Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Du mister vel like greit garantien selv om du flasher en offisiell rom som ikke kommer OTA eller via Kies da denne såkalte flash counteren som jeg har lest så meget om, teller opp en gang...

Selvfølgelig kan jeg ta feil(mest sannsynlig*), men er vel litt feil å si at du ikke mister garantien ved flashing?

Flash-counteren teller ikke oppover så lenge du flasher signerte Samsung-oppdateringer. :)

 

Skulle du ha økt flashcounteren, anbefaler jeg å flashe gammel bootloader, nullstille flashcounteren med download mode dongle, og så flashe tilbake til ny bootloader, da TriangleAway-appens utgiver advarer mot brickfare. Usikker på om det er noe som skjer ved korrekt normal bruk eller ikke, men greit å være på den sikre siden.

Edit: Merker at RAM-bruken er relativt høy med 4.1.2. Uten at noen programmer kjører ligger minneforbruket på ca 450-500MB, Noen andre som opplever det samme?

RAM er til for å brukes, jo mer jo bedre. ;) Ubrukt RAM = bortkastet RAM = tregere system. Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAM er til for å brukes, jo mer jo bedre. ;) Ubrukt RAM = bortkastet RAM = tregere system.

 

Forsåvidt klar over dette, var egentlig bare bekymret for at det kunne være RAM-leak siden minneforbruket lå ca 30 % høyere enn hva det gjorde på 4.0.4. Etter å ha kjørt JB de siste par dagene kan jeg imidlertid ikke se noen problemer med firmwaren annet enn at den hang litt ved første gangs oppstart.

 

Kommer nok til å flashe NEE-utgaven når den dukker opp for å se om det er noen forskjell, men så langt sliter jeg med å forstå hvorfor denne firmwaren ikke er blitt offisielt tigjengelig i Norge da den tilsynelatende gjør alt det den skal :)

Lenke til kommentar

Kan være forskjell i alt fra hvilke wii-nettverk som skal være tilgjengelige (frekvensbegrensninger) tilmaks lyd i øreproppene osv. Men dette er jo stort sett felleseuropeiske regler, og hvis norsk språk og ordliste er med i de andre europeiske ROMene som er ute, så er det litt merkelig, ja. men det er sikkert noen små forskjeller.Også er det kanskje ogå ik øsnkelig at alle SII-ene i verden skal laste nedopdateringen samtidig.

Lenke til kommentar

Kan være forskjell i alt fra hvilke wii-nettverk somHei skal være tilgjengelige (frekvensbegrensninger) tilmaks lyd i øreproppene osv. Men dette er jo stort sett felleseuropeiske regler, og hvis norsk språk og ordliste er med i de andre europeiske ROMene som er ute, så er det litt merkelig, ja. men det er sikkert noen små forskjeller.Også er det kanskje ogå ik øsnkelig at alle SII-ene i verden skal laste nedopdateringen samtidig.

 

 

Aldri helt skjønt hvorfor Apple leverer oppdateringer til alle land samtidig men men ikke Samsung og andre.

Lenke til kommentar

Det siste der måtte jeg sjekke. Jammen hadde du nesten rett også! Det står i (ihvertfall siste) bruksanvisning at den bør brukes i mellom -20 °C til 50 °C.

Bruksanvisning SGS2 på side 148

 

SGS3 har derimot anbefalt temperatur som 5 °C og 35 °C!

Bruksanvisning SGS3 på side 174

 

Ganske vesentlig forskjell, men jeg må innrømme at jeg aldri har ofret temperaturer en tanke. Har brukt mobilen når jeg har hatt behov for det.

Mobilen min har ligget ute i bilen i dag i alt fra 0c til -10c, ~9 timer :p

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Jeg ville kanskje sett etter en mobiltelefon med BT v4 og NFX om du vil ha en som holder noen år.

 

I tillegg er det greit om telefonen har relativt nylansert hardware, slik art du kan regne med at det er mulig å få tak i custom ROMs til den om de offisielle oppdateringene skulle tørke litt ut. Blir ofte problemer med drivere og biliotker når kildekoden fra produsenten tørker ut.

 

S II kommer vel f.ekss. neppe til å få oppdateringer til nyeste Android som er ute allerede i dag, og i hvert fall ikke oppdateringen som sikkert kommer i sommer.

 

Klart, for mange betyr ikke dette noe særlig.

Lenke til kommentar

Ble litt overrasket når jeg og en kollega sammenlignet min S2 mot hans S3 i netthastighet via Wi-Fi og 3G. Brukte appen speedtest.

 

Når vi testet 3G nettet fikk han nesten 5 ganger så bra hastighet som meg, og på Wifi fikk han dobbelt så bra hastighet. Nå har S3 bedre HW enn S2, men at det skal ha så mye og si(?) synes jeg var litt merkelig. Her var det snakk veldig store forskjeller i både nedlasting og opplasting.

 

Noen som har prøvd på noe lignende? Kanskje det bare er min TLF som begynner å bli sleten.

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

Ble litt overrasket når jeg og en kollega sammenlignet min S2 mot hans S3 i netthastighet via Wi-Fi og 3G. Brukte appen speedtest.

 

Når vi testet 3G nettet fikk han nesten 5 ganger så bra hastighet som meg, og på Wifi fikk han dobbelt så bra hastighet. Nå har S3 bedre HW enn S2, men at det skal ha så mye og si(?) synes jeg var litt merkelig. Her var det snakk veldig store forskjeller i både nedlasting og opplasting.

 

Noen som har prøvd på noe lignende? Kanskje det bare er min TLF som begynner å bli sleten.

 

Har testet det samme, S2 mot S3, på samme trådløst nettverk i ulike modus som g, n og miks. Nedlasting og opplastings hastighet var lik på begge. Det eneste var at S3 hadde en smule bedre rekkevidde.

 

I H+ ligger vel jeg på 6-8 der jeg har god dekning.

Lenke til kommentar

Dette var merkelig. Den høyeste hastigheten jeg har mål med et 4G modem fra Netcom er 14 ned, og 9 opp. Kollegaen min fikk på samme modem litt over 30 ned med S3. Opplastningen husker jeg ikke.

 

Beste hastigheten jeg har målt med full 3G dekning er 6,50 ned, og 2,50 opp.

 

Nå har jeg hatt min S2 i 1,5 år, men det skal ikke ha noe å si(?)..

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

Å herregud. Hver så snill å si at det går an å ha sin egen sortering av Appene? Etter oppdateringen til 4.1.2 så er alle applikasjonene sortert fra A-Å. Det er jo et mareritt. Nå vil det ta mye lenger tid for å finne de riktige programmene. Jeg hadde sortert mine programmer i grupper for Internet, Multimedia, etc.

 

Edit: Takk Gud for at det fremdeles går an. Måtte velge hvilken visningstype og deretter tilpasset rutenett. Heldigvis hadde jeg skjermdump fra mitt tidligere oppsett, men likevel å sette opp det tar tid.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...