Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg har en android telefon nå, men jeg kan egentlig så veldig mye om android. Jeg har noen spørsmål angående android, og håper noen kan ta seg tid til å svare på det.

 

1. Hva er luncher, blir en launcher det samme som skins? Må du roote for å bruker launchere?

2. Hva er android ROM, må du roote for å bruke ROM?

3. Hva er forskjellen på en launcher og ROM?

4 .Hva kan Samsung Kies brukes til?

5. Kan man få gratis apps for å uten å roote?

 

Håper noen gidder å ta seg tid til å svare på disse spørsmålene :)

 

Du finner alt her:

 

https://www.google.no/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=android+skolen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut ifra benchmarks er det Sensation som er det beste i alle fall :)

 

Ikke fått testet Litening ennå.

 

Lite'ning rom ville jeg nesten for å være helt ærlig styrt unna pr. nå.

 

Dette har vært min favoritt rom helt siden starten, men nå er den dessverre i overkant buggy...

 

Wamalite er nok en bedre kandidat sammen med kanskje Siyah Kernel eller en annen kernel... Det er mye å velge mellom..

Lenke til kommentar

Har omsider funnet et par syndebukker når det gjelder å suge til seg batteritid. Etter å ha fjernet NoLED ble det en viss bedring. Enda større bedring ble det etter å ha fjernet handcent. NoLED er vel en kjent batterityv, men jeg var ikke klar over at handcent skulle ha så mye å si. Det kan selvfølgelig ha vært tilfeldig.

 

Det der er nok en bug i handcent ja....

 

Prøv GoSMS (det er også en norsk språkpakke du kan laste ned) eller så kan du sikkert finne en fiks i en av disse lenkene: http://goo.gl/xymxI

Lenke til kommentar

Da bør du holde deg unna ROMs, de krever en IQ over 75 og en informasjonsinnhentingskompetanse over den laveste tiendedelen av Gauss-kurven. :)

 

Launchers finner du i Play Store. Det vil si, det gjør alle andre, jeg er litt usikker på om du får det til etter det innlegget der. :p

Er dette nivået fremover her, så meelder jeg meg ut.

Man bør forvente høflige svar og ikke vise for all verden hvor stor (sosial) intelligens man har.

Jeg la også merke til denne. Dette svaret vitner også om at Samsung Galaxy SII er en telefon for spesielt interesserte. Selv er jeg den uheldige eier av denne telefonen, med alle problemene den har med seg. Det blir en iPhone igjen for meg neste gang.

 

Ha nå litt takhøyde for humor da mennesker...

 

Det er jo på sett og vis sant det han skriver der, og man bryter jo tross alt garantien på telefonen... Et lite humoristisk sleivspark må man vel tåle ??!

 

Seriøst...

Lenke til kommentar

Ja er enige, men det vil alltids være noen newbees. MEN alle kan ihvertfall prøve å søke litt først :-)

En kunne kanskje ha spurt litt annerledes, som f.eks er det noen som kan forklare, eller gi meg et hint på hvor jeg kan finne noe som beskriver det jeg leter etter.....

Jeg har tross alt prøvdt å finne / søke etter dette problemet mitt, osv...

Lenke til kommentar

Jeg ble så glad at jeg bare måtte kjøpe noe stæsj og bestilte "Aluminum Alloy Blade Metal Frame Bumper Case for SAMSUNG Galaxy S2 i9100 (Black)" som visstnok skal passe selv om jeg nå har 2000 mha batteri....

 

Gi tilbakemelding om hvordan dette passet med 2000mah batteriet da :)

Vurderer et selv, men hadde vært greit å vite om det passet først..

 

Det er klart jeg kan :)

 

Fikk den i dag og den passet perfekt den ja...

 

Kan forsåvidt ikke si at jeg var spesielt imponert av den grunn, men den gjør nok susen.

 

EDIT: med ikke imponert mener jeg at jeg kort og godt at jeg ikke synes det ble noe pent...

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Da bør du holde deg unna ROMs, de krever en IQ over 75 og en informasjonsinnhentingskompetanse over den laveste tiendedelen av Gauss-kurven. :)

 

Launchers finner du i Play Store. Det vil si, det gjør alle andre, jeg er litt usikker på om du får det til etter det innlegget der. :p

Er dette nivået fremover her, så meelder jeg meg ut.

Man bør forvente høflige svar og ikke vise for all verden hvor stor (sosial) intelligens man har.

Jeg la også merke til denne. Dette svaret vitner også om at Samsung Galaxy SII er en telefon for spesielt interesserte. Selv er jeg den uheldige eier av denne telefonen, med alle problemene den har med seg. Det blir en iPhone igjen for meg neste gang.

 

Ha nå litt takhøyde for humor da mennesker...

 

Det er jo på sett og vis sant det han skriver der, og man bryter jo tross alt garantien på telefonen... Et lite humoristisk sleivspark må man vel tåle ??!

 

Seriøst...

Ok da....

Men, hvis dette er humor, så er visst jeg for gammel til å skjønne det.

Enkel som jeg er, så synes jeg at alle fortjener å få svar. Og høflige og mest mulig korrekte etter beste evne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har Criskelorom, eller android 4.0x, og har SRbank sin app? Er det problemer med dere?

Eller får dere til den godkjennings passordet, når dere er inne på srbank, og skal godkjenne via mobil?

 

Jeg har godkjent mobilen min(og det virket tidligere, litt usikker på når det sluttet å virke faktisk :blink: ), men kommer ikke igjennom nå....

 

Jeg ble så glad at jeg bare måtte kjøpe noe stæsj og bestilte "Aluminum Alloy Blade Metal Frame Bumper Case for SAMSUNG Galaxy S2 i9100 (Black)" som visstnok skal passe selv om jeg nå har 2000 mha batteri....

 

Gi tilbakemelding om hvordan dette passet med 2000mah batteriet da :)

Vurderer et selv, men hadde vært greit å vite om det passet først..

 

Det er klart jeg kan :)

 

Fikk den i dag og den passet perfekt den ja...

 

Kan forsåvidt ikke si at jeg var spesielt imponert av den grunn, men den gjør nok susen.

 

EDIT: med ikke imponert mener jeg at jeg kort og godt at jeg ikke synes det ble noe pent...

Har du bilde og?
Lenke til kommentar

Er dette nivået fremover her, så meelder jeg meg ut.

Man bør forvente høflige svar og ikke vise for all verden hvor stor (sosial) intelligens man har.

Jeg pleier å holde meg for god til den type innleg. Men her var det snakk om en fyr som lurt på hva forskjellen på å installer en type app og å "jailbreake" telefonen sin og legge inn en annen type av operativsystemet på den var Forskjellene er mildt sagt enorme. Som jeg tydelig viste i samme post, var det også ekstremt enkelt å finne svaret på spørsmålet hans. Merk også at dette var en person som allerede hadde hevdet at han fint ville klare å modifisere operativsystemet på telefonen - noe han absolutt ikke bør forsøke en gang, om han ikke klarer å finne det første søkeresultatet hos google for et lngt enklere spørsmål.

 

Om jeg har "bøllet" ham fra å ødelegge telefonen sin, er jeg faktisk fornøyd med resultatet.

 

edit det var en mild form for "mobbing med litt humor blandet inn, jeg trodde smilefjest gjorde det var ganske greit å se. (Noe som også er ganske sannsynlig, siden soørsmålstarter ikke var den som reagerte negativt.)

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg har en android telefon nå, men jeg kan egentlig så veldig mye om android. Jeg har noen spørsmål angående android, og håper noen kan ta seg tid til å svare på det.

 

1. Hva er luncher, blir en launcher det samme som skins? Må du roote for å bruker launchere?

2. Hva er android ROM, må du roote for å bruke ROM?

3. Hva er forskjellen på en launcher og ROM?

4 .Hva kan Samsung Kies brukes til?

5. Kan man få gratis apps for å uten å roote?

 

Håper noen gidder å ta seg tid til å svare på disse spørsmålene :)

 

Du finner alt her:

 

https://www.google.n...=android+skolen

 

Takk for linken! Denne android skolen til amobil hjalp virkelig! :)

 

 

Er dette nivået fremover her, så meelder jeg meg ut.

