Gå til innhold

Den store hudtråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet skal du ikke trenge det, men all hud er forskjellig. Mitt tips er å gjøre det etter behov. Hvis jeg føler at jeg i løpet av dagen føler at huden har tørket litt ut (typisk scenario på vinteren) kan jeg godt smøre meg inn en andre gang i løpet av dagen. Men generelt holder det å bruke det en gang om morgenen.

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt:

 

Bulldog Natural Grooming Original Cleansing Face Wash

Bulldog Natural Grooming Original Hydrating Moisturiser

Bulldog Natural Grooming Original Exfoliating Face Scrub

Anthony Logistics for Men Deep Pore Cleansing Clay

 

Fra Feelunique.com. Leste litt lenger bak i tråden at man kunne få refundert noe hvis man sendte inn, men skjønte det ikke helt -- noen som kan utdype? :)

 

Kan du fortelle hvordan cleansing clayen er etter å ha brukt den? :)

Har brukt den et par ganger nå, og er veldig fornøyd. Har hatt litt problem med blank hud, med noen sånne hvite "hudormer" (vet ikke hva det heter). Nå er huden mye mattere og disse hvite greiene er så godt som borte.

 

Kommer garantert til å kjøpe den igjen.

Lenke til kommentar

Det er da ikke nødvendig å bruke den to ganger daglig. En gang om morgenen holder. Tror dog ikke det skader, så lenge du tilfører huden fuktighet etter behov.

 

Du virker som du vet litt og har erfaring nok, vil du anbefale å vaske ansiktet og påføre fuktighet morgen og kveld eller bare morgen? Tenker da på at det blir overkill og kan få konsekvenser (?), og at du tidligere har sagt at man skal bruke både morgen og kveld - noe jeg selv har gjort siden jeg gikk til anskaffelse av Bulldog sin hudpleieserie for et par måneder siden.

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar

Jeg er på ingen måte ekspert, men å bruke produktene hver morgen er nok for de fleste. Er huden din spesielt sensitiv vil det nok merkes, men i de fleste tilfeller tar nok ikke huden direkte skade av bruk to ganger om dagen. Men det blir bare å kaste bort produktet for de fleste. Jeg brukte det morgen og kveld i en periode fordi jeg var i en periode hvor huden min var veldig dårlig, men gikk fort over til å bruke det kun på morgenene.

En del hudpleiesystemet er beregnet for å brukes både morgen og kveld (ofte med dag og natt-krem), men Bulldog sitt system er så vidt jeg vet ikke utviklet for bruk morgen og kveld. Men å vaske ansiktet på kvelden, i tillegg til morgenen, er noe jeg vet anbefales av noen, mens noen mener det er unødvendig. Den eneste tingen som holder meg fra å bruke produktene på kvelden er at jeg har dårlig erfaring med overforbruk som gjerne resulterer i motsatt effekt pga. at det overflødige huden ikke greier å ta til seg blir liggende, noe som selvfølgelig ikke er heldig.

Alle produkter er forskjellige, og Bulldog har ikke veldig tydelige anvisninger på hvordan man skal bruke produktene (sammen), så tror det er litt hipp som happ. Selv bruker jeg erfaringen til hjelp. Funker noe så funker det, funker det ikke er det jo ikke verre enn å endre rutine. Hud er forskjell fra person til person og jeg har for lengst gitt opp de såkalte ekspertene, for de vil uansett gi deg forskjellige råd, alt etter hvem du spør.

Edit: Et tips: Aldri stol på råd fra folk med "feil" agenda. Selgere har bare én ting i hodet, og det er å selge det mest mulig tull du egentlig ikke trenger.

 

Slite litt med at huden min er veldig rød, spessielt etter dysj. Tar en del tid før den roer seg. Noen som har tips, evnt en krem elns som kan hjelpe?:)

Hvor varmt vann har du i dusjen?

I 90% av tilfellene er det bare fordi man bruker alt for varmt vann, eventuelt for sterk stråle. Prøv å skru ned temperaturen litt og se om det hjelper. Mener selvfølgelig ikke at du skal stå å fryse i dusjen, men det er egentlig bare sunt med kaldt vann i dusjen. Selv dusjer jeg med lunket vann (kaldere mot slutten) og det er noe jeg anbefaler alle å gjøre egentlig, om ikke bare mot slutten av dusjen.

Hvis ikke det hjelper kan det være barberingen. Høvler er ofte syndebukker, og i mine øyne finnes det ikke bedre løsninger enn å bytte til tradisjonell barbering. Om det mot formodning ikke skulle hjelpe kan det være at du reagerer på noe. Det kan være sjampo, balsam, hudprodukter, barberingskum, you name it. Sodium laureth sulfate kan irritere huden hos enkelte, men heldigvis finnes det nok av produkter uten det, som f.eks. produktene fra Bulldog. Sodium laureth sulfate er f.eks. hovedsynderen som gjør at sjampoen svir i øynene.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, begynte og bruke produkter for et par måneder siden. Har fått mye gode kommentarer. Folk som har lagt merke til det. Føler også mere oppmerksomhet fra damene :cool:

 

Foreløbig har jeg bare brukt. Clensinggel fra Loreal, Cliniderm Hydra Control facecream for men, og en scrub fra gillette...

 

Men når jeg gikk tom for den cleansing gellen fra loreal, så kjøpte jeg Cliniderms Cleansing Foam. Men jeg kjenner ikke at den svir i huden som loreal sin gjorde.

Funker produkter som svir litt, bedre enn andre? Eller har ikke det noe og si?

Lenke til kommentar

Nei, det har ingenting å si. Akkurat hva som gjør at det svir vet jeg ikke, men det har ikke nødvendigvis noe å si. Det kan dog være at et produkt som svir egentlig irriterer huden din og at du burde bruke noe mildere. Alkohol kan svi, og det finner man i mange billige produkter. Alkohol tørker faktisk ut huden og er noe man burde holde seg unna. Bruker selv produkter fra Bulldog. Ingen av de svir.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Regner med at dere har hørt alt pratet rundt hormonforstyrrende stoffer i det siste på radio og TV.

 

Forbrukerrådet har nå lansert en fin iPhone-app der du kan scanne inn et produkts strekkode for å sjekke om det inneholder disse skadelige stoffene. Enkel og lett å bruke.

 

http://itunes.apple.com/us/app/id474438012?mt=8

 

mzl.ikqvavvk.320x480-75.jpg

Endret av bjorshol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Skal man bruke facewash over hele ansiktet? Altså vaske øyeområdet også?

 

Sliter med røde øyner etter dusj/bulldog-pakka, noe som er irriterende og umulig kan være bra. Påfører ikke noe fuktighetskrem nært øynene. Stopper der det er bein

Endret av Helpsomer
Lenke til kommentar

Har aldri hatt noe problem med huden i det heletatt..helt til en dame lurte meg til å prøve noen rense produkter, etter 3-4 dager var jeg full i kviser og så ikke ut. så jeg slutta med det og etter en mnds tid var huden min like fin og silkemyk igjen:) Nå "skrubber" jeg bare ansiktet med varmt vann og en klut og bruker vinterkrem fra clarins siden vinterlufta kan være litt tørr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...