Gå til innhold

Hvilket stjernetegn ?


Anbefalte innlegg

Er du klar over at den som står ved siden av deg når du blir født har større betydning/kraft/tiltrekning enn alle universets stjerner og planeter?

 

Gravitasjonskraften fra jordmor/barnefar er større enn noen av gravitasjonskreftene fra stjernene.

 

Gravitasjonskraften, og alle andre krefter, fra eventuelle personer i nærheten er mye større enn krefter og påvirkning fra alle stjerner.

 

Kan du forklare meg hvordan en stjerne som er 10 000 lysår unna kan påvirke hvordan et menneske blir fordi dem er født akurrat når den stjerna tilfledigvis var synlig på nattehimmelen, faktisk vil stjerna være et helt annet sted i virklighten enn de lyset viser da stjerna har hatt 10 000 år på å flytte seg fra den sente ut lyset, ikke bare det, i terorien vil noen av de stjernene vi se være borte nå, de vil ha eksplodert for lenge siden og finnes ikke lengre.

 

Går astrologi ut på at stjernenes gravitasjon påvirker mennesker ?

Astrologi går ut på stjerners relative plassering utifra dato for fødsel.

Jeg kan ikke se at det er noe annet enn gravitasjon som kan ha innvirkning(selv om jeg jo sier at det ikke har innvirkning).

 

Men du kan jo kanskje opplyse oss om hvordan stjerner kan påvirke menneskers personlighet utifra hvordan de står når du blir født?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen,

 

Går astrologi ut på at stjernener påvirker mennesker ?

 

Er ikke dette en missforstålse hos deg og Gunfreak ?

 

Astrologene deler året inn i 12 stjernetegn, akkurat som folk flest deler året inn i 12 måneder. Siden begynnelsen av hver måned ikke er sammenfallende med begynnelsen av hvert stjernetegn. Kan to personer være født i samme måned men ikke samme stjernetegn, akkurat som to personer kan være født i samme stjernetegn men ikke samme måned.

 

I dag den 20. april er et stjernetegn, i morgen 21. april er et annet stjernetegn, men begge disse to dagene er i april måned.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Igjen,

 

Går astrologi ut på at stjernener påvirker mennesker ?

 

Er ikke dette en missforstålse hos deg og Gunfreak ?

Kan ikke du forklare litt om astrologi, og hvilken innvirkning det har på mennesker da?

Du bytter ut ordet "påvirkning" med ordet "innvirkning" ?

 

For tredje gang,

 

Går astrologi ut på at stjernener påvirker/innvirker på mennesker ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan det være en tilfeldighet, og det er heller ikke så rart at jeg og far er like.

Men for å først skrive hvordan jeg (og far) er, uten å se på noen "fasit": Kritisk, nedlatende, arrogant, smart, detaljorientert, perfeksjonist, praktisk anlagt og løsningsorientert, systematisk, organisatorisk, innesluttet og litt innadvendt, analytisk, skoleflink (og ivrig etter å være det), kan bli sett som litt overlegen/vanskelig å komme inn på. Viser ikke lett følelser, men bryr oss tross alt om andre. Irritabel hvis man lager en plan/tidsskjema og andre somler/ ødelegger planen. Liker å "ordne opp for alle", organisere osv, men hater hvis dette blir tatt for gitt. Litt engstelig for at noe skal skjære seg i planene - tar høyde for alle eventualiteter. Type "Og HVIS vi mister den bussen HVIS han blir syk HVIS de ikke har det på butikken...[insert løsning]" Setter stor pris på selvstendighet og å ta ansvar for seg selv - synes alle burde være sterke og selvstendige. Flinke med ord og tall. Hjemmekjær. Kan være noe lunefull. Tar dessverre ikke kritikk veldig godt selv, men kritiserer kanskje andre litt for mye.... sorry...

 

 

Skal vi så se. Google haz answers:

 

http://www.horoskopshop.no/jomfruen.htm

http://www.astrolog.no/stjernetegn/stjernetegn_jomfruen.html

 

 

Ellers sjekket jeg nylig hvilke stjernetegn jomfruen passer aller best sammen med: Tyr, steinbukk og andre jomfruer. Jeg har vært sammen med/holdt på med 4 gutter: én Steinbukk, én jomfru og to tyrer....

Men igjen, mor er fisk. Så jeg påstår overhodet ikke at alt stemmet 100%!

 

Var på en konferanse innen IT-sikkerhet, og deltok på en workshop innen sosial manipulering.

 

På denne delte foredragsholder (en autoritetsperson innen faget) lukkede konvolutter med et personlig brev i dem - eller rettere sagt, de var under stolene som vi tilfedigvis valgte.

 

I dette brevet sto det en tekst som vi ble bedt om å holde for oss selv inntil videre, og som traff meg spesielt midt i blinken med tanke på personkarakteristikker, tanker og følelser. Jeg ble nesten litt paff da jeg så hvor utrolig bra alt stemte.

 

Da Ian (foredragsholder) etter 10 fordøvende stille minutter ba en av oss genkjenne teksten han viste på skjermen var det et aldri så lite sjokk å se at teksten stemte nøyaktig overens med min - og en litt flau følelse da jeg innså at alle andre også innså akkurat det samme - tekstene var identiske.

 

Om du tror på astrologi er du intet annet enn et tilfeldig offer for en massiv sosial manipuleringsteknikk. Så videoen med Derren Brown ble postet over - denne anbefaler jeg at du ser, og seriøst vurderer neste gang du leser et horoskop.

 

Om ønskelig kan jeg poste teksten, med forklaringer fra Ian om hvordan han tenkte da han forfattet den.

 

ot: forøvrig en kjempekul kar, han fikk hele workshoppen inn i baren med fake vip kort og gratis drinker senere på kvelden, alt vi gjorde var å fargelegge adgangskortet i VIP farger med en helt ordinær tusj (og det sto vakter utenfor baren som sjekket kortene):D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen,

 

Går astrologi ut på at stjernener påvirker mennesker ?

 

Er ikke dette en missforstålse hos deg og Gunfreak ?

Kan ikke du forklare litt om astrologi, og hvilken innvirkning det har på mennesker da?

Du bytter ut ordet "påvirkning" med ordet "innvirkning" ?

 

For tredje gang,

 

Går astrologi ut på at stjernener påvirker/innvirker på mennesker ?

Astrologi går ut på at stjerners plassering når du bli født er med på å påvirke hvilken personlighet du har .

Hvis du mener at dette ikke er riktig, må du gjerne belære meg litt

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan det være en tilfeldighet, og det er heller ikke så rart at jeg og far er like.

Men for å først skrive hvordan jeg (og far) er, uten å se på noen "fasit": Kritisk, nedlatende, arrogant, smart, detaljorientert, perfeksjonist, praktisk anlagt og løsningsorientert, systematisk, organisatorisk, innesluttet og litt innadvendt, analytisk, skoleflink (og ivrig etter å være det), kan bli sett som litt overlegen/vanskelig å komme inn på. Viser ikke lett følelser, men bryr oss tross alt om andre. Irritabel hvis man lager en plan/tidsskjema og andre somler/ ødelegger planen. Liker å "ordne opp for alle", organisere osv, men hater hvis dette blir tatt for gitt. Litt engstelig for at noe skal skjære seg i planene - tar høyde for alle eventualiteter. Type "Og HVIS vi mister den bussen HVIS han blir syk HVIS de ikke har det på butikken...[insert løsning]" Setter stor pris på selvstendighet og å ta ansvar for seg selv - synes alle burde være sterke og selvstendige. Flinke med ord og tall. Hjemmekjær. Kan være noe lunefull. Tar dessverre ikke kritikk veldig godt selv, men kritiserer kanskje andre litt for mye.... sorry...

 

 

Skal vi så se. Google haz answers:

 

http://www.horoskopshop.no/jomfruen.htm

http://www.astrolog.no/stjernetegn/stjernetegn_jomfruen.html

 

 

Ellers sjekket jeg nylig hvilke stjernetegn jomfruen passer aller best sammen med: Tyr, steinbukk og andre jomfruer. Jeg har vært sammen med/holdt på med 4 gutter: én Steinbukk, én jomfru og to tyrer....

Men igjen, mor er fisk. Så jeg påstår overhodet ikke at alt stemmet 100%!

 

 

 

Så alle som er født mellom akkurat 24. august og 22. september har akkurat disse karaktertrekkene? Og fra akkurat 23. september begynner folk å være helt forskjellige.

 

 

..........

 

 

Det finnes ulike grader av vrøvl, og astrologi havner temmelig høyt på lista.

 

 

På horoskopet ditt (og mitt) på SOL for i dag står det: "Det er en voksende glede i familien. En rolig dag for å nyte små kreative eller romantiske innslag kanskje..."

 

 

Hmm... HÆ?! Snakk om upresist tåkeprat.

 

Hva om jeg gir alle her en spådom for i morgen: "I morgen skal du stå opp, og så spiser du frokost, og dagen går sin gang." Da er det nok mange her som nikker gjenkjennende og lar seg imponere over mine fantastiske spådomskunster.

 

For løven står det: "Det er gøy å snakke med folk og å bli klokere av å utveksle kunnskap. Det er dessuten humor og spøk i luften som får humøret i været."

