Gå til innhold

Hvilket stjernetegn ?


Anbefalte innlegg

Åhh. Les hva jeg skreiv. Jeg så tilbake på barndomsvenner som jeg har hatt lenge, og som jeg har kjent før jeg fant den sida. Jeg plukker absolutt ikke ut bestemte stjernetegn/grupper, men jeg kan godt bli kjent med nye folk og ikke komme veldig godt overens, for så å finne ut at stjernetegnet ikke passer mitt. Eller motsatt.

Jeg kommer godt overens med opplyste mennesker som skjønner at det ikke har noen betydning når på året du er født :)

 

Er du klar over at den som står ved siden av deg når du blir født har større betydning/kraft/tiltrekning enn alle universets stjerner og planeter?

 

De som tror på stjernetegn er i mine øyner komplette idioter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deg om det. Du virker altfor forhåndsdømmende til at jeg tror vi kommer overens uansett, så det beviser bare hvor rett jeg har. :)

 

Du tror altså på usynlig kraft fra jordmora? Veeel...

Usynlig kraft??

 

Gravitasjonskraften fra jordmor/barnefar er større enn noen av gravitasjonskreftene fra stjernene.

 

Tenk på det du :)

Lenke til kommentar

Hvem er det egentlig som bestemmer hvilke karaktertrekk som kjennetegner stjernetegnene? Kan hvem som helst bestemme? Ligger det en spesiell prosess bak?

 

Idag er det opp til meg å lage horoskop:

 

Tyren - du er egoistisk, slu og dolker gjerne din beste venn i ryggen for suksess.

 

Krepsen - Du kjeder deg, leser avisen hver dag og drikker for mye kaffe. Det du virkelig trenger er en ferie i Tyrkia.

 

Fisken - du er slapp i senga, og kjæresten din holder på å gå fra deg. Det bryr du deg ikke så mye om, så lenge du kan spise lapskaus på boks.

 

Væren - du er deg selv, snill, glad i venner og liker å spise god mat.

 

Vannmannen - du har ingen tro på horoskoper, så det er likegyldig hva som står her.

 

Resten av stjernetegnene - du kommer til å få en helt vanlig dag og du kommer til å glemme denne dagen fordi ingenting spesiellt skjedde.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Deg om det. Du virker altfor forhåndsdømmende til at jeg tror vi kommer overens uansett, så det beviser bare hvor rett jeg har. :)

 

Du tror altså på usynlig kraft fra jordmora? Veeel...

Usynlig kraft??

 

Gravitasjonskraften fra jordmor/barnefar er større enn noen av gravitasjonskreftene fra stjernene.

 

Tenk på det du :)

Du må gjerne utdype litt. Hva ligger det i denne kraften/tiltrekninga? Hvordan gikk det med alle de millioner spedbarn som ble født uten faren(eller jordmor for den saks skyld) tilstede i gamledager?

Lenke til kommentar

Ikke for å helle kaldt vann i årene på noen her, altså, men den tilsynelatende store "treffsikkerheten" noen opplever i møte med horoskop o.l. kan sannsynligvis i stor grad tilskrives the Forer Effect.

 

Jeg kan godt være enig i at astrologi kan være ganske fascinerende, men kun fra et psykologisk perspektiv.

 

Derren Brown viser the Forer Effect i praksis:

http://www.youtube.com/watch?v=btP_vy5cQq4

Lenke til kommentar

Du må gjerne utdype litt. Hva ligger det i denne kraften/tiltrekninga? Hvordan gikk det med alle de millioner spedbarn som ble født uten faren(eller jordmor for den saks skyld) tilstede i gamledager?

Gravitasjonskraften, og alle andre krefter, fra eventuelle personer i nærheten er mye større enn krefter og påvirkning fra alle stjerner.

 

Sånn er det bare.

Stjernetegn og perdonligheter utifra disse er bare tull!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, men beskrivelsene av karaktertrekk og personlighet er ikke generelle, de er relativt spesifikke. Jeg er jomfruen, og passer overraskende godt - jeg som i utgangspunktet overhodet ikke tror på sånn humbug. Jeg er forøvrig klin lik min far - som også er jomfru. Mor er fisk, og helt annerledes, og søsteren min er tyr og likner ikke på noen. Jeg HAR også prøvd å "late som" jeg er et annet stjernetegn - men det hjelper ikke, jeg ER jomfruen.

Vet ikke jeg. Noe er det. Men jeg har mer tro på det om personlighetstrekk, enn framtidsspådommer.

