Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha tatt det i denne rekkefølgen, og sett om du ble kvitt problemet mellom hvert steg.

 

1. Oppdatere

2. Minnekort i telefonen? Forsøk å ta ut eller reformatter det.

3. Nullstill telefonen og slett Dalvik cache.

4. Installere en eller annen stabil custom rom.

 

Tror ikke det er updates, har "Custom Stock Rom 2.1 Edition"

Har minnekort, med filene jeg brukte til rooting, men wipe og se om forskjell.

Har gjort dette hver gang jeg bytter ROM.

Har prøvd flere, men usikker på akuratt når dette faktisk skjedde.

 

EDIT: Har nå såvidt jeg ser fjerna all root og lagt inn stock ROM. Får se om fiksa.

Endret av Telefonsvarer
Lenke til kommentar

Noen som vet om et fint ROM å bruke?

Støtte norsk tastatur og ikke korrigere meg for hver jævla setning jeg skriver.

Helst bruke minimalt med strøm. (kan bruke telefonen mere en 1dag med MINIMALT bruk).

"Mediaspiller" via blåtann fungerer ikke.

 

Bruker fortiden: MIUI for samsung galaxy s2

Den viser alle problemene jeg skriver ovenfor.

 

Håper å få nyttige kommentarer.

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å skru av den innebygde ordlisten eller installere et tastatur fra PlayStore spørs det vel egentlig om Custom ROMs er noe for deg. Var jeg så totalt blottet for lese- og google-evner, tror je ikke jeg hade turt å tukle med mobilen selv.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Hvis du ikke klarer å skru av den innebygde ordlisten eller installere et tastatur fra PlayStore spørs det vel egentlig om Custom ROMs er noe for deg. Var jeg så totalt blottet for lese- og google-evner, tror je ikke jeg hade turt å tukle med mobilen selv.

Oh, wait..

Greit at man kan få et tastatur med ordliste fra play, men resten er blottet fra ROM et.

Når den går fra 100%strøm til 75% iløpet av 8timer (søvn), med kun 1alarm aktivert. Synkronisering og alt er av.

 

Jeg håpet å få forslag ikke negative kommentarer.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde MIUI for litt siden, og var stort sett fornøyd, men litt smårusk inne mellom, og varierende batteritid fra build til build, så forsøkte Resurection Remix 3.1.2 basert på stable AOKP, og svært rask telefon, men litt for mye smårusk med den.

 

Forsøkte så CyanogenMod 9 (iom CM10 ikke er kommet i stable) og svært imponerende batteritid (ved svært lite bruk falt batteriet med under 10% pr døgn, og holdt fint 2-3 dager med moderat bruk), men hadde ikke hastigheten til RR og noe smårusk med blåtann ørepropp.

 

La så inn den lekkede JB rom'en på torsdag forrige uke, og gikk gjennom alle installerte apper og disablet 43 apper (det meste kjørte) jeg ikke har bruk for, og det er for tidlig å konkludere noe, men så langt er hastigheten svært bra, batteritiden er meget bra (men ikke fullt så bra som CM9), og bortsett fra 2-3 heng på låseskjermen hittil (merker med en gang, og slår da av og på igjen skjermen) er den svært stabil, og det har ikke vært noen andre problemer å snakke om, så tror ikke det er alt for lenge til Samsung slipper endelig versjon.

Lenke til kommentar

Har nå funnet ut av den bare slår seg av etter flere timer uten bruk. Sover 6-7 timer, iløpet av de timene slår den seg av.

 

Finnes det noen macro app, så den blir "brukt" hver 3-4time? Har prøvd softlocker free, som skal hindre den å gå i "deep sleep" mode, men det hjalp minimalt.

 

Elsker telefonen, gått fra bra til perfekt om problemet at den slår seg av ble løst.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha tatt det i denne rekkefølgen, og sett om du ble kvitt problemet mellom hvert steg.

 

1. Oppdatere

2. Minnekort i telefonen? Forsøk å ta ut eller reformatter det.

3. Nullstill telefonen og slett Dalvik cache.

4. Installere en eller annen stabil custom rom.

 

Var "Sleep of Death" som gjorde det ser det ut til. "Wake my Android" på Google Play fiksa det til nå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...