Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tidligere lagt inn en custom rom (lightning 6 eller noe), men har nå lagt tilbake den orginale samsung versjonen via ODin. Når jeg nå sjekker i KIES står det:

Denne versjonen av enheten kan ikke oppdateres.

Aktuell fastvareversjon: PDA:KF3 / PHONE:KE7 / CSC:KF1 (KOR)

 

Er dette siste nordiske offisielle versjonen siden det står at enheten ikke kan oppdateres. Stusset litt på hvorfor det står (KOR) bak CSC:KF1

Lenke til kommentar

står det samme hos meg bare hos meg står det PDA:KE2 / PHONE:KDJ / CSC:KE2 (KOR) og den er Build date: 06/05/2011.. jada har lagt inn selv:p .. nå er det like før jeg bruker tlf som veggpynt. alt fungerer som det skal når kabelen står i.. men om den ikke står i så kan jeg ikke slå av tlf for da slår den seg bare på igjen (om jeg er heldig) ellers står det ett batteritegn midt på skjermen med en gul varseltrekant med en tempmåler på siden. å da må jeg ta en "hard reboot?" og da starter den normalt igjen... må vel sende den inn til rep da for jeg skal jommen meg ha en tlf som fungerer skikkelig uansett hvor lite feil det er. Men i å med at den er flasha.. har jeg brutt garantien på noen måte? har ikke roota så vidt jeg vet.

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Når skal samsung få ut fingeren å fikse mikrofon problemet? Drit lei av at folk klager på hvor dårlig de hører meg. Klar over at det finnes en måte å justere dette opp på manuelt, men denne blir borte med en gang tlf slås av. Latterlig at et slikt problem skal ødelegge for telefonen!

Lenke til kommentar

Det er sikkert flere her som har adresser på kontakter. På min telefon ligger de ofte dobbelt, fordi kontakten er lagret på telefonen og på google-kontoen. Når jeg sletter den ene adressen kommer den tilbake etter noen dager kanskje (husker ikke helt hvor lang tid det går mellom hver gang jeg sjekker). Hva kommer dette av? Når jeg har fjernet adressen bør den ikke komme opp igjen.

 

Det samme KAN forekomme på telefonnumre også.

 

Under meny for kontakter ligger et valg som heter "slå sammen med Google". Da ligger alt på Google's servere hvilket er utmerket i mine øyne. Dobbeloppføringene forsvinner samtidig.

 

JILDG

Har prøvd det før, og igjen nå, men det fungerer ikke. En annen ting er facebook url-adresse som legges inn dobbelt av en eller annen grunn. Har aldri bedt om at det skal legges inn uansett, men det legges inn dobbelt.

Lenke til kommentar

okei må bare spørre her om litt hjelp igjen jeg. skulle gjerne ha flasha tlf min tilbake til standard... Men sliter tydeligvis med det. vil gjerne kunne bruke kies til å oppdatere i fremtiden.. og norsk tastatur er jo ett must:p uansett infoen er nå følgene: pda: I9100xkf3 phone: I9100xxke7 CSC : Unknown :S . Noen som kan veilede meg til filene jeg trenger til å få tlf tilbake til normal mode som den en gang i tiden var?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har hatt min S2 en uke nå, og er igrunnen veldig fornøyd! :)

Men er et par ting som irriterer meg litt:

 

1: Sliter med internett, ene minuttet funker det, plutselig får jeg beskjed om at jeg ikke har nett. (Har one call, men bytter til telenor om ei uke). Syns av og til nettet går sykt sakte, i forhold til hva jeg var vandt med på iphone4 som jeg hadde før.. Selv om jeg har 3g og H..

 

2: Push på epost, virker ikke som jeg altid får beskjed om at jeg har fått mail, virker som det er litt opp og ned (muligens pga internett problemer?) (Har hotmail, og lagt inn m.hotmail.com).

Går også veldig sakte og oppdatere epost, den kan stå og oppdatere i over et halvt minutt, på iphonen tok det maks 10 sekunder, somregel kun halvparten.

 

 

En annen ting som irriterer meg sykt, og som jeg mener er en total design fail fra samsung, er at dem har plassert på/av knappen på sida, på samme høyde som volum bryteren, så når jeg holder tlf og skal trykke lås, så trkker jeg på volumet samtidig, så jeg må "konsentrere meg" for å ikke miste telefonen, samtidig som jeg plasserer fingrene vekk fra volumet. :ermm:

 

 

Nå er vel mine 2 problemer mest sansynelig ikke noe som kan skyldes telefonen, så bortsett fra av/på knappens plassereing, syns jeg dette er en konge telefon! :w00t: Litt uvant med Android i forhold til iphone, men det kommer seg vel etter hvert. :yes:

 

Er det noen plass i programmvaren til telefonen man får se mengden med data som har blitt lastet ned/opp? Har en vidget men syns det virker som den ikke leser alt, og vet ikke om jeg kan stole på den.. :hmm:

 

 

Mvh

Fredrik

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Går det an å skru av både lyd og vibrering uten å installere en egen app for det?

 

Jada. Settings -> Sound -> Vibration: Only when not in Silent mode.

 

1: Sliter med internett, ene minuttet funker det, plutselig får jeg beskjed om at jeg ikke har nett. (Har one call, men bytter til telenor om ei uke). Syns av og til nettet går sykt sakte, i forhold til hva jeg var vandt med på iphone4 som jeg hadde før.. Selv om jeg har 3g og H..

 

Sikkert noe med onecall, har netcom selv og ikke hatt noen uforutsette problemer der. Raskt og herlich.

 

2: Push på epost, virker ikke som jeg altid får beskjed om at jeg har fått mail, virker som det er litt opp og ned (muligens pga internett problemer?) (Har hotmail, og lagt inn m.hotmail.com).

Går også veldig sakte og oppdatere epost, den kan stå og oppdatere i over et halvt minutt, på iphonen tok det maks 10 sekunder, somregel kun halvparten

 

Snodig. Ikke hatt noen problemer med det, selv. Bruker du standard epostklient?

Lenke til kommentar

One call bruker jo telenors og netcoms nett.

 

Jeg hadde OneCall, og skiftet til Chess for en måneds tid siden. Når jeg hadde OneCall var det et reint helvete gjeldende datatrafikk - inklusive MMS og alt som hadde med datatrafikk å gjøre. Dette tror jeg skyldes selve roamingen mellom nettene OneCall er avhengig av. Ser ingen annen logisk forklaring på dette, og både OneCall og Samsung er klar over dette problemet. Jeg har aldri en eneste gang etter jeg skiftet til Chess opplevd så mye som et sekund problemer med datatrafikken.

 

EDIT: Det er vel roaming mellom Telenor og Network Norway som er aktuell hos OneCall, ikke mellom Netcom og Telenor, er det ikke det Nilsido?

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...