Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

I følge ryktene vil vi bare se en iPhone 5 med kun 0,2" større skjerm, ellers blir den prikk lik iPhone 4 bare litt raskere. Nye iOS ryktes å være fremdeles dønn kjedelig med uforandret homescreen. Samsung Galaxy S II vippes nok ikke lett av pinnen!

Nå er jeg en av de som går fra ip4 til sgs2 men syntes samtidig at det du skriver blir ufattelig barnslig og useriøst.

 

1 ikke alle liker store skjermer

2 at apple ikke skifter designet på ip5 forstår jeg godt da ip4 er den mest eksklusive tlf jeg har hatt.

3 vi vet ingenting om ios 5, blir som å si at det sgs2 vil få ice cream så sendt pga samsung har vært dårlig med oppdatering før. Vi vet ikke det

4 sgs eller sgs2 har ingen pinne å bli vippet av. Sgs solgte 10m. Apple solgte 18mill iphone 4 i q2 2011 alene.

5 hvis ikke du jobber hos apple så syntes jeg du oppfører deg litt som en drittunge og sprer rundt "info" selvom vi ikke vet noe om ip5.

 

Og igjen jeg går fra ip4 til sgs2. Men syntes samtidig at informasjonen skal være rett. Ip4 er en nydelig tlf. Det virker det som om sgs2 er og. Dog er jeg en av de som venter med å si om en tlf er bra/eller ikke før jeg har prøvd den selv;)

 

Håpet jo ikke android brukerbasen skulle være en gjeng unger, men men.

Skal ikke si hva du skal synes og mene, men det blir spennende å høre hva en iOS-bruker synes etter at du har fått din SGSII. Tror ikke du blir skuffet;)

 

Blir kanskje litt feil å kalle brukerbasen til android for unger når du er uenig men noen enkelte? Anyways, velkommen i SGS-klubben. Har selv en SGS1 som blir byttet ut om en mnd til SGSII. Er kjempefornøyd med SGS1, som allerede er en iP-dødare spør du meg, men er man glad i dingser så baller det på seg og SGSII er visstnok en magisk sak i følge grundige tester. Glede seg

 

Dette fikk meg til å tenke på noe en bekjent sa her om dagen. Han har absolutt ikke teknisk innsikt og kan knapt nok betjene en mobil. Men klarte allikevel å lire av seg denne uttalelsen. Noe som moret meg stort da jeg ikke like Appel noe spess :)

 

Sitat: Du, sånn derre Iphone, det er vel bare for unger og gamle kjerringer som ikke klarer eller vil gjøre noen tilpasninger på telefonene sine, og bare vil ha mobilen slik den er når de kjøper den.

Moret meg stort! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den andre siden: Hvis du fjerner nedlatende "Unger og gamle kjerringer" er det jo også riktig. Det er en av de største grunnene til at den selger så vanvittig bra :-)

 

Jeg er overbevist om at iP5 kommer til å bli svært bra. De har bekreftet at det kommer dualcore og alt dette. Tidligere iP har hatt relativt svak hardware, også sammenlignet med datidens marked. Allikevel har de alltid blitt omtalt som snappy. Det er å forvente at iP5 blir blant de raskeste mobilene, om ikke den raskeste (Om det er mulig å slå SGSII, noe jeg antar, men har vanskelig for å forestille meg).

 

Men det er ingen tvil om at jeg kommer til å beholde min SGSII når iP5 kommer ut. Jeg foretrekker personlig de fordelene jeg får med Android :-)

 

Forøvrig så er det jo relativt forventet at en telefon som kommer ut trekvart år etter en annen, er bedre. På samme måte er det forventet at en mobil som kommer ut et halvt år etter det igjen, også er bedre (Snakker selvfølgelig bare om toppmodeller). Men det blir spennende å ta og føle på en SGSII! :-D

