Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan gjøres ved å trykke "favoritt" øverst, istedenfor å poste i tråden :)

 

Når det gjelder problemer med batteritiden eller andre ting etter oppdateringen. Jeg vil sterkt anbefale å forsøke en fabrikk-reset :)

 

burde man ta en backup før..husker aldri forskjellen på fabrikk resett og hard reset?

Lenke til kommentar

Advanced Task killer er bra for batteritiden også

 

Ikke på Android 2.3 og nyere.

 

Når det gjelder å sende to sms'er ved bruk av GO Sms, har jeg akkurat samme problemet, og de jeg kjenner som også har oppdatert sliter med det samme. Den innebygde meldingsappen liker jeg virkelig ikke! Savner GO Sms.. Post svaret fra GO Dev Team straks du hører noe!

 

Samme problem jeg også, bruker Hancent SMS. Håper de fikser buggen kjapt.

 

2.3.5 og det stopper jo bare programmer som du har installert men ikke vil skal kjøre i bakgrunnen

Lenke til kommentar

burde man ta en backup før..husker aldri forskjellen på fabrikk resett og hard reset?

 

Hele poenget er jo å slette det som er av programmer og instillinger i tilfelle noe ble portet dårlig over til 4.0.3 Ta backup av minst mulig, og installer fresht fra Market.

Lenke til kommentar

burde man ta en backup før..husker aldri forskjellen på fabrikk resett og hard reset?

 

Hele poenget er jo å slette det som er av programmer og instillinger i tilfelle noe ble portet dårlig over til 4.0.3 Ta backup av minst mulig, og installer fresht fra Market.

 

jeg tenkte mest på sms'er og anropslogg og sånt jeg.

og så må jeg jo ha en liste over hva jeg har installert...

 

men jeg ser at det er noe som heter sikkerhetskopiering til google sine servere som ligger nå med en avhuking. vet noen hva dette er? er det noe som har vært der hele tiden?

Lenke til kommentar

Det har Google hatt en stund ja. Usikker på hva som sikkerhetskopieres, men det er i alle fall programmene dine (en liste av disse slik at de blir lastet ned på nytt). Den tar derimot ikke backup av appdata, så om du har backup av f.eks spill vil ikke din progresjon lagres (unntaket er noen spill som lagrer data på SDkort)

 

SMS kan du ta backup av med eget program fra Market (SMS backup).

 

Trenger du alle appsene dine da? Kan jo være greit å ta en opprydding når man allikevel er igang :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZQr2eN

Skal bestille min første smart telefon og har tenkt på å bestille Galaxy S2 , vil bare høre deres mening , synes dere at det er noen andre android baserte smartelefoner i samme prisklasse som er bedre?

Lenke til kommentar

Når det gjelder å sende to sms'er ved bruk av GO Sms, har jeg akkurat samme problemet, og de jeg kjenner som også har oppdatert sliter med det samme. Den innebygde meldingsappen liker jeg virkelig ikke! Savner GO Sms.. Post svaret fra GO Dev Team straks du hører noe!

Har samme problemet med Handscent, surfet litt rundt og fant egentlig ikke noe særlig info om det andre steder.

Får vel bare bruke den som fulgte med inntil videre.

Har forsøkt å disable "Meldinger" som fulgte med, men uten hell.

Lenke til kommentar

 

Gi det litt tid. Etter noen ladesykluser bør batterilevetiden være som normalt.

 

Bare et spørsmål; Hvorfor skal batterilevetiden krølle seg til pga oppdatert OS?

Det er ikke batterilevetiden som krøller seg mest til, det er evnen til å nøyaktig lese av batterinivået. Hvorfor det er slik vet jeg ikke.

 

 

Gå inn på instillinger og applikasjoner. Gå inn på den du vil deaktivere og trykk på Disable.

 

Takker, men det funker ikke på talekommandoer. Det er den største skiten Samsung noen gang har puttet i en telefon. Kan knapt nok gå tilbake fra et eneste program uten at Talekommandoer aktiviseres.

En løsning kan være å fryse app'en med Titanium Backup hvis du ha root.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Skal bestille min første smart telefon og har tenkt på å bestille Galaxy S2 , vil bare høre deres mening , synes dere at det er noen andre android baserte smartelefoner i samme prisklasse som er bedre?

 

Nå spøker du vel

 

ph34r.gif

Lenke til kommentar

Skal bestille min første smart telefon og har tenkt på å bestille Galaxy S2 , vil bare høre deres mening , synes dere at det er noen andre android baserte smartelefoner i samme prisklasse som er bedre?

For å si det enkelt så finnes det pr. idag ennå ikke noen smarttelefon som er bedre. Uansett klasse eller merke.

 

Edit: Men Galaxy 3 er vel rett rundt hjørnet...

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...