Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

mobben har jo to micker. Så den filmer i stereo. Da begynner vi å snakke. Den tar heller ikke så altfor gale bilder under dårlige lysforhold. Gleder meg til en phototest mellom n8 og s2!

 

Denne mobben kommer til å bli årets mobb:)

 

Dette ser dessverre ut til å være feil. Hvis man åpner fila i Winamp vil man se at lyden er i mono. Det hører man også godt ved hjelp av hodetelefoner på samtlige videoklipp som er ute på nettet nå. Saken er at de fleste videoavspillere pleier å rapportere lyd som stereo uavhengig av kilden.

 

Nå kan det selvfølgelig hende at den andre mikrofonen blir aktivert ved et senere tidspunkt men er heller tvilsomt at det er så enkelt etter min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ligger prisen på for et sånt 32 gb microSDHC class 10 kort? Er det nødvendig med class 10 eller er det greit også med class 4 & 6? Støtter 4 & 6 fullHD filming?

 

 

 

Jeg mener man trenger minst class 6 for å filme i HD, det er iallefall slik med speilrefleks kameraer. Kan være annerledes med mobiler.

 

 

Til andre:

Hvis man vil ha ett "billig" alternativ med ubegrenset MB vil jeg heller anbefale å kjøpe mobilen uten abonnement hos CDON og kjøpe tele2s surfebrett large(179 pr. måned) + en sms pakke:

http://www.tele2.no/mobil/surfebrett.html

http://www.tele2.no/smspakker.html

Lenke til kommentar

Så mens alle andre netsider bruker ordet "bekreftet", bruker elkjøp "varen sendes"...?. Tror nok det bare er et alternativ til antatt, forventet osv. For å misslede/lure folk som deg og meg. Deg i dette tilfelle:)

 

Men men. Mobben er nok like rundt hjørnet. Når amobil.no og mobilen.no har fått sin retail versjon i posten, er mobben like rundt hjørnet. Slår ikke feil!!!

 

Lot meg ikke lure, bestillte ikke telefonen fra elkjøp jeg :) holdt meg til cdon.. Men det er tvilsomt å skrive "varen sendes xx.xx" når de ikke har en bekreftet dato fra samsung! Det er bare uprofft.

 

Utklipp fra min epost fra Elkjøp -

 

Hei og takk for din henvendelse!

Ja, dette er bekreftet utsendelsesdato. så du vil motta vare 2-5 dager etter denne datoen da.

 

 

Vi ønsker deg en fortsatt fin dag, og du er selvfølgelig velkommen til å kontakte oss igjen!

 

Visst dei no har lurt meg skal dei no jaggu få høre det.

Lenke til kommentar

mobben har jo to micker. Så den filmer i stereo. Da begynner vi å snakke. Den tar heller ikke så altfor gale bilder under dårlige lysforhold. Gleder meg til en phototest mellom n8 og s2!

 

Denne mobben kommer til å bli årets mobb:)

 

Dette ser dessverre ut til å være feil. Hvis man åpner fila i Winamp vil man se at lyden er i mono. Det hører man også godt ved hjelp av hodetelefoner på samtlige videoklipp som er ute på nettet nå. Saken er at de fleste videoavspillere pleier å rapportere lyd som stereo uavhengig av kilden.

 

Nå kan det selvfølgelig hende at den andre mikrofonen blir aktivert ved et senere tidspunkt men er heller tvilsomt at det er så enkelt etter min mening.

 

 

Hmmm... Litt merkelig med tanke på at Phonearena skrev det stikk motsatte...

 

Dette er hentet ifra introduksjonen:

 

To recap the design overview we’d say that the etched edges of the 8MP camera area on the back are the only thing that sticks out of an otherwise bland plastic black chassis. The camera has an LED flash this time around, and the phone records any sounds accompanying the captured Full HD videos in stereo, thanks to the microphone duo, which also serves noise-cancellation duties. We have another distinctive feat at the bottom - the microUSB port doubles as an HDMI-out one. It is called a Mobile High-Definition Link (MHL) port, but more about that later.

 

I tillegg har de understeket dette ved å skrive det med uthevet skrift, når de tar for seg samme tingen senere i reviewen:

 

The Samsung Galaxy S II records stereo audio in the video clips, thanks to the dual mics. The sole speaker on the back is actually loud and clear above average, although we've heard better, like on Sony Ericsson’s Android handsets, for instance. There is a number of equalizer presets and sound effects in the music player, as well as mock 5.1 channel surround sound that does make some difference in headset mode.

 

 

Jeg vil anta at GSMarena har det endelige svaret på dette når de kommer med sin review :-)

Den KAN ikke være langt unna nå, når de fikk inn førstemodellen noen dager før 13. April, og at de fikk inn retail-modellen den 29. april :-)

Lenke til kommentar

Så mens alle andre netsider bruker ordet "bekreftet", bruker elkjøp "varen sendes"...?. Tror nok det bare er et alternativ til antatt, forventet osv. For å misslede/lure folk som deg og meg. Deg i dette tilfelle:)

 

Men men. Mobben er nok like rundt hjørnet. Når amobil.no og mobilen.no har fått sin retail versjon i posten, er mobben like rundt hjørnet. Slår ikke feil!!!

 

Lot meg ikke lure, bestillte ikke telefonen fra elkjøp jeg :) holdt meg til cdon.. Men det er tvilsomt å skrive "varen sendes xx.xx" når de ikke har en bekreftet dato fra samsung! Det er bare uprofft.

 

Utklipp fra min epost fra Elkjøp -

 

Hei og takk for din henvendelse!

Ja, dette er bekreftet utsendelsesdato. så du vil motta vare 2-5 dager etter denne datoen da.

 

 

Vi ønsker deg en fortsatt fin dag, og du er selvfølgelig velkommen til å kontakte oss igjen!

 

Visst dei no har lurt meg skal dei no jaggu få høre det.

 

 

Eg ringte de og snakket med en Anders. Jeg pressa han litt på dette. Jeg nevnte 7.mai og han sa den datoen stemte ja. Men så spurte jeg han om bekrefta dato og da nølte han litt. Og sa tilslutt at 18 mai er bekrefta dato hos elkjøp. Jeg stoler heller ikke på den datoen. Jeg gjentar. Vent til datoen står som bekreftet på nettsiden, før du eventuelt bestiller:):):):)

 

Just do it.

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Til andre:

Hvis man vil ha ett "billig" alternativ med ubegrenset MB vil jeg heller anbefale å kjøpe mobilen uten abonnement hos CDON og kjøpe tele2s surfebrett large(179 pr. måned) + en sms pakke:

http://www.tele2.no/mobil/surfebrett.html

http://www.tele2.no/smspakker.html

 

Takk for disse linkene! Jeg vet enda ikke hvor mye jeg trenger 4GB i kapasitet hver måned. Har aldri hatt en smarttelefon før eller noe slikt... vet du om jeg sted jeg kan få en indikator på hvor mye jeg trenger til hvert type bruk?

 

Min teori er at mp4 format tar opp i mono og 3gp formatet tar opp i stereo. Det klippet jeg har på pcen min er mp4. Kanskje retail versjonen tar opp i 3gp som default. Gudene vet!!!

 

Den tar opp i .mp4 som default etter hva jeg har sett.

Lenke til kommentar

Min teori er at mp4 format tar opp i mono og 3gp formatet tar opp i stereo. Det klippet jeg har på pcen min er mp4. Kanskje retail versjonen tar opp i 3gp som default. Gudene vet!!!

 

Jeg har jo allerede gitt linker for noen sider siden til en mp4 fil fra SGS2 som er i stereo.

Man kan sikkert velge om man vil filme i mono eller stereo, eller at de tidligere modellene ikke hadde lagt til stereo support ennå.

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar

Min teori er at mp4 format tar opp i mono og 3gp formatet tar opp i stereo. Det klippet jeg har på pcen min er mp4. Kanskje retail versjonen tar opp i 3gp som default. Gudene vet!!!

 

Jeg har jo allerede gitt linker for noen sider siden til en mp4 fil fra SGS2 som er i stereo.

Man kan sikkert velge om man vil filme i mono eller stereo, eller at de tidligere modellene ikke hadde lagt til stereo support ennå.

 

Det er nettopp videoen i den linken jeg refererte till. Men for all del. Ingenting er bedre enn hvis dem vil "fikser" det i den ferdige versjonen. Poenget er at alle videoer som er ute idag er i mono, uavhengig av hva VLC o.l måtte si. Hør selv på lyden.

 

Hvis jeg får sett / hørt en raw video i stereo som phonearena har filmet, blir jeg overvevist om at den påstanden deres faktisk stemmer.

Lenke til kommentar

Til andre:

Hvis man vil ha ett "billig" alternativ med ubegrenset MB vil jeg heller anbefale å kjøpe mobilen uten abonnement hos CDON og kjøpe tele2s surfebrett large(179 pr. måned) + en sms pakke:

http://www.tele2.no/mobil/surfebrett.html

http://www.tele2.no/smspakker.html

 

Takk for disse linkene! Jeg vet enda ikke hvor mye jeg trenger 4GB i kapasitet hver måned. Har aldri hatt en smarttelefon før eller noe slikt... vet du om jeg sted jeg kan få en indikator på hvor mye jeg trenger til hvert type bruk?

 

Min teori er at mp4 format tar opp i mono og 3gp formatet tar opp i stereo. Det klippet jeg har på pcen min er mp4. Kanskje retail versjonen tar opp i 3gp som default. Gudene vet!!!

 

Den tar opp i .mp4 som default etter hva jeg har sett.

 

 

http://www.tele2.no/mobil/mobilsurf.html

trykk på 'hjelp meg å velge' :)

Lenke til kommentar

Hej!

 

 

 

Vi låter dessvärre meddela om att produkten Samsung I9100 Galaxy S II har blivit försenad ifrån vår leverantör.

 

 

 

Det senaste besked vi fått är att leverans från NetOnNet beräknas till 2011-05-13.

 

Fikk samme mail som deg, jeg tror fremdeles ikke noe på at Elkjøp får telefonen før andre, iallefall ikke med mange dager før andre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...