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen konkret info om batteriet på denne telefonen. Det er eneste grunnen til at jeg sitter litt på gjerdet. Tar også gjerne i mot tips om ekstrautstyr dere regner med vil bli etterspurt, da jeg har planer om å ta inn en del ekstrautstyr til SGSII. Et større batteri er en av de tingene jeg kommer til å ta inn, da jeg har en følelse av at det originale vil bli i minste laget. Dette er tross alt en telefon man kommer til å bruke ganske aktivt :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen konkret info om batteriet på denne telefonen. Det er eneste grunnen til at jeg sitter litt på gjerdet. Tar også gjerne i mot tips om ekstrautstyr dere regner med vil bli etterspurt, da jeg har planer om å ta inn en del ekstrautstyr til SGSII. Et større batteri er en av de tingene jeg kommer til å ta inn, da jeg har en følelse av at det originale vil bli i minste laget. Dette er tross alt en telefon man kommer til å bruke ganske aktivt :)

 

Så langt så viser de fleste anmeldelsene til en positiv opplevelse av batteriet. Du kan forvente det samme som andre Android mobiler + litt til virker det som.

 

Av ekstrautstyr tenker jeg selv på å kjøpe meg en dock til å ha i bilen. Det vil da være et stort pluss at den har docking (kabelen er alltid koblet til dockingen).

Lenke til kommentar

Med andre ord, batteriet er ALT for dårlig om man bruker telefonen veldig aktivt slik de fleste som kjøper en slik telefon som regel gjør...

 

Skal titte litt mer på et batteri jeg så på. Det legger seg "rundt" telefonen og fungerer også som en beskyttelse. Det er omtrent 2x det batteriet som følger med.

Lenke til kommentar

I følge ryktene vil vi bare se en iPhone 5 med kun 0,2" større skjerm, ellers blir den prikk lik iPhone 4 bare litt raskere. Nye iOS ryktes å være fremdeles dønn kjedelig med uforandret homescreen. Samsung Galaxy S II vippes nok ikke lett av pinnen!

Nå er jeg en av de som går fra ip4 til sgs2 men syntes samtidig at det du skriver blir ufattelig barnslig og useriøst.

 

1 ikke alle liker store skjermer

2 at apple ikke skifter designet på ip5 forstår jeg godt da ip4 er den mest eksklusive tlf jeg har hatt.

3 vi vet ingenting om ios 5, blir som å si at det sgs2 vil få ice cream så sendt pga samsung har vært dårlig med oppdatering før. Vi vet ikke det

4 sgs eller sgs2 har ingen pinne å bli vippet av. Sgs solgte 10m. Apple solgte 18mill iphone 4 i q2 2011 alene.

5 hvis ikke du jobber hos apple så syntes jeg du oppfører deg litt som en drittunge og sprer rundt "info" selvom vi ikke vet noe om ip5.

 

Og igjen jeg går fra ip4 til sgs2. Men syntes samtidig at informasjonen skal være rett. Ip4 er en nydelig tlf. Det virker det som om sgs2 er og. Dog er jeg en av de som venter med å si om en tlf er bra/eller ikke før jeg har prøvd den selv;)

 

Håpet jo ikke android brukerbasen skulle være en gjeng unger, men men.

 

1. Store skjermer er det som er inn idag. Fordelen er at opplevelen med bildevisning, video, surfing og dokumentlesning økes betraktelig!

 

2. Jeg er svært interessert i kategorien smartmobil, og har du ikke fått med deg videoen som ryktes å være iOS5, eller en funksjon i iOS5? Anbefaler deg å se den

.

 

3. Du trenger ikke ha det beste produktet for å selge mest, dette er iPhone et prakteksempel på! Selv om SGS II skulle være bedre på alle måter, vil den alikevel ikke selge bedre. Les alt om det akkuratt her!

Lenke til kommentar

Ok, etter å ha lest Engadget sin test av Samsung Galaxy S II, så er det absolutt ingen tvil på hvilken mobil jeg skal kjøpe meg snart. Glad jeg ikke har kjøpt Sony Ericsson XPERIA Arc nå da som jeg faktisk hadde planer om å kjøpe.

