent ute.

 

Problemet, slik jeg ser det, er at mens andre browsere vil implentere de nye standardene, så vil IE9 tikke avgårde i årevis før den blir byttet ut av IE10, og nettet blir på mange måter holdt igjen av nettopp det.

Lenke til kommentar
Nå vil jeg også tro at fler prøver å presse inn egne funksjoner som standard . Så hvis ikke de andre følger etter så mener den ene produsenten at de andre er dårlige nettlesere.

 

Aha, du har oppdaget Microsoft sin generelle web strategi! Ser ut som de prøver å bøte på det med IE9, men fremdeles langt igjen.

 

"Notable features missing in IE9 that are supported in all other stable desktop browsers include: CSS3 Border images, CSS3 text-shadow, Web Workers and Offline web apps."

 

Vil også si at manglende WebGL er ganske skuffende. Praktisk sett så er IE9 sin HTML5 støtte på linje med Firefox 3.6, altså en del utdatert (men fremdeles lysår fremfor IE8, for all del!)

 

F.eks http://caniuse.com/ sin oppsummering nede på siden viser IE9 sin prosentvis støtte av standardene den siden lister (obs, noen av de er proposed, og ikke offisielt med i html5 i øyeblikket) plasserer IE9 sin støtte på omtrent samme nivå som Firefox 3.6, Safari 4.0, og Opera 10.5.

 

Som forsåvidt stemmer med uttalelsen om at IE9 er ca 2 år for sent ute.

 

Problemet, slik jeg ser det, er at mens andre browsere vil implentere de nye standardene, så vil IE9 tikke avgårde i årevis før den blir byttet ut av IE10, og nettet blir på mange måter holdt igjen av nettopp det.

 

i dett tilfelle så oppfatter jeg det som om mozilla vil gi de andre nettleserne skylden for ikke å vær bra nokk

Lenke til kommentar

Mozilla-personen sier at IE9 er der ALLE ANDRE STORE BROWSERE (Firefox, Safari, Chrome, Opera) var for 2 år siden.

 

Det er ikke noe "de andre nettleserne", det er IE9. Og han påpeker at selv om Microsoft sier at den er veldig fremtidsrettet, er den utdatert allerede før den er på markedet.

 

Men, i det minste følger den en del standarder nå, i motsetning til før. Da gikk det mye på MS-only "standarder".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...