Gå til innhold

Den store hudtråden!


Anbefalte innlegg

Det er mange meninger rundt det, men det finnes nok fordeler ved å drikke mye vann til at man uansett burde sørge for å ha et høyt daglig inntak av vann imo.

Det med mat og kviser virker å være ganske individuelt. Jeg får f.eks. mye kviser etter store inntak av Cola. Noe som dessverre gjør at jeg har en del kviseutbrudd :p

Eksfoliering fjerner døde hudceller ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du svetter som en gris, er rundt en 2 liter vann daglig tilstrekkelig. Det gir ingen nytteeffekt å drikke mer vann, det går bare rett ut igjen.

 

Drikker man for mye vann, forrykkes elektrolyttbalansen og det er i hvert fall ikke bra. Tommelfingerregel: drikk når du er tørst. Kroppen reguler det der bra selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heihei!

 

Lurer på hva jeg burde gjøre med dette. Var et pizzatryne fra jeg var 12 år, frem til jeg var rundt 19. Har derfor en del arr etter dritten, i tillegg til at jeg fikk vannkopper da jeg var 15, og slet med å la være å klø. :p

 

Blir også fort veldig fettete i ansiktet, og enkelte ganger havner "hudfettet" i øynene, noe som svir innforjævlig. Er derfor ute etter råd til hva som kan gjøres, eller eventuelt redusere omfanget av det i hvertfall. Navn på kremer, skrubber og slikt hadde vært fint. :)

 

 

04052011039.jpg

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

SupremeX:

Jeg har slitt med huden min siden jeg var 12 til jeg ble ca 18-19 år, ligger i familien..

Prøvd mye dyre kremer og salver til opptil 2000kr per sett, og ikke en dritt hjalp.

Etterhvert fant jeg ut at enkelte billige produkter kan gjøre helt vannvittige ting med huden. Sånne ting so man får kjøpt i rimeligere butikker.

Etter å ha prøvd mye forskjellig, så havnet jeg på denne komboen:

- Vichy rensegel for menn (svart tube)

- Garnier 3in1 Skrubb/Vask/maske << denne matter ut fett hud ganske bra.

- En god, myk fuktighetskrem.

 

Denne komboen + BioT Acno-tabletter gjorde at min lillebror gikk fra å ha ansiktet full i kviser, til helt ren hud på bare måneder.

Og det koster 4-5 ganger mindre enn det legen skriver ut.

 

Sjekk ihvertfall ut Vichy og Garnier sine produkter som jeg listet.. Hjelper mot uren og fett hud. Fuktighetskrem er gull etterpå, man føler seg som en ny person etterpå.. :)

Lenke til kommentar

Hei..

Jeg vet ikke om dette er rett tråd å spørre i, men lurer litt på skjegg i forhold til sola og det å bli brun.. Jeg har grodd meg et fint lite skjegg på 8-10mm nå men pleier å ha det på ca 4-6mm.. Jeg har veldig lyst å beholde skjegget men lurte på om det kom til å bli et skille dersom jeg bestemmer meg for å fjerne skjegget i sommer. Og hvor langt må skjegget være for å unngå skille?

 

Takk for svar...

Lenke til kommentar

Vil jo selvfølgelig avhenge av hvor tett skjeggvekst du har, men for min egen del får jeg et skille så lenge skjegget er lenger enn 3-4 mm - rundt en ukes vekst. Skillet er dog gradert og ikke voldsomt tydelig da jeg alltid får mer farge på området rundt kinnbeinene uansett.

 

Kanskje lettere å gi et bedre svar om du legger ved et bilde av skjegget ditt nå.

 

 

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, legger ved bilde men skjønner at jeg har ganske tett skjeggvekst og at jeg heller shaver det av for å unngå et skille fra helvete:o)

Uansett takk for svar :thumbup:

 

 

Edit: skjønner ikke hvorfor bildet blir oppned men...

post-205323-0-82135200-1305109850_thumb.jpg

Endret av Gooner4ever
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle legge inn en bestilling på feelunique snart, men har noen spørsmål før jeg trekker kortet :p

Hva menes det med service charge blir trukket ifra? Er det skjulte gebyrer eller pristillegg i prisen? Vil selfølgelig helst holde meg under 200-kroners grensen. Tenkte jeg skulle bruke et Visa SpendOn-kort, så er litt kjipt om det ikke er nok penger på kortet til å gjennomføre handelen.

Takk :)

Lenke til kommentar

En god regel man lærer på hudpleiestudiet, er at merker som driver med kosmetikk også, som regel suger. Ellers er selvfølgelig røyk, sol og garnier/loreal/nivea osv noe man må holde seg unna hvis man vil ha finere hud.

 

Å gå etter merkene som selges i en hudpleiesalong er alltid det beste!

Lenke til kommentar

Det burde da ikke komme som noen overraskelse? Det at huden blir brun er jo et forsvar som trigges av skadene huden utsettes for.

 

Når det er sagt, så er jo sollys også vår viktigste kilde til vitamin D, så det er jo ikke slik at sollys kun er skadelig, men å ligge og steke i timesvis med det mål for øyet å bli brun er etter min mening å utsette huden for unødigvendig skadeverk. Og det kun fordi «svett spanjol»-looken av en eller annen merkelig grunn er tr3ndy blant oss hvitinger.

Lenke til kommentar

Ja, det er som henrikwl skriver; det at huden blir brun, er en forsvarsmekanisme. Det er dessverre mange som griller seg i solarium fordi de opplever at huden ser bedre ut etter 40 min i grillen, men det er bare på overflaten. Sol trigger ikke bare irritasjon og kviser, men sola gjør også at huden blir mye grovere. Linjer kommer tydeligere frem, og ujevnheter blir mørkere. Huden eldres jo også mye raskere i sola.

 

Jeg sier ikke at man bør unngå sola, men man bør sole seg med måte! Alltid huske solfaktor og ikke sole seg når den er sterkest (midt på dagen).

 

Anbefaler alle å se denne:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...