Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

På HTC Desire så lå den valgmuligheten fint plassert i notificationbaren (og valget kom når man plugget i USB).. det med "skikkelig drev" mener jeg at det IKKE kommer en egen "X:", men man må gå innom Windows Explorer for å lage kataloger, etc..

 

Hvor finner jeg connect storage!?

 

EDIT: Kanskje jeg finner ut noe nå..

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På HTC Desire så lå den valgmuligheten fint plassert i notificationbaren (og valget kom når man plugget i USB).. det med "skikkelig drev" mener jeg at det IKKE kommer en egen "X:", men man må gå innom Windows Explorer for å lage kataloger, etc..

 

Hvor finner jeg connect storage!?

 

EDIT: Kanskje jeg finner ut noe nå..

 

Jeg pleier å ta på usb debugging og så koble til telefonen. Da kommer det og opp i notification baren.

Lenke til kommentar

Kan jeg godt skjønne. Det er derimot ikke vanskeligere å flashe via Odin (verktøyet som verkstedene bruker), enn det er via Kies. Du mister ikke garantien og heller ikke brukerdata.

 

Det er en løsning på problemet i alle fall, annet enn at Samsung Norge selvsagt skulle vært mye raskere, er det lite å gjøre annet enn å vente dessverre.

Lenke til kommentar

Kan jeg godt skjønne. Det er derimot ikke vanskeligere å flashe via Odin (verktøyet som verkstedene bruker), enn det er via Kies. Du mister ikke garantien og heller ikke brukerdata.

 

Det er en løsning på problemet i alle fall, annet enn at Samsung Norge selvsagt skulle vært mye raskere, er det lite å gjøre annet enn å vente dessverre.

 

Har du en guide på dette? Merker jeg blir usikker på begrepene, og ikke minst hva man bør flashe til "i Norge/som norsk".

 

Fryktelig kjedelig å vente på offisiell oppdatering via Kies, særlig når jeg er på grensa til å returnere mobilen pga. elendig batteri. Har et håp om at den siste oppdateringen vil fikse det.

Endret av Ablaze
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Tror jeg lider sterkt av den "Android OS bug" som du beskriver.

Har kikket litt på den linken før, og skjønner at de nyeste ligger på bunnen av post to. Er imidlertid litt usikker på hvilken av de listede jeg bør flashe til.

Den versjonen jeg har nå er I9100XXKE7, 2.3.3, XWKF3

 

PDA: I9100XWKF3

PHONE: I9100XXKE7

CSC: I9100OXXKF1

Endret av Ablaze
Lenke til kommentar

Bone: settings -> wireless and network -> USB utilities -> Connect storage to PC

 

Funker som en usb-pinne/ekstern HD.

Tusen takk for svar! :) Jeg fant den jeg også, så takk! Nå gikk alt mye raskere og bedre ang overføring..

 

På HTC Desire så lå den valgmuligheten fint plassert i notificationbaren (og valget kom når man plugget i USB).. det med "skikkelig drev" mener jeg at det IKKE kommer en egen "X:", men man må gå innom Windows Explorer for å lage kataloger, etc..

 

Hvor finner jeg connect storage!?

 

EDIT: Kanskje jeg finner ut noe nå..

 

Jeg pleier å ta på usb debugging og så koble til telefonen. Da kommer det og opp i notification baren.

Jeg lurer på om debugging er noe som du kun kan velge om man rooter? Jeg hadde debugging på min Desire, og der hadde jeg også ned notification-valget.. nå finner jeg den ikke, så det kan hende at de to har sammenhemg?!

 

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar

Nok et spm om VllainRom

Er det sånn at jeg må/bør oppdatere kernel og modem etter flashing av denne rom'en?

 

Kjedelig look på den, sammenlignet med Litening og CriskeloRom forresten.

Kernel bør oppdateres, som med alt annet. Radio må du ikke oppdatere, men det er anbefalt.

 

Jepp. Sære er at på den ninphetamine linken på villainrom-sidene fant jeg bare versjonsinfo, men ingen nedlastingslink. Edit: 20 sek senere fant jeg den, joda...

Har faktisk aldri flashet kun kernel og modem, men det gjøres vel med Odin det også? Skal filen hentes opp annet "sted" i Odin enn når man flasher full fw? Altså phone eller CSC i stedet for pda?

 

Edit 2: DETTE er en fet statusbar! Hva kan man endre den med, short of a new ROM?

RscjD.jpg

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Bone: settings -> wireless and network -> USB utilities -> Connect storage to PC

 

Funker som en usb-pinne/ekstern HD.

Tusen takk for svar! :) Jeg fant den jeg også, så takk! Nå gikk alt mye raskere og bedre ang overføring..

 

På HTC Desire så lå den valgmuligheten fint plassert i notificationbaren (og valget kom når man plugget i USB).. det med "skikkelig drev" mener jeg at det IKKE kommer en egen "X:", men man må gå innom Windows Explorer for å lage kataloger, etc..

 

Hvor finner jeg connect storage!?

 

EDIT: Kanskje jeg finner ut noe nå..

 

Jeg pleier å ta på usb debugging og så koble til telefonen. Da kommer det og opp i notification baren.

Jeg lurer på om debugging er noe som du kun kan velge om man rooter? Jeg hadde debugging på min Desire, og der hadde jeg også ned notification-valget.. nå finner jeg den ikke, så det kan hende at de to har sammenhemg?!

 

Takk, takk! :)

 

Har ikke noe med root og gjøre trodde jeg. Settings - Applications - Development - Usb debugging.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Tror jeg lider sterkt av den "Android OS bug" som du beskriver.

Har kikket litt på den linken før, og skjønner at de nyeste ligger på bunnen av post to. Er imidlertid litt usikker på hvilken av de listede jeg bør flashe til.

Den versjonen jeg har nå er I9100XXKE7, 2.3.3, XWKF3

 

PDA: I9100XWKF3

PHONE: I9100XXKE7

CSC: I9100OXXKF1

 

Flasher du fra Frankenstein seksjonen (post 3), får du ikke uten videre oppdatert via Kies (da må du isåfall flashe tilbake til en original firmware fra post 2 først). Det er imidlertidig ikke noe stort problem.

 

KH4 som kom for et par dager siden har fått gode skussmål fra brukere som har flashet det. Hvis jeg var deg ville jeg flashet det.

 

Spør hvis du lurer på noe! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...