Gå til innhold

The Witcher 2: Assassins of Kings - nå som Enhanced Edition og på konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilt TW2 litt nå og sliter veldig med å like det altså.....

 

Det oser kvalitet av spillet men det føles bare så utrolig rotete å uoversiktelig og rotete ut...fighting systemet virker tafat og håpløst også. Menyer og invetar som er så håpløst er det lenge siden sist jeg har vært borti....bare det å ha oversikt over quests og hvor i huleste en skal gå er slitsomt.

 

Huff...har så lyst å like spillet men jeg gjør bare det ikke altså....så jæskla rotete spill.

Lenke til kommentar

Spilt TW2 litt nå og sliter veldig med å like det altså.....

 

Det oser kvalitet av spillet men det føles bare så utrolig rotete å uoversiktelig og rotete ut...fighting systemet virker tafat og håpløst også. Menyer og invetar som er så håpløst er det lenge siden sist jeg har vært borti....bare det å ha oversikt over quests og hvor i huleste en skal gå er slitsomt.

 

Huff...har så lyst å like spillet men jeg gjør bare det ikke altså....så jæskla rotete spill.

 

Synd at du opplever det slik. De tingene du nevner du opplever som problematisk eller "rotete" er noen av tingene som gjør at jeg virkelig liker dette spillet. Og som jeg har nevnt er vel dette faktisk en av de beste spillene jeg har spilt, karrer seg hværtfall lett på topp 10 listen. Og listen av spill jeg har vært i gjennom er vel lengre enn et vondt år.

 

Men nå er det jo bare slik at noen ting appelerer ikke til absolutt alle uansett hva det måtte være :) Vil hværtfall anbefale alle som setter pris på rpg å spille dette!

Endret av NrNine
Lenke til kommentar

Stick with it til tutorial-delen er over hvertfall. Inne i chapter 2 begynner ting å bli interessant. Selv om quest markerne er temmelig diffuse på hvor man skal gå for å finne enkeltpersoner man må prate med.

 

Måtte selv lete i gamefaqs for å finne noen av folkene man blir sendt til i quester.

Lenke til kommentar

Den automatiske patchingen funker ikke for alle. Hos meg lastet launcheren patch 1.2 (tror jeg det var) ned, men jeg måtte patche manuelt. Og det har jeg gjort siden.

 

Du kan evt. se om du har noen filer under {My Douments}\Witcher 2\Downloads

 

Hotfix 1.3.5 er siste patch, og den hører også til å oppdatere Readme-filen (det er altså en slags måte å sjekke på).

Lenke til kommentar

Har nå spillt dette spillet i 8-10 timer og jeg må si meg mektig imponert! Jeg er av typen som fort går lei av spill og fullfører sjeldent spillet når jeg mister interessen for "plottet". Men dette spillet har en absolutt herlig atmosfære med interessante peronligheter og en kul story. For ikke å nevne grafikken, som må være noe av det peneste jeg har sett i ett spill! Veldreide damer med lite klær ifra tid til annen trekker heller ikke ned inntrykket :!:

 

Jeg har ikke spillt alt for mye RPG før, men jeg synnest ting var relativt enkelt å sette seg inn i. Jeg har en følelse av att dette er ett spill jeg faktisk kommer til å fullføre, flere ganger!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er ikke kommet noe langt i det hele tatt i spillet og får nye quests stadig vekk, men ingen forklaring på hvor det jeg skal eller hva i huleste jeg skal se etter. Jeg er ikke kommet noe langt i det hele tatt, er bare kommet ut av fengselet og til den første landsbyen.

 

Våknet drita ute langs et vann nå og uten klær så finner jeg ut at jeg skal snakke med the madam.....eh....ja men hvem av 1000 madams skal jeg snakke med da? Ikke noen indikasjon på hvor jeg skal eller noen ting og slik er det med så si nesten alle questa....klikker jo i vinkel her.

 

Prøvd spillet i flere omganger nå og blir bare forbanna for hver gang...hehe...ikke vet jeg men jeg er i fare for å knuse noe pga det spillet her.

Lenke til kommentar

Våknet drita ute langs et vann nå og uten klær så finner jeg ut at jeg skal snakke med the madam.....eh....ja men hvem av 1000 madams skal jeg snakke med da? Ikke noen indikasjon på hvor jeg skal eller noen ting og slik er det med så si nesten alle questa....klikker jo i vinkel her.

Du skal snakke med "sjefen" av bordellet. Bordellet finnes i kjelleren i kroa

Lenke til kommentar

Jeg er ikke kommet noe langt i det hele tatt i spillet og får nye quests stadig vekk, men ingen forklaring på hvor det jeg skal eller hva i huleste jeg skal se etter. Jeg er ikke kommet noe langt i det hele tatt, er bare kommet ut av fengselet og til den første landsbyen.

 

Våknet drita ute langs et vann nå og uten klær så finner jeg ut at jeg skal snakke med the madam.....eh....ja men hvem av 1000 madams skal jeg snakke med da? Ikke noen indikasjon på hvor jeg skal eller noen ting og slik er det med så si nesten alle questa....klikker jo i vinkel her.

 

Prøvd spillet i flere omganger nå og blir bare forbanna for hver gang...hehe...ikke vet jeg men jeg er i fare for å knuse noe pga det spillet her.

 

Du vet du kan tracke quests, sant?

