Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

"ingen oppdatering tilgjengelig" er beskjeden jeg får når jeg forsøker.. Har ikke forsøkt via KIES foreløpig, det er så krøkkete å bruke.

 

Min telefon er kjøpt i utlandet..

Hvor kjøpte du telefonen? Grunnen til at du ikke får oppdateringen er nok fordi den ikke er rullet ut for markedet telefonen din hører til. Du kan eventuelt flashe den nordiske firmwaren manuelt hvios du ikke vil vente.

 

Du finner alt du trenger her.

 

Det du trenger er Odin og XXLPQ (Multi-CSC Package).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha oppdtert til ICS sender telefonen 2 smser når jeg bruker GoSMS. Den sender riktig med det innebygde sms programmet.

 

Noen som har en løsning på dette?

 

Noen som har funnet en løsning på dette? Ser det er flere som sliter med det samme. Jeg er en av dem.

 

x3

Lenke til kommentar

Etter å ha oppdtert til ICS sender telefonen 2 smser når jeg bruker GoSMS. Den sender riktig med det innebygde sms programmet.

 

Noen som har en løsning på dette?

 

Noen som har funnet en løsning på dette? Ser det er flere som sliter med det samme. Jeg er en av dem.

 

Har sendt mail til GO developers om problemet. Håper de fikser det snart..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det i "snitt" å flashe med Odin? Eneste som har stått i "messages" vinduet i Odin i 5 min nå er: <ID:0/004> SetupConnection..

Skal ikke ta mer enn 3-5 minutter, foreslår at du lukker ned programmet og prøver med telefonen tilkoblet i en annen USB-utgang. Opplevde det samme selv for en stund tilbake og telefonen tok ikke noen skade.

 

Du bør også sjekke at du har alle driverne installert. Gjøres enkelt ved å installere/avinstallere Kies.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det i "snitt" å flashe med Odin? Eneste som har stått i "messages" vinduet i Odin i 5 min nå er: <ID:0/004> SetupConnection..

Skal ikke ta mer enn 3-5 minutter, foreslår at du lukker ned programmet og prøver med telefonen tilkoblet i en annen USB-utgang. Opplevde det samme selv for en stund tilbake og telefonen tok ikke noen skade.

 

Du bør også sjekke at du har alle driverne installert. Gjøres enkelt ved å installere/avinstallere Kies.

 

Fant ut hva som var feil. Jeg hadde vært så smart å trykket Power+VolumUp+Front, når jeg egentlig skal trykke Power+VolumDown+Front for å komme i download mode. :) Problem solved. :p

Lenke til kommentar

Har nå et døgn bak meg med ICS. Må si jeg liker det meste av brukergrensesnittet og de nye applikasjonene (gmail spesielt!). Av en merkelig grunn tok det noen timer før telefonen begynte å si i fra om at jeg hadde fått mail. Tror det hadde noe med noen valg inne på gmail jeg fikla med (men ingen av dem var logisk relatert til synkronisering eller push mail).

 

Ellers vil jeg bare anbefale på det sterkeste å legge inn Chrome Beta (som krever ICS). Kanskje det ikke passer for alle, men jeg elsker den. Endelig god tab håndtering på en mobil!

 

Av negativt har jeg merket følgende: Mobilen får tidvis ”varme-tokter”, hvor den blir veldig varm over hele, noe som også merkes på batteriet, som kan være stabilt i 4 timer, men så blir den steike varm når jeg starter Marketplace (eller Play som det heter nå). Dette fører til at batteriet raser ned. Mistet over 35% batteri på 2 timer, når jeg ikke brukte den så mye en gang. Men så kan jeg sitte å brose nett i over en time, og bare miste 10% batteri, og jeg merker at telefonen er kald.

 

Så vet ikke helt hva som er på gang, men tydelig at noe voldsom prosessering starter opp i blant, noe som svelger batteri.

 

Ellers merker jeg meg at Hoppinga mellom 3g og H+ har blitt litt bedre, men fremdeles er til stede. Vet at dette er et problem mange har med data-linken, og S2 (har til og med lest på XDA at dette er et generelt Android Problem, men dette vet jeg ikke noe om selv).

