Gå til innhold

Den store hudtråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+alsdf

142zhuu.jpg

 

Har dette utslettet på nesen. Har nå brukt Dermovat(kortison-krem) litt. Om jeg ikke gjør det blir den rød og opphovnet og full av død hud. Noen som kjenner seg igjen eller har en forklaring?

Lenke til kommentar

Har dette utslettet på nesen. Har nå brukt Dermovat(kortison-krem) litt. Om jeg ikke gjør det blir den rød og opphovnet og full av død hud. Noen som kjenner seg igjen eller har en forklaring?

 

Det er ikke et utslett, men blackheads, som Tsjuden skriver. På norsk kalles det hudormer, og det er veldig normalt og kommer av fet og uren hud.

Jeg vet ikke hva du bruker av hudpleieprodukter, men for å få bukt med det er du iallefall nødt til å eksfoliere.

Egentlig er det like greit å få inn i rutinen å vaske ansiktet og smøre seg inn med fuktighetskrem morgen og kveld. Eksfoliering kan du gjøre 2-3 ganger i uken.

Før du vasker og eksfolierer er det lurt å få masse varmt vann på ansiktet, slik at porene åpner seg opp. Det du kan gjøre er å bruke et lite håndkle. Etter du er ferdig slenger du det samme håndkledet på ansiktet igjen, men da dynket i kaldt vann for å lukke porene igjen.

Kan anbefale produkter fra Bulldog. De koster lite, er meget gode, er naturlige og er laget for menn.

Her har du ansiktsvask, her finner du eksfoliant og her har du fuktighetskrem. Har du spesielt sensitiv hud har Bulldog egne produkter for det. Se her.

Fungerer ikke det finnes det faktisk egne "verktøy" for å fjerne de verste hudormene. eBay har mange billige alternativer. Kjøpte selv en fra Hong Kong som fungerer utmerket, også til kviser. Tro dog ikke at det verktøyet er løsningen på alt. Riktig og god hudpleie er et must, uansett.

Edit: Typo.

Endret av lokeland
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Tusen takk for utfyllede svar :) Er der noen kremmer man får kjøpt på butikker i Norge som funker greit?

 

Hvor lang tid tar det å bestille derfra, og er frakten høy?

Lenke til kommentar

Gratis frakt, og scanner du og sender dem fakturaen fra tollen, dersom pakken går over 200kr, refunderer de det.

Er visst også noe med at de fjerner $3 (eller noe i den duren) i verdi fra vært produkt. Alt du trenger å vite står på sidene dems.

I Norge fører blant annet Vita produktene fra Bulldog, men der er de selvfølgelig litt dyrere, i tillegg til de ikke har verdens beste utvalg. Skal du kjøpe noe dyrere betaler du ofte overpris (det er ren bullshit å betale flere hundre kroner for dyrere hudprodukter, Bulldog har blitt sammenlignet med produkter som er 5 ganger så dyre i diverse tester) og hos dagligvareforretningene selger de bare søppel som kan irritere huden og bare gjøre det verre. Anbefaler derfor Bulldog-produktene som er rimelig priset, enten fra Feelunique eller Vita. Greier ikke huske akkurat hvor lang tid pakken bruker på å komme fram til Norge, men det var absolutt ikke avskrekkende.

Lenke til kommentar

Det trekker fra 3 pund fra hvert produkt du bestiller som verdi utpå pakka. Slik at du kan ha 5 varer for tilsammen 25 pund og fortsatt være under 200,- grensa. Bulldog kan varmt anbefales. Bruker selv fuktightetskremen og vasken hver dag. Det tar typisk 8-10 fra du bestiller til dem er i postkassen din. Helt grei tid det. Selv bestiller jeg påfyllinger i god tid før jeg går tom :)

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Har da fått tre Bulldog produkter(Face wash sensitive, face scrub original og moisturiser sensitive), og siden jeg er ganske ny når det gjelder dette så har jeg et par spørsmål. Står bak at du skal først ta varmt vann på ansiktet og deretter smøre på kremen. Så står det rinse well. Vil det si at du skal ta på vann igjen etterpå?(altså la det trekke inn litt og så påføre vann?).

 

Og når anbefales det å bruke de forskjellige produktene? Morgen og kveld?

Lenke til kommentar

1. Påfør varmt vann for å åpne porene

2. Påfør og masser inn produktet

3. Skyll godt ("To rinse" betyr å skylle)

4. Påfør kaldt vann for å lukke porene igjen

 

Morgen og kveld er anbefalt. Ansiktsvask og fuktighetskrem. Face scruben kan brukes 2 ganger i uken.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

1. Påfør varmt vann for å åpne porene

2. Påfør og masser inn produktet

3. Skyll godt ("To rinse" betyr å skylle)

4. Påfør kaldt vann for å lukke porene igjen

 

Morgen og kveld er anbefalt. Ansiktsvask og fuktighetskrem. Face scruben kan brukes 2 ganger i uken.

OK, takk for svar!

 

Skal jeg la det trekke inn i et minutt eller noe eller er det bare å skylle med en gang?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg vasker det før og fjerner for urenheter med facewash før jeg vasker vekk det og tar på skrubb, så vasker jeg av skrubben til slutt før jeg tar på moisturizer

Får teste det; står så mye rart rundt om på nettet at jeg hittil har gjort det omvendt :)

 

Noe produkt jeg får kjøpt i dagligvarebutikk som hjelper mot hudormer? Er 10 ganger mer rammet enn bildet over her..

http://www.youtube.com/watch?v=NzNsArIH1sw

Vet ikke om man får kjøpt sånne i dagligvarebutikker, men det ser effektivt ut :p

Endret av Noburu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...