 

Ja, hvem snakker ikke med folk og utveklser kunnskap... og hvem tar ikke en spøk eller mottar en spøk i løpet av dagen. Denne kan vel passe på samtlige stjernetegn, skulle jeg mene.

Lenke til kommentar

Så alle som er født mellom akkurat 24. august og 22. september har akkurat disse karaktertrekkene? Og fra akkurat 23. september begynner folk å være helt forskjellige.

Det stemmer ikke, det vil alltid være en viss overlapping.

 

Personlig synes jeg horoskop er tull og tøys. Men egenskaper for de forskjellige tegnene stemmer ganske så bra.

 

http://zodiac-signs-astrology.com/

Det som står der stemmer godt med meg selv og de jeg kjenner. Selv er jeg Tvilling (Gemini).

 

"Gemini are extremely independent. They will not be pinned down by anyone or any rules. They need to experience the world on their own. Change and freedom are extremely important to Gemini, they will never let anyone dictate them, they are extremely independent and freedom is essential to their mental well being." :thumbup:

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Igjen,

 

Går astrologi ut på at stjernener påvirker mennesker ?

 

Er ikke dette en missforstålse hos deg og Gunfreak ?

Kan ikke du forklare litt om astrologi, og hvilken innvirkning det har på mennesker da?

Du bytter ut ordet "påvirkning" med ordet "innvirkning" ?

 

For tredje gang,

 

Går astrologi ut på at stjernener påvirker/innvirker på mennesker ?

Astrologi går ut på at stjerners plassering når du bli født er med på å påvirke hvilken personlighet du har .

Hvis du mener at dette ikke er riktig, må du gjerne belære meg litt

Her har du en utømmende wikipedia artikkel om astrologi. Den sier ikke at stjernener påvirker/innvirker på mennesker.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Astrologi

 

Hvorfor tror du og andre at astrologi går ut på at stjernener påvirker/innvirker på mennesker ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig kan det være en tilfeldighet, og det er heller ikke så rart at jeg og far er like.

Men for å først skrive hvordan jeg (og far) er, uten å se på noen "fasit": Kritisk, nedlatende, arrogant, smart, detaljorientert, perfeksjonist, praktisk anlagt og løsningsorientert, systematisk, organisatorisk, innesluttet og litt innadvendt, analytisk, skoleflink (og ivrig etter å være det), kan bli sett som litt overlegen/vanskelig å komme inn på. Viser ikke lett følelser, men bryr oss tross alt om andre. Irritabel hvis man lager en plan/tidsskjema og andre somler/ ødelegger planen. Liker å "ordne opp for alle", organisere osv, men hater hvis dette blir tatt for gitt. Litt engstelig for at noe skal skjære seg i planene - tar høyde for alle eventualiteter. Type "Og HVIS vi mister den bussen HVIS han blir syk HVIS de ikke har det på butikken...[insert løsning]" Setter stor pris på selvstendighet og å ta ansvar for seg selv - synes alle burde være sterke og selvstendige. Flinke med ord og tall. Hjemmekjær. Kan være noe lunefull. Tar dessverre ikke kritikk veldig godt selv, men kritiserer kanskje andre litt for mye.... sorry...

 

 

Skal vi så se. Google haz answers:

 

http://www.horoskopshop.no/jomfruen.htm

http://www.astrolog.no/stjernetegn/stjernetegn_jomfruen.html

 

 

Ellers sjekket jeg nylig hvilke stjernetegn jomfruen passer aller best sammen med: Tyr, steinbukk og andre jomfruer. Jeg har vært sammen med/holdt på med 4 gutter: én Steinbukk, én jomfru og to tyrer....

Men igjen, mor er fisk. Så jeg påstår overhodet ikke at alt stemmet 100%!

 

 

 

Så alle som er født mellom akkurat 24. august og 22. september har akkurat disse karaktertrekkene? Og fra akkurat 23. september begynner folk å være helt forskjellige.

 

 

..........

 

 

Det finnes ulike grader av vrøvl, og astrologi havner temmelig høyt på lista.

 

 

På horoskopet ditt (og mitt) på SOL for i dag står det: "Det er en voksende glede i familien. En rolig dag for å nyte små kreative eller romantiske innslag kanskje..."

 

 

Hmm... HÆ?! Snakk om upresist tåkeprat.

 

Hva om jeg gir alle her en spådom for i morgen: "I morgen skal du stå opp, og så spiser du frokost, og dagen går sin gang." Da er det nok mange her som nikker gjenkjennende og lar seg imponere over mine fantastiske spådomskunster.

 

For løven står det: "Det er gøy å snakke med folk og å bli klokere av å utveksle kunnskap. Det er dessuten humor og spøk i luften som får humøret i været."