Lenke til kommentar

Ja, men beskrivelsene av karaktertrekk og personlighet er ikke generelle, de er relativt spesifikke. Jeg er jomfruen, og passer overraskende godt - jeg som i utgangspunktet overhodet ikke tror på sånn humbug. Jeg er forøvrig klin lik min far - som også er jomfru. Mor er fisk, og helt annerledes, og søsteren min er tyr og likner ikke på noen. Jeg HAR også prøvd å "late som" jeg er et annet stjernetegn - men det hjelper ikke, jeg ER jomfruen.

Vet ikke jeg. Noe er det. Men jeg har mer tro på det om personlighetstrekk, enn framtidsspådommer.

 

Hvem har lagd beskrivelsene av karaktertrekk? Hva er beskrivelsene for jomfruen? Hva er beskrivelsen for fisk? For tyr?

 

Dersom jeg lager en beskrivelse av jomfruen, og mange tusen mennesker leser det, så er minst en person som har jomfru som stjernetegn dømt til å si seg enig i beskrivelsen.

 

Kan det være tilfeldig at din personlighet passer bra med beskrivelsen? Har alle som er født omtrent samtidig som deg samme personlighet? Eller bare noen?

Lenke til kommentar

Kan du forklare meg hvordan en stjerne som er 10 000 lysår unna kan påvirke hvordan et menneske blir fordi dem er født akurrat når den stjerna tilfledigvis var synlig på nattehimmelen, faktisk vil stjerna være et helt annet sted i virklighten enn de lyset viser da stjerna har hatt 10 000 år på å flytte seg fra den sente ut lyset, ikke bare det, i terorien vil noen av de stjernene vi se være borte nå, de vil ha eksplodert for lenge siden og finnes ikke lengre.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan det være en tilfeldighet, og det er heller ikke så rart at jeg og far er like.

Men for å først skrive hvordan jeg (og far) er, uten å se på noen "fasit": Kritisk, nedlatende, arrogant, smart, detaljorientert, perfeksjonist, praktisk anlagt og løsningsorientert, systematisk, organisatorisk, innesluttet og litt innadvendt, analytisk, skoleflink (og ivrig etter å være det), kan bli sett som litt overlegen/vanskelig å komme inn på. Viser ikke lett følelser, men bryr oss tross alt om andre. Irritabel hvis man lager en plan/tidsskjema og andre somler/ ødelegger planen. Liker å "ordne opp for alle", organisere osv, men hater hvis dette blir tatt for gitt. Litt engstelig for at noe skal skjære seg i planene - tar høyde for alle eventualiteter. Type "Og HVIS vi mister den bussen HVIS han blir syk HVIS de ikke har det på butikken...[insert løsning]" Setter stor pris på selvstendighet og å ta ansvar for seg selv - synes alle burde være sterke og selvstendige. Flinke med ord og tall. Hjemmekjær. Kan være noe lunefull. Tar dessverre ikke kritikk veldig godt selv, men kritiserer kanskje andre litt for mye.... sorry...

 

 

Skal vi så se. Google haz answers:

 

http://www.horoskopshop.no/jomfruen.htm

http://www.astrolog.no/stjernetegn/stjernetegn_jomfruen.html

 

 

Ellers sjekket jeg nylig hvilke stjernetegn jomfruen passer aller best sammen med: Tyr, steinbukk og andre jomfruer. Jeg har vært sammen med/holdt på med 4 gutter: én Steinbukk, én jomfru og to tyrer....

Men igjen, mor er fisk. Så jeg påstår overhodet ikke at alt stemmet 100%!

Lenke til kommentar

Er du klar over at den som står ved siden av deg når du blir født har større betydning/kraft/tiltrekning enn alle universets stjerner og planeter?

 

Gravitasjonskraften fra jordmor/barnefar er større enn noen av gravitasjonskreftene fra stjernene.

 

Gravitasjonskraften, og alle andre krefter, fra eventuelle personer i nærheten er mye større enn krefter og påvirkning fra alle stjerner.

 

Kan du forklare meg hvordan en stjerne som er 10 000 lysår unna kan påvirke hvordan et menneske blir fordi dem er født akurrat når den stjerna tilfledigvis var synlig på nattehimmelen, faktisk vil stjerna være et helt annet sted i virklighten enn de lyset viser da stjerna har hatt 10 000 år på å flytte seg fra den sente ut lyset, ikke bare det, i terorien vil noen av de stjernene vi se være borte nå, de vil ha eksplodert for lenge siden og finnes ikke lengre.

 

Går astrologi ut på at stjernenes gravitasjon påvirker mennesker ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...