Man bør forvente høflige svar og ikke vise for all verden hvor stor (sosial) intelligens man har.

Jeg pleier å holde meg for god til den type innleg. Men her var det snakk om en fyr som lurt på hva forskjellen på å installer en type app og å "jailbreake" telefonen sin og legge inn en annen type av operativsystemet på den var Forskjellene er mildt sagt enorme. Som jeg tydelig viste i samme post, var det også ekstremt enkelt å finne svaret på spørsmålet hans. Merk også at dette var en person som allerede hadde hevdet at han fint ville klare å modifisere operativsystemet på telefonen - noe han absolutt ikke bør forsøke en gang, om han ikke klarer å finne det første søkeresultatet hos google for et lngt enklere spørsmål.

 

Om jeg har "bøllet" ham fra å ødelegge telefonen sin, er jeg faktisk fornøyd med resultatet.

 

edit det var en mild form for "mobbing med litt humor blandet inn, jeg trodde smilefjest gjorde det var ganske greit å se. (Noe som også er ganske sannsynlig, siden soørsmålstarter ikke var den som reagerte negativt.)

 

Ser at jeg har startet litt av en diskusjon her.. Dette er noe jeg beklager.

Men at man ikke kan komme til et forum å spørre om noe man lurer på uten å være en androidnerd synes jeg rett og slett er tåpelig.. :mellow:

Jeg kan ikke mye om android, noe som jeg informerte om i innlegget der jeg hadde noen spørsmål, men jeg regnet med at dette var en plass der jeg kunne spørre om ting som jeg lurte på.

Og hva forskjellen er på å "jailbreake" og å installere en app, har jeg aldri spurt om. :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva forskjellen er på å "jailbreake" og å installere en app, har jeg aldri spurt om. :nei:

Du har fortsatt ikke funnet ut hva ROM eller root er mao. Da hade du i hvert fall funnet ut at det var akkurat det du spurte om. En launcher er bare en applikasjon som styrer hjemmeskjermen din. Å roote telefonen tilsvarer å jailbreake, og å installere en ROM er i noen tilfeller det samme (en "forhåndsjailbreaket" utgave av det som var på telefonen originalt) eller en helt annen versjon av operativsystemet.
Lenke til kommentar

Og hva forskjellen er på å "jailbreake" og å installere en app, har jeg aldri spurt om. :nei:

Du har fortsatt ikke funnet ut hva ROM eller root er mao. Da hade du i hvert fall funnet ut at det var akkurat det du spurte om. En launcher er bare en applikasjon som styrer hjemmeskjermen din. Å roote telefonen tilsvarer å jailbreake, og å installere en ROM er i noen tilfeller det samme (en "forhåndsjailbreaket" utgave av det som var på telefonen originalt) eller en helt annen versjon av operativsystemet.

 

Ok, takk for at du rettet dette opp for meg.

Jeg trodde at "jailbreak" var noe som ble brukt på IOS enheter for å åpne operativsystemet. Og at alle android enheter var mere eller mindre "jailbreaket" fra før av. Root trodde jeg ble brukt for å åpne operativsystemet enda mere opp, og få muligheten til å kunne endre på enda mere :hmm:

.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Root trodde jeg ble brukt for å åpne operativsystemet enda mere opp, og få muligheten til å kunne endre på enda mere

 

Det er faktisk helt rett oppfattet... ikke hør på NgZ :tease:

 

Tingen er at de aller fleste Rom's også Rooter telefonen eller er avhengig av det, men du kan også roote telefonen uten at det nødvendigvis må gjøre noe mer enn det..

 

Tror det var det NgZ forsøkte å skrive, men det kom litt rart ut kanskje..

Lenke til kommentar

Root trodde jeg ble brukt for å åpne operativsystemet enda mere opp, og få muligheten til å kunne endre på enda mere

 

Det er faktisk helt rett oppfattet... ikke hør på NgZ :tease:

Det er helt rett, og det er akkurat det jeg skriver. Root i Androidverden tilsvarer jailbreak på iPhone, eller så nært man kommer. Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...