Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle roote S2'en min før jeg flasher Jelly Bam-romet slik at jeg kan ta backup via Titanium Backup.

 

Har selvsagt googlet, og har også gjort dette før, men er det et problem at kjerne-/kernelversion på telefon og den nedlastede insecure kernel ikke matcher?

 

Sjekket tre forskjellige lenker til insecure kernels nå og ingen av dem matcher.

 

Eller, på min S2 med nyeste offisielle FW står det "3.0.15.1114882" osv og ikke f. eks "XWLPY" som står under "build-nummer". Det er denne kombinasjonen av tall og bokstaver jeg skal lete etter på kernels, right? For den finner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle roote S2'en min før jeg flasher Jelly Bam-romet slik at jeg kan ta backup via Titanium Backup.

 

Har selvsagt googlet, og har også gjort dette før, men er det et problem at kjerne-/kernelversion på telefon og den nedlastede insecure kernel ikke matcher?

 

Sjekket tre forskjellige lenker til insecure kernels nå og ingen av dem matcher.

 

Eller, på min S2 med nyeste offisielle FW står det "3.0.15.1114882" osv og ikke f. eks "XWLPY" som står under "build-nummer". Det er denne kombinasjonen av tall og bokstaver jeg skal lete etter på kernels, right? For den finner jeg ikke.

 

Du kan forsøke å roote ved å bruke den nyoppdagede ExynosExploit. Du finner den på XDA. Rooting ved denne prosedyren trenger ingen insecure kernel.

Lenke til kommentar

Hvis du skal roote for å flashe en rom, så bør du først flashe en ny "safe" kernel, pga noen telefoner med ICS 4.0.4 har en brickbug, hvor kernel bruker en slettemetode som kan permanent ødelegge flashminnet. En "safe" kernel har slått av denne slettemetoden slik at det er null problem å flashe ny rom.

 

Her er den jeg selv bruker, og det er veldig lett og raskt å gjøre, bare følg anvisning (kort fortalt, last ned zip fil til sd-kortet på telefonen, slå av telefonen, hold inne vol opp+home+power for å komme til recovery og flash zip filen der).

Lenke til kommentar

Finnes det noen løsing eller an App som kan gjøre følgende?

 

Mens jeg sitter ved en PC og har oppe min mobiltelefon, ser på en nettside, et bilde, en video eller har markert noe tekst.

Hvis jeg vil sende dette til PCen kjapt hvordan kan jeg gjøre det på enklest mulig måte.

  • Dersom jeg ser på en nettside på mobiltelefonen og vil sende den til PCen slik at den med en gang den kommer over åpner nettsiden på PCen.
  • Dersom jeg ser på et bilde på mobiltelefonen, sender den til PCen så skal den åpnes på PCen. Samme for video(dog dette kan ta litt lenger tid dersom filen er stor).
  • Dersom jeg har markert tekst på mobiltelefonen og vil sende det til PCen så skal denne sendes direkte til utklippshistorikken. Slik at jeg kan bruke CTRL+V for å lime inn den utklipte teksten.

For å se på bilde og video på PCen så kan vel kanskje dette løses ved at man kan streame fra mobiltelefonen til PCen, men det bør kunne løses uten at man må gjøre for mye manuelt på PCen for å få det vist. Kanskje PCen kan trenge et lite program som kan kjøre i bakgrunnen og kommunisere med mobiltelefonen og ta i mot URL, bilde, video, tekst, etc.

Lenke til kommentar

Hvilke nettlesere bruker folket her inne? Jeg har ikke funnet, aldri tatt meg ork til det egentlig, en nettleser som fungerer optimalt. I det siste har det originale nettleseren som følger med mobilen hengt seg opp hele tiden, noe som resulterer i at mobilen fryser og til slutt skrur seg av. Det siste der skjer bare med nettleseren faktisk. Jeg har aldri hatt problemer med at mobilen skrur seg av når et program/app har fryst, men med en gang nettleseren fryser (som har skjedd ganske ofte i det siste) så skrur mobilen seg av.

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...