Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at du ønsker det noe så innmari er at det er 2011 desidert beste spill og gruser skyrim ned i støvlene på rpgfronten. Selv så kjøpte forhåndsbestilte jeg spillet til pc før jeg hadde maskin kraftig nok til å dra det. Latterlig kjip eksamensperiode mens spillet lå å samlet støv og pc-bestilling lå å ventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Word. Skyrim var for meg frustrerende kjedelig iforhold til The Witcher 2.

Mine tanker/oppfatninger om Skyrim og Witcher 2

 

Skyrim er mye mer åpent og har langt mer fokus på utforskning, det fører til dårligere historiefortelling og uendelig mange timer brukt på sidequests. Det er også utrolig dårlig balansert og du blir fort overlevelet samtidig som historien i spillet er rimelig svak, hvor spennende spillet da blir er i stor grad opp til deg selv. Et hundretalls mods hjelper også på varigheten av spillet, men det er ikke like mye å få ut av å spille gjennom spillet flere ganger siden de fleste quests har kun et utfall.

 

The Witcher 2 er langt mer lukket, selvfølgelig kan du boltre deg på ganske store områder, men disse er noe avgrenset. Samtidig fører dette til at man kan legge hovedhistorien mer i fokus og det er lettere å holde oversikt over hva du skal gjøre og ikke gjøre. Nå er The Witcher et spesialtilfelle på noen måter siden det er mye politikk og historie innbakt, dette gjør spillet mer komplekst og gir mer valg til spilleren. Det er også så mange sidequests, store områder med mye utforskning og komplekse valg i The Witcher 2 at spillet kan trygt spilles gjennom tre-fire ganger uten at du vil oppleve så mye likt.

 

 

Noen vil si at Skyrim er best, andre vil påstå The Witcher 2 er best. Dette kommer nok mer an på smak, begge er gode spill og oppnår det de prøver på. Personlig heller jeg mot The Witcher 2, men det betyr ikke at jeg ser forskjellen og hvorfor de to spillene er vanskelig å sammenligne objektivt. Skyrim handler mye om å skape ditt eget eventyr, mens The Witcher 2 handler om å dytte en historie i forskjellige retninger.

 

En bedre sammenligning er kanskje The Witcher 2 mot Mass Effect 2 ;)

 

PS:

Det er ikke bare skjermkortet som gjelder i TW2, med litt custom settings kan spillet slakte en 2600k @ 4.7GHz uten problemer:

 

[Rendering]
AllowAntialias=1
AllowBloom=0
AllowBlur=0
AllowCutsceneDOF=0
AllowDOF=0
AllowDecals=0
AllowMotionBlur=0
AllowRain=1
AllowSSAO=1
AllowScatterDOF=0
AllowShafts=1
AllowSharpen=1
AllowVignette=1
AtlasTextureDownscale=0
DanglesLimiter=0
DetailTextureDownscale=0
Fullscreen=0
MaxAtlasTextureSize=4096
MaxCubeShadowCount=2
MaxCubeShadowSize=1024
MaxSpotShadowCount=5
MaxSpotShadowSize=1024
MaxTextureSize=4096
FoliageDistanceScale=8.0
MeshDistanceScale=8.0
ShadowQuality=3
ShadowedLights=2
TextureDownscale=0
TextureMemoryBudget=1000
UberSampling=1
VSync=0

 

Min ytelse kan med disse innstillingene falle ned under 40 fps og under 50% GPU usage med et HD 7970 @1250/1750

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Fullførte vanskelighetsgraden Dark i dag, spoilers følger:

 

eneste stedet jeg møtte på problemer var "The Eternal Battle" siden jeg ble treshottet av alle uten noen muligheter for å forsvare meg eller gjøre noe nevneverdig skade pga de forbannede spøkelseskarakterene du bruker. Ellers er Dark-mode utstyret latterlig OP, selv ikke dragen gjør noe bekymringsverdig skade med siste sett, og jeg gikk fra halvt til fullt liv i løpet av 5 sekunder :p

 

Så lastet jeg inn en save i Flotsam etterpå og satte på "Normal" vanskelighetsgrad, ikke leveler du opp dobbelt så fort, men Geralt er så vanvittig sterk uansett at det føles rart historiemessig. Virker rart at jeg slet med dette spillet første gang jeg spilte gjennom nå...