 

Ja, hvem snakker ikke med folk og utveklser kunnskap... og hvem tar ikke en spøk eller mottar en spøk i løpet av dagen. Denne kan vel passe på samtlige stjernetegn, skulle jeg mene.

 

 

 

 

 

Jeg har aldri påstått at det passer på SAMTLIGE, jeg forteller ganske enkelt at det stemmer overraskende bra på meg og min far. Du er tydeligvis også jomfru, det er opp til deg å dømme om du mener det passer på deg.

 

Jeg har dessuten allerede sagt at jeg personlig har mindre tro på dagshoroskop, for ja, de er veldig generelle, og ja, de kan stort sett passe mer eller mindre på alle. Noen ganger tar de også helt feil. Omtrent som værmeldinger egentlig...

 

Forresten,

 

Så alle som er født mellom akkurat 24. august og 22. september har akkurat disse karaktertrekkene? Og fra akkurat 23. september begynner folk å være helt forskjellige.

 

...Hørt om ascendant?

 

 

Nåja, jeg er ingen ekspert på astrologi selv. Men les hva jeg skriver før du svarer så bastant og kritisk, er du snill.

Lenke til kommentar

Men du forstår vel det at hvis astrologi faktisk skal være noe annet enn humbug, så må det stemme for samtlige eller bortimot samtlige! Det må stemme overens på en systematisk måte. Hvis ikke blir eventuelle treff bare tilfeldigheter og altså humbug.

 

At du personlig synes at det stemmer bra for deg har null verdi som bevis for astrologi. Og man kan heller ikke si at astrologi er riktig for noen, men feil for andre. Det er det samme som at det er tilfeldigheter = humbug, svindel, lureri.

 

Prøv å forestille deg hvordan dette skal fungere.... det må gå noen slags stråler eller energi fra stjerner og planeter som er over deg når du blir født, og disse magiske strålene skal på en måte forme personligheten din og bestemme hvordan livet ditt blir. Nøyaktig hvordan greier disse strålene dette? Går de inn i hjernen og justerer koblingene slik at du får en bestemt personlighet, det vil si at disse strålene må ha en intelligens og et system for endring av hjerner og.... nei, dette blir for dumt.

 

Du har blitt lurt, Charlotte. På tide å våkne opp til virkeligheten :)

Lenke til kommentar

Jeg alene prøver ikke å bevise astrologi. Jeg gidder ikke å gjenta meg selv flere ganger. Finn noen andre å kverulere mot.

Astrologi er bare humbug.

Du må jo forstå at det ikke er mulig å lese noe utifra stjerner om hvordan et menneske er?

Eller hvordan det skal gå i fremtiden.

 

Nei, glem hele greien :)

Endret av Tobben70
Lenke til kommentar

Om ønskelig kan jeg poste teksten, med forklaringer fra Ian om hvordan han tenkte da han forfattet den.

Post ivei. Jeg har alltid vært interessert i slike ting.

 

Her er brevet:

 

Personal Profile

 

Career

 

You can be a great business person, artist or parent. Creativity

is a strong point and is likely to show itself in many forms. You can think

and express yourself visually. Then again, you can express yourself in

more subtle ways.

 

You do have a tendency to take time over difficult

decisions before you can take action. Although you are interested in

personal wealth, you do not see wealth in purely financial terms. You

are neither governed by money or a slave to it.

 

You enjoy learning, so long as you can see a tangible benefit, and

practical applications for the knowledge. You can apply your creativity

to solve problems. This makes for a very effective combination – a

good learner and thinker. Therefore, you can be relied upon by your

colleagues when it matters most.

 

You like to feel you are the architect of your own future and you have a

healthy sense of responsibility for your own actions.

 

Relationships

 

You can take a knock to your own pride or confidence,

because you trust yourself to recover. But woe betide anyone who hurts

or damages those whom you care for. You are a protector and a carer.

 

You never, ever, forget an enemy whom you perceive to have injured

someone close to you. Nor do you forgive yourself for having allowed

your protective skills to have been thwarted.

 

You sometimes feel strong and can take on the chin some knocks that

would send others down for the count, however, there are significant

times when someone does manage to hurt you. When this happens you

are sometimes stunned that your defences failed you. Moreover, you

can be very effective at making your distress known to those around you.

 

You are a great conversationalist, providing that you find someone with

whom you share a common understanding and outlook on life.

 

 

Her er hvordan han kom frem til teksten i brevet:

 

https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AuhqXu0BbfXPdERtcHJtQjBsaUc4N0J6TEc3ZEdZaWc&hl=en&authkey=COKF1tgN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...