 

Tror det er på tide å ta seg en liten ferie i fra Sony Ericsson mobiler nå. Ikke ta meg feil da, SE har fortsatt gode mobiler som funker fint. Men føler det blir galt i å kjøpe en XPERIA Arc f.eks når jeg snart kan kjøpe Galaxy S II

 

Så regner med at jeg kjøper Galaxy S II i Juni eller Juli.

 

Skal hvertfall bli artig å se hvordan iPhone 5 kommer til å hamle opp mot Samsung Galaxy S II da.

 

Hvis kamera, video og lyd er viktigst så er Sony Arc et bedre valg. Det har kommet fram i flere tester nå. Autofokusen under opptakk er også flere hakk bedre en S2.

Lenke til kommentar

Ok, etter å ha lest Engadget sin test av Samsung Galaxy S II, så er det absolutt ingen tvil på hvilken mobil jeg skal kjøpe meg snart. Glad jeg ikke har kjøpt Sony Ericsson XPERIA Arc nå da som jeg faktisk hadde planer om å kjøpe.

 

Tror det er på tide å ta seg en liten ferie i fra Sony Ericsson mobiler nå. Ikke ta meg feil da, SE har fortsatt gode mobiler som funker fint. Men føler det blir galt i å kjøpe en XPERIA Arc f.eks når jeg snart kan kjøpe Galaxy S II

 

Så regner med at jeg kjøper Galaxy S II i Juni eller Juli.

 

Skal hvertfall bli artig å se hvordan iPhone 5 kommer til å hamle opp mot Samsung Galaxy S II da.

 

Hvis kamera, video og lyd er viktigst så er Sony Arc et bedre valg. Det har kommet fram i flere tester nå. Autofokusen under opptakk er også flere hakk bedre en S2.

 

Linker takk?

Lenke til kommentar

I følge ryktene vil vi bare se en iPhone 5 med kun 0,2" større skjerm, ellers blir den prikk lik iPhone 4 bare litt raskere. Nye iOS ryktes å være fremdeles dønn kjedelig med uforandret homescreen. Samsung Galaxy S II vippes nok ikke lett av pinnen!

Nå er jeg en av de som går fra ip4 til sgs2 men syntes samtidig at det du skriver blir ufattelig barnslig og useriøst.

 

1 ikke alle liker store skjermer

2 at apple ikke skifter designet på ip5 forstår jeg godt da ip4 er den mest eksklusive tlf jeg har hatt.

3 vi vet ingenting om ios 5, blir som å si at det sgs2 vil få ice cream så sendt pga samsung har vært dårlig med oppdatering før. Vi vet ikke det

4 sgs eller sgs2 har ingen pinne å bli vippet av. Sgs solgte 10m. Apple solgte 18mill iphone 4 i q2 2011 alene.

5 hvis ikke du jobber hos apple så syntes jeg du oppfører deg litt som en drittunge og sprer rundt "info" selvom vi ikke vet noe om ip5.

 

Og igjen jeg går fra ip4 til sgs2. Men syntes samtidig at informasjonen skal være rett. Ip4 er en nydelig tlf. Det virker det som om sgs2 er og. Dog er jeg en av de som venter med å si om en tlf er bra/eller ikke før jeg har prøvd den selv;)

 

Håpet jo ikke android brukerbasen skulle være en gjeng unger, men men.

 

1. Store skjermer er det som er inn idag. Fordelen er at opplevelen med bildevisning, video, surfing og dokumentlesning økes betraktelig!

 

2. Jeg er svært interessert i kategorien smartmobil, og har du ikke fått med deg videoen som ryktes å være iOS5, eller en funksjon i iOS5? Anbefaler deg å se den

.

 

3. Du trenger ikke ha det beste produktet for å selge mest, dette er iPhone et prakteksempel på! Selv om SGS II skulle være bedre på alle måter, vil den alikevel ikke selge bedre. Les alt om det akkuratt her!

 

 

Hvorfor klarer du å få inn en iPhone vs. Android-diskusjon uansett hvor jeg ser deg?