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I 2011 så solgte The Witcher spillene 1.5 millioner kopier. Hvor det første solgte 400.000 og oppfølgeren 1.1 millioner kopier.

 

Og som det kommer frem i artikkelen så er det overraskende at det er blitt solgt så få digitale kopier, noe som en skulle tro solgte mest på Pc. Kun 24% av salgene var digitale, diverse digitale butikker solgte 270.000 mens GOG sin DRM frie utgave solgte 40.000 eksemplarer.

 

Ganske så overraskende at det var så få som kjøpte digitalt egentlig.

 

Kilde

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har nettoipp plukket det opp igjen, etter å ha lagt det bort etter kjøp pga. tidsmangel. Men det virker så vanskelig? Er i den første byen/landsbyen ute i myra, som du kommer til etter at kongen er drept. Uansett hva jeg prøver på, dør jeg.

 

Troll-oppdraget? Dør. Monster-oppdragene? Dør. Holdt til og med på å dø når du er nede ved skipet med magiker-damen og Neckersene angriper. Noen stakkarslige drowners-kopier!

 

Er det meningen at han skal tåle null og niks, og at han skal miste 25% helse når trollet kaster en stein mot deg, du hopper unna, og den lander halvannen meter fra deg? Vriker nesten som om jeg har aktivert en "anti-God mode" ved et uhell. Sammenliknet med eneren henger det virkelig ikke på greip i det hele tatt.

 

Noen som har noen tips til en grunnleggende innføring, som jeg tydeligvis trenger? Også jeg som var slik en mester-Witcher i eneren... :/

Lenke til kommentar

Jeg har nettoipp plukket det opp igjen, etter å ha lagt det bort etter kjøp pga. tidsmangel. Men det virker så vanskelig? Er i den første byen/landsbyen ute i myra, som du kommer til etter at kongen er drept. Uansett hva jeg prøver på, dør jeg.

 

Troll-oppdraget? Dør. Monster-oppdragene? Dør. Holdt til og med på å dø når du er nede ved skipet med magiker-damen og Neckersene angriper. Noen stakkarslige drowners-kopier!

 

Er det meningen at han skal tåle null og niks, og at han skal miste 25% helse når trollet kaster en stein mot deg, du hopper unna, og den lander halvannen meter fra deg? Vriker nesten som om jeg har aktivert en "anti-God mode" ved et uhell. Sammenliknet med eneren henger det virkelig ikke på greip i det hele tatt.

 

Noen som har noen tips til en grunnleggende innføring, som jeg tydeligvis trenger? Også jeg som var slik en mester-Witcher i eneren... :/

 

Rull unna angrep så mye som mulig og hold quen-skjoldet oppe hele tiden. I tilleg må du ha swallow potionen gående :)

Endret av XitraZz
Lenke til kommentar

Jeg har nettoipp plukket det opp igjen, etter å ha lagt det bort etter kjøp pga. tidsmangel. Men det virker så vanskelig? Er i den første byen/landsbyen ute i myra, som du kommer til etter at kongen er drept. Uansett hva jeg prøver på, dør jeg.

 

Troll-oppdraget? Dør. Monster-oppdragene? Dør. Holdt til og med på å dø når du er nede ved skipet med magiker-damen og Neckersene angriper. Noen stakkarslige drowners-kopier!

 

Er det meningen at han skal tåle null og niks, og at han skal miste 25% helse når trollet kaster en stein mot deg, du hopper unna, og den lander halvannen meter fra deg? Vriker nesten som om jeg har aktivert en "anti-God mode" ved et uhell. Sammenliknet med eneren henger det virkelig ikke på greip i det hele tatt.

