Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har arvet en Galaxy fra en kompis fra utlandet, og den har android 2.3.6 som har blitt flashet inn med Odin. Denne versjonen av Android finner jeg ikke med norsk "tastatur", dvs. den har ikke æøå, og mangler selvfølgelig norsk T9. Må jeg nedgradere for å få dette? :)

Galaxy? Eller Galaxy S2? Dumt å komme med råd for feil mobil. Dette er S2-tråden, så det er lett å gi feil råd...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare jeg som sliter med at mobilen konstant bruker enormt mye av minne? ligger på 700MB og når jeg tømmer minnet så går den bare ned i 600, får den fort får opp i 700 igjen

Du må avinstallere progammer kanskje? Min ligger vanligvis på rundt 400 med "vanlige" programmer (face, insta, twitt). Bruker jeg flere prog + spill kan min komme opp i 600. Tømmer jeg minne går den tilbake til rundt 300-400 igjen.

 

Det lønner seg å holde inne hjem-knappen, og stenge programmene som ligger åpent der og så tømme minne, da kan du frigjøre litt mer.

Lenke til kommentar

 

Du må avinstallere progammer kanskje? Min ligger vanligvis på rundt 400 med "vanlige" programmer (face, insta, twitt). Bruker jeg flere prog + spill kan min komme opp i 600. Tømmer jeg minne går den tilbake til rundt 300-400 igjen.

 

Det lønner seg å holde inne hjem-knappen, og stenge programmene som ligger åpent der og så tømme minne, da kan du frigjøre litt mer.

 

Ikke tenk på hvor mye ram som brukes. Android takler dette på en helt annen måte enn en pc. Tømmer du minnet risikerer du bare å bruke mer batteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare jeg som sliter med at mobilen konstant bruker enormt mye av minne? ligger på 700MB og når jeg tømmer minnet så går den bare ned i 600, får den fort får opp i 700 igjen

 

Ubrukt minne er bortkastet minne. Det er mye mer effektivt å la ting være igjen der enn å slette det. Da tar det mindre tid når du skal hente opp programmer som allerede ligger der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men å bruke opp alt minne er jo litt kjedelig, for da går ting bare tregt og lagger, men man burde bruke en del minne ja, det er jo derfor du har fått utdelt ram, for å bruke det.

Men fb appen bruker av og til sinnsykt mye ram, spesielt hvis du kjører den ofte eller over lengre tid, men mulig det er fikset i en update.

Lenke til kommentar

Problem med nettleser:

 

Sønnen min har en S2 som er helt orginal / aldri moddet og har de siste oppdateringene fra samsung. I det siste så har det kommet noen problemer med nettleseren - den lukkes helt / tlf "går" tilbake til hjemme skjerm (håper dere skjønner hva jeg mener). Har slettet alt av logger + tømt data på "programmet" internett uten at dette har hjulpet.. Noen som har vet hva årsaken kan være / har tips på løsning?

Endret av poffer
Lenke til kommentar

Problem med nettleser:

 

Sønnen min har en S2 som er helt orginal / aldri moddet og har de siste oppdateringene fra samsung. I det siste så har det kommet noen problemer med nettleseren - den lukkes helt / tlf "går" tilbake til hjemme skjerm (håper dere skjønner hva jeg mener). Har slettet alt av logger + tømt data på "programmet" internett uten at dette har hjulpet.. Noen som har vet hva årsaken kan være / har tips på løsning?

Jeg opplever det av og til jeg også, men det er kun på etpar nettsider. Tror det kan være noe flash eller noe annet dritt eller feil koding på problem-sidene.

Prøv en annen nettleser. Opera, Dolphin og Chrome funker ofte ganske bra.

Men generelt sett vil jeg anbefale å bytte ut Samsungs originale operativsystem med f.eks Ressurection Remix. Ikke hatt trøbbel siden jeg gjorde det. Før oppgraderingen var jeg ganske plaget med Black screen of Death og rare reboots titt og ofte.

Ganske enkelt å gjøre, men du får ikke mye hjelp av butikken/Samsung hvis telefonen må på reparasjon senere.

Lenke til kommentar

Jeg opplever det av og til jeg også, men det er kun på etpar nettsider. Tror det kan være noe flash eller noe annet dritt eller feil koding på problem-sidene.

Prøv en annen nettleser. Opera, Dolphin og Chrome funker ofte ganske bra.

Men generelt sett vil jeg anbefale å bytte ut Samsungs originale operativsystem med f.eks Ressurection Remix. Ikke hatt trøbbel siden jeg gjorde det. Før oppgraderingen var jeg ganske plaget med Black screen of Death og rare reboots titt og ofte.

Ganske enkelt å gjøre, men du får ikke mye hjelp av butikken/Samsung hvis telefonen må på reparasjon senere.

 

Takker for svar. Skal forske litt på dette :-)

 

Edit:

Utførte en "hard reset" og det ser ut som at dette løste problemet :-)

Endret av poffer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...