Gå inn i quest loggen og dobbelklikk en quest, da kommer det ett blinkende utropstegn på kartet ditt. Har hatt ytterst få problemer med å finne fram til steder og personer med denne metoden.

 

Hvis du kjøpte nordic edition av TW2 så følger det med en hendig Walkthrough til hele spillet i tillegg.

Lenke til kommentar

Er vel ikke alle quests en kan tracke?

 

Synes det er for ille å gi opp på et spill som har fått så bra anmeldelser rundt....roe ned nærva en gang til og prøve igjen etterpå. :p

 

 

Jeg har ikke møtt på en eneste quest enda som ikke kan trackes, kommer alltid ett symbol ved siden av den man velger. Kun vært minimalt med tracking bugs og manglende symboler gjennom den første gjennomspillingen.

 

Akkurat fullført spillet for første gang for noen minutter siden, absolutt verdt å spille gjennom! Veldig glad for at jeg fullførte TW1 rett før jeg gikk løs på TW2, mye kan virke ganske gresk hvis man ikke gjør det. :)

Lenke til kommentar

Kortanmeldelse - tror ikke det finnes spoilere:

 

Har nå spilt TW2 masse - likte eneren veldig godt. Er det feil/politisk (u)korrekt å si at toeren ikke har svart til forventningene? Merker at jeg mister interessen for storyen underveis, i den grad man i det hele tatt henger med, slik at jeg slutter å spille for lengre strekk av gangen i motsetning til spill som holder meg klistret til skjermen. Etter min oppfatning har cd-projekt åpenbart forsøkt å fortelle en altfor svær og ambisiøs historie. Deler av spillet "spiller seg selv" uten at man egentlig har noen særlig peiling på hva som foregår. Man ender opp med dialogvalg som, foruten til tider å stemme dårlig overens med hva som faktisk blir sagt, inneholder så mye info som Geralt tydelig sitter inne med at jeg gir opp å holde tråden. M.a.o. fjernes du fra innlevelsen i spillkarakteren, fordi denne sitter på et fjell av kunnskap du aldri har erfart/lært selv i løpet av spillet.

 

I tillegg er spillet vel lineært, du blir overmektig altfor, altfor raskt - trenger kun å bygge på en enkelt egenskap og droppe alt annet, og noe av det mest irriterende av alt: Boss-kampene. I det du - som den superhelten du er - holder på å banke skiten ut av en "boss," overtar spillet plutselig styringa - OG GJØR DEG TIL TAPER!! Du milde for noen spill-ødeleggende valg av mellomsekvenser..

 

Karakter: 7 - pluss for stemning, verdensbygging, flotte scenarier og et kurant kampsystem (adskillig bedre enn eneren.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kortanmeldelse - tror ikke det finnes spoilere:

 

Har nå spilt TW2 masse - likte eneren veldig godt. Er det feil/politisk (u)korrekt å si at toeren ikke har svart til forventningene? Merker at jeg mister interessen for storyen underveis, i den grad man i det hele tatt henger med, slik at jeg slutter å spille for lengre strekk av gangen i motsetning til spill som holder meg klistret til skjermen. Etter min oppfatning har cd-projekt åpenbart forsøkt å fortelle en altfor svær og ambisiøs historie. Deler av spillet "spiller seg selv" uten at man egentlig har noen særlig peiling på hva som foregår. Man ender opp med dialogvalg som, foruten til tider å stemme dårlig overens med hva som faktisk blir sagt, inneholder så mye info som Geralt tydelig sitter inne med at jeg gir opp å holde tråden. M.a.o. fjernes du fra innlevelsen i spillkarakteren, fordi denne sitter på et fjell av kunnskap du aldri har erfart/lært selv i løpet av spillet.

 

I tillegg er spillet vel lineært, du blir overmektig altfor, altfor raskt - trenger kun å bygge på en enkelt egenskap og droppe alt annet, og noe av det mest irriterende av alt: Boss-kampene. I det du - som den superhelten du er - holder på å banke skiten ut av en "boss," overtar spillet plutselig styringa - OG GJØR DEG TIL TAPER!! Du milde for noen spill-ødeleggende valg av mellomsekvenser..

 

Karakter: 7 - pluss for stemning, verdensbygging, flotte scenarier og et kurant kampsystem (adskillig bedre enn eneren.)

 

Når jeg leste trodde jeg du skulle gi spillet en 2er... En veldig lite nyansert anmeldelse, men men. Karakteren er jeg uenig med også. Gir spillet en 9er, kanskje til og med 10er.

Lenke til kommentar

Når jeg leste trodde jeg du skulle gi spillet en 2er... En veldig lite nyansert anmeldelse, men men. Karakteren er jeg uenig med også. Gir spillet en 9er, kanskje til og med 10er.

 

Jammen det skal du selvsagt få lov til! Det stemmer at anmeldelsen er lite nyansert, det var mest for å få ut litt frustrasjon over et spill som jeg egentlig liker godt, men som har for mange feil til å nå helt opp i min bok. Hvis du har spilt det ferdig, og fremdeles mener det er et 9/10-er spill - good for you! Da må jeg anta at du virkelig henger med i historien og overser enkelte spill-tekniske- og mekaniske løsninger som (objektivt sett - ja jeg vet det er et fy-ord) fungerer dårlig. Spillet skal dog ha mye kred for å være et av de få som til en viss grad klarer å implementere "ekte" valgfrihet i nøkkelsituasjoner uten å fremstå som banalt svart-hvitt/med åpenbart onde/gode valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...