 

Noen som har noen tips til en grunnleggende innføring, som jeg tydeligvis trenger? Også jeg som var slik en mester-Witcher i eneren... :/


  •  
  • Sølsverd må du skaffe deg med en gang, det er en smie i landsbyen der du kan få det crafted (de selger sølvårer også.)
  • Quen må alltid være oppe!
  • Å levele opp skills til du får oppgradert Quen to ganger er en ekstramt effektiv måte å "noobsikre" deg på i spillet.
  • Blokking er dumt, rulling er bra.
  • Sørg for å posisjonere deg slik at du ikke blir omringete av fiender, bruk trær og annet rundt deg til din fordel.
  • Trollet er sterkt, men det bør ikke være for vanskelig å unngå angrepene.
  • Med 2.0-patchen er det en skikkelig tutorial.

Endret av arni90
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har ett par spørsmål rettet til noen som både har spilt The Witcher 2 og Kindoms of Amalour:

 

Har jeg forstått det riktig om jeg sier at combat systemet er forholdsvis likt i disse to spillene kontra for eks Skyrim, altså fast paced med mye hack`n slash?

Og skal man bare kjøpe ett av disse spillene pga stram tidstrøye, hvilket av dem burde en som har FPSRPG som favorittsjanger gå for?

Og har noen av disse to spillene mulighet for first person view?

 

Thx in advance :)

Lenke til kommentar

Witcher 2 har definitivt IKKE det samme klikk-klikk-klikk->alle er døde kampsystemet som Witcher 1 hadde, om du har vært borti det.Kingdoms of Amalour har jeg aldri spilt.

 

Du må regne med å hoppe, løpe, bruke spells, sirkle deg inn og hakke på en og en fiende om gangen, osv.

Lenke til kommentar

Har ett par spørsmål rettet til noen som både har spilt The Witcher 2 og Kindoms of Amalour:

 

Har jeg forstått det riktig om jeg sier at combat systemet er forholdsvis likt i disse to spillene kontra for eks Skyrim, altså fast paced med mye hack`n slash?

Og skal man bare kjøpe ett av disse spillene pga stram tidstrøye, hvilket av dem burde en som har FPSRPG som favorittsjanger gå for?

Og har noen av disse to spillene mulighet for first person view?

 

Thx in advance :)

Hvis du liker rask action combat så er nok Kingdoms of amalour ett bedre valg.

 

I starten av The witcher 2 så kan du ikke bare løpe bort til en gruppe med fiender og klikke vilt, da kommer du til å dø maaange ganger. Etter hvert så blir det litt enklere når du har blitt kjent med kamp systemet i the witcher 2.

 

1: De er litt like men KoA er mer hack n slash.

2: KoA.

3: Vet ikke om Koa men TW2 har ingen muligheter for first person view.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det viktigste er at the Witcher II er et mye bedre spill ...

 

Skal jo en del til før spillet er bedre da :wee:

 

Men jo; ville bare dele denne nyheten med dere. Som jeg skrev på toppen av siden her, håper jeg virkelig dette skjer!

 

Og når jeg først er i gang, så kan jeg jo dele denne også, for alle dere som har spilt/skal spille W2, men ikke kjenner til historien fra det første spillet. Selv spilte jeg W2 uten å ha spilt det første, og det gikk helt fint, men med noen uklarheter underveis.

 

Nå er jeg ferdig :green:

Endret av Ferb
Lenke til kommentar

Fikk endelig spillt og runna dette spillet over helga, har hatt det lenge, men pcen har vært litt trass, etter jeg kjøpte nytt 3d kort kunne jeg endelig spille det på full fres, fy faen for et bra spill, eneste som trekker ned er at kapitell 3 er vedlig rusha og veldig kort i forhold til de to første.

 

Etter jeg runna da fikk jeg med en gang lyst til å spille det en gang til, men skal prøve å holde ut til enchanced edition kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...