Gå til innhold

Den store hudtråden!


Anbefalte innlegg

Husk å få med deg hvilken hudtype du har. Selv om du har den beste hensikt og kjøper en, la oss si scrub, så vil denne kunne virke mot sin hensikt om den ikke passer deg. Fet hud og produkter som tørker ut huden vil f.eks. som oftest bare resultere i at huden lager enda fett for å kompensere. Derfor er det verdt å sjekke ut, og du trenger heller ikke dra til dermatolog for å finne det. Det holder å se seg selv i speilet når man skal karakterisere grovt.

 

Ellers har lokeland et godt poeng. Daglig, og ikke minst riktig, pleie av hud er undervurdert og hjelper mye på. Men husk også på at huden trenger næring fra innsiden også. Vann og sunn mat er ikke å forakte.

 

Til slutt vil jeg også bare legge til at om du har akneproblemer så vil hudprodukter av denne sorten som vi snakker om ikke hjelpe særlig på. Det kan faktisk gjøre ting verre og slike hudproblemer må tas med hudlege. Kviser her og der derimot, det kan man redusere mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig med deg angående det med å først finne ut hvilken hudtype du har, men i 99% av tilfellene kommer man jo langt med en enkel, mild ansiktsvask og fuktighetskrem. Hva som er riktig og feil vil jo forandre seg etter hvilken person du spør (til en viss grad iallfall) og over tid, og jeg tror nok de færreste menn orker å grave seg så langt ned i hudpleie, selv om jeg er enig med deg og mener at det absolutt er mye å tjene på det. Å "analysere" hjemme foran speilet hadde ikke jeg gode erfaringer med og fikk heller en bekjent som jobber med hud til å gjøre det for meg. Å dra til et hudpleiesenter for å få huden sin analysert er også dyrt, så ser hvorfor mange ikke gjør det.

Å ha et godt kosthold er jo også en ting å ta med når det gjelder akne. Dessverre er det lite forskning på det, men jeg opplever ihvertfall at stort inntak av Cola har en negativ påvirkning på mine kviseutbrudd. Og da passer det dårlig at jeg er colaholiker ^^

Lenke til kommentar

Jeg er lat, og har den siste tiden bare tatt skjeggtrimmer på laveste setting. 2-3-dagers hver dag :w00t:

Og har heller ikke gjort stort med ansiktet, har aldri fått noen produkter til å funke. Og nå som jeg heller ikek bruker stort så er det likt.

Nå skal det sies at jeg ikke har de store problemene, en kvise nå og da, av og til fuktig eller fet hud.

Det eneste jeg gjør er å vaske ansikt med mild såpe, og bruke en parfymefri fuktighetskrem hvis jeg er noe tørr.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Tilbake fra påskeferie. Solbrent.

 

Bare meg som av en eller annen grunn får kviser av solen? Hver eneste gang jeg drar på ferie er jeg helt kvisefri, og etter en uke i solen har jeg type 10 røde små merker i T-regionen. Kan det være pga. solkrem?

 

Jeg har en del kviser, men de blir borte etter en-to uker i solen.

 

Det jeg derimot får dersom jeg er mye i solen uten solkrem, er soleksem. Disse er røde og ser ut som kviser, men forsvinner innen en halv til en uke dersom jeg ikke er i solen. Noe som hjelper veldig mot soleksem er hydrokortison.

 

(eller det kan være jeg tar helt feil, dette er i hvert fall mine erfaringer)

Lenke til kommentar

Tilbake fra påskeferie. Solbrent.

 

Bare meg som av en eller annen grunn får kviser av solen? Hver eneste gang jeg drar på ferie er jeg helt kvisefri, og etter en uke i solen har jeg type 10 røde små merker i T-regionen. Kan det være pga. solkrem?

 

Jeg har en del kviser, men de blir borte etter en-to uker i solen.

 

Det jeg derimot får dersom jeg er mye i solen uten solkrem, er soleksem. Disse er røde og ser ut som kviser, men forsvinner innen en halv til en uke dersom jeg ikke er i solen. Noe som hjelper veldig mot soleksem er hydrokortison.

 

(eller det kan være jeg tar helt feil, dette er i hvert fall mine erfaringer)

Det er godt mulig at det er soleksem jeg har fått, var vel nærmere en time i solen uten solkrem. Takk for innspillet! Jeg har forøvrig fått to saker som definitivt er kviser, men kanskje dette er av andre naturlige årsaker.

Lenke til kommentar

jeg har aldri hørt om noen som får kviser av solen ihvertfall.

Jeg fikk litt kviser på ryggen i vinter (noe som var en første for meg) som ble borte etter en ukes tid i solfylte omgivelser.

 

 

Jeg har aldri fått det, så skal ikke påstå at det ikke går an, men det høres veldig rart ut at du skulle få soleksem etter bare en time i sola?

Lenke til kommentar

jeg har aldri hørt om noen som får kviser av solen ihvertfall.

Jeg fikk litt kviser på ryggen i vinter (noe som var en første for meg) som ble borte etter en ukes tid i solfylte omgivelser.

 

 

Jeg har aldri fått det, så skal ikke påstå at det ikke går an, men det høres veldig rart ut at du skulle få soleksem etter bare en time i sola?

Nå har jeg sikkert vært ca. 20-25 timer i solen denne uken, to-tre av de uten solkrem. Den ene timen var på fredag, og det var den dagen jeg ble solbrent. Usikker på hva det er, men noe må det jo være.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Jeg er relativt normalt hvit. Ikke den hviteste og ikke den mørkeste.

 

Jeg får likevel soleksem etter en halv dag i solen, gjerne da på steder jeg får sol på "hele" tiden (F. eks håndledd. Disse er jo utsatt uansett om du går med t-skjorte, genser eller naken)

 

Hvor er det disse røde klumpene er hos deg, Jostein K?

Lenke til kommentar

Sliter litt med nuppete og tørr hud, noen som har tips til kremer og evt. skrubber? Tror jeg bestiller time hos hudlege snart, men de vil vel at jeg skal kjøpe noe som koster over 200kr for 30ml...

 

Tar forøvrig i mot tips til andre produkter og, er ganske fersk på hudpleie. :)

Lenke til kommentar

Sliter litt med nuppete og tørr hud, noen som har tips til kremer og evt. skrubber? Tror jeg bestiller time hos hudlege snart, men de vil vel at jeg skal kjøpe noe som koster over 200kr for 30ml...

 

Tar forøvrig i mot tips til andre produkter og, er ganske fersk på hudpleie. :)

Bulldog serien kan anbefales.

Lenke til kommentar

Har egentlig vann noe å si for huden din? Har søkt litt på Google, og de resultatene jeg har lest sier at det ikke har noen effekt ettersom huden vi ser er døde hudceller som ikke blir påvirket av indre prosesser. Men jeg synes definitivt å huske at jeg har lest opptil flere ganger at huden din har godt av 4 liter vann om dagen eller noe i den duren.

 

Utenom det, er det slik at de fleste mener at sukker og kviser ikke henger sammen? At det ikke er vitenskapelig bevist eller noe i den duren? Min erfaring er i hvert fall at jeg får kviser med én eneste gang jeg spiser ting som inneholder mye sukker, for eksempel godteri. Om sukker ikke er den direkte grunnen er det i hvert fall i mitt tilfelle slik at om jeg spiser mye sukker, får jeg også kviser.

 

En siste ting, er det exfoliator som fjerner døde hudceller? Jeg har nemlig noen acne scars, ikke på noen måte alvorlig, men litt småirriterende, som virker å være litt gjenstridige, skulle gjerne blitt kvitt dem i litt høyere hastighet.

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...