 

Det var mine førsteinntrykk.

 

PS: Forsøke først å oppdatere via PC, men da klikka det faktisk når det står (Downloading, Dont turn unit off). Men dette gikk bra. Jeg tok å hard-resetta den og kjørte oppdatering "over air" via menyene inne på telefon instillingene. Da gikk det greit og installasjonen gikk knirkefritt. Eneste du mister er posisjonen til alle ikonene og widget på bakgrunn, men all informasjon for eks i lyd-bøker avspillere, Opera bookmarks osv, var bevart.

Endret av Abstracter
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er i grunne glad for at jeg enda ikke har tilgang til ics - helt greit at dere andre finner ut av bugsa, så kan jeg komme diltende når alt funker optimalt.

 

På forhånd takk!

 

 

thumbup.gif

Lenke til kommentar

Min installasjon bruker enormt mye mere batteri er nede i 33% etter 5 timer, noe som før har tatt omtrent ett døgn. Exchange services og Android OS tar mye CPU, må sjekke litt opp i det der, får se om det forbedrer seg i morgen.AtW

 

Det er noe på gang med batteriet og CPU bruk i ICS ja. Men jeg merker meg at det ble ”bedre” desto lenger etter oppdateringen. Jeg hadde en liten teori om at det kanskje var noe prosessering som måtte gjøres etter oppdateringen (recompilingen eller noe slik (look at me trying to be a computer-wiz!)).

 

Dette er en klein teori, men mobilen min bruker betraktelig mindre batteri i dag enn i går. Nå har jeg fiklet noe enormt med alt mulig (avinstallert programmer, justert 3g/H+ innstillinger) osv, så er jo umulig å vite hva som kan ha påvirket batteri-ytelsen lenger.

 

Men uansett: Gid det et par dager, se om det går seg til (datamaskiner i dag er noen merkelige dyr!).

 

 

Batteriindikatoren trenger en del ladesykluser før den faktisk viser riktig mengde.

 

Tanken slo meg å, men det er ikke til å stikke under en stol at telefon ble VELDIG varm periodevis, og det var da telefon gikk ned fort i batteri status. Krysser fingrene for ”kjøre-seg-inn teorien min jeg :)

Lenke til kommentar

Oppdaterte min i går kveld, og er fornøyd med oppdateringen, men det er ting jeg reagerer på.

 

Når jeg er inne på meldinger er det sånne gjennomsiktige trekanter nederst i venstre hjørne. Hva er det?

 

Jeg trodde også at "programmer" skulle bli nytt. Slik at når du går inn på programmer får du opp en rute med apps og en annen med widgets, men dette ble det ikke noe av. Skulle det ikke også komme en sky-tjeneste, slik som iCloud?

Lenke til kommentar

Funker fint å ta skjermbilde med hjem knappen og Power samtidig her

 

Har du ICS?

jupp, oppdaterte til ics i går :)

 

 

Holder du de inne? Eller trykker du de bare inn og slipper? For her dukker bare task manager opp når jeg prøver å holde home knappen inne og trykker kjapt på power knappen, mener det var det som funket før ics.

 

Edit: Fikk det til, home og power må trykkes inn likt, dog ikke slipp før du faktisk ser at du tar et skjermbilde.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

"ingen oppdatering tilgjengelig" er beskjeden jeg får når jeg forsøker.. Har ikke forsøkt via KIES foreløpig, det er så krøkkete å bruke.

 

Min telefon er kjøpt i utlandet..

Hvor kjøpte du telefonen? Grunnen til at du ikke får oppdateringen er nok fordi den ikke er rullet ut for markedet telefonen din hører til. Du kan eventuelt flashe den nordiske firmwaren manuelt hvios du ikke vil vente.

 

Du finner alt du trenger her.

 

Det du trenger er Odin og XXLPQ (Multi-CSC Package).

 

Takk for svar. Impulskjøpte telefonen i Malaysia i forrige måned, den kom med internasjonal garanti og kosta bare 2800,- så da ble det handel. Skal forsøke å lese meg igjennom måten å flashe på så får vi se på resultatet :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...