Dette er en android-tråd. Den linken om markedsføring har du sikker postet mer enn 10 ganger rundt omkring. Vi vet alle sammen at Apple kan markedsføring, det er ikke en eneste som nekter for det. Slutt med Android-propaganda, det er useriøst, og folk tar deg mindre og mindre seriøst for hver gang du fortsetter. Selv jeg, som anser meg selv om klar Androidfan, begynner å gå lei.

 

Og joda, det er mange spekulasjoner i hvordan iP5 kommer til å bli, og det er faktisk ingen tvil om at den kommer til å bli kongebra. Sannsynligheten tilsier at den kommer til å ligne iP4, bare kraftigere og bedre. Dette er fordi det ikke ser ut som folk går lei/har gått lei enda. Du og jeg er drittlei før vi har brukt dem, men alle er ikke det. Hvor mange har vel ikke hatt flere generasjoner med SE-mobiler, eller Symbian-mobiler?

Kan vi fortsette å snakke om SGSII nå?

Hvis ikke rapporterer jeg det for å ikke holde seg til tema, da dette ikke har noe med SGSII å gjøre, men er blitt en OS-diskusjon :-) Det finnes utallige plasser å diskutere det allerede, og det vet du svært godt, for du har kommentert det samme gang på gang i de trådene ifra før :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare å sjekke techrader reviewn det som ble posta. Og sjekk ut disse videone som de lagde

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1299087&st=680

 

Stereo lyd under video opptakk med den gode mikrofonen som sitter i Arc, lydkvalitet ved høring på musikk er bedre på arcen. Sony har alltid vært meget gode på lyd og kamera.

 

Men det burde da virkelig ikke komme som noe overraskelse ? Sony er jo fantastisk på de områdene.

 

slashgear review

 

''. The pictures may not exactly “pop” like the somewhat exaggerated shots the Sony Ericsson XPERIA Arc produces,

but we’d rather have more manual control over post-processing than the Arc allows. Lower light shots aren’t quite as successful, not unusual for a phone camera,

with a tendency to lose detail in darker areas. Still, the LED flash helps some.''

 

'' Footage is smooth and colors accurate, though the auto-focus system can hunt a little in faster moving scenes.

Still, there’s little in the way of glitches or blurring, and playbook looks brilliant on the handset’s display.''

 

Det er autofuksen som er et stort + på arcen hvis du feks har bikkjer eller skal filme biler osv. Der hvor ting beveger seg kjapt.

Lenke til kommentar

Ok, etter å ha lest Engadget sin test av Samsung Galaxy S II, så er det absolutt ingen tvil på hvilken mobil jeg skal kjøpe meg snart. Glad jeg ikke har kjøpt Sony Ericsson XPERIA Arc nå da som jeg faktisk hadde planer om å kjøpe.

 

Tror det er på tide å ta seg en liten ferie i fra Sony Ericsson mobiler nå. Ikke ta meg feil da, SE har fortsatt gode mobiler som funker fint. Men føler det blir galt i å kjøpe en XPERIA Arc f.eks når jeg snart kan kjøpe Galaxy S II

 

Så regner med at jeg kjøper Galaxy S II i Juni eller Juli.

 

Skal hvertfall bli artig å se hvordan iPhone 5 kommer til å hamle opp mot Samsung Galaxy S II da.

 

Hvis kamera, video og lyd er viktigst så er Sony Arc et bedre valg. Det har kommet fram i flere tester nå. Autofokusen under opptakk er også flere hakk bedre en S2.

 

Men det er vell det eneste som faktisk er bedre? SII knuser jo arc på ytelse og alt annet

Lenke til kommentar

Synes ikke det var forferdelig lang tid uansett på autofokus på videoer man har sett. Plenty bra og vel så det selv om Arc er noen hundredeler kvassere. Men lurer på om dette også kan være softwareavhengig, eller om det er fysisk begrensning på hastigheten på mikroservo eller hva enn som styrer linsa? Neppe lett å få svar på før diverse moddere osv har fått klådd seg ferdig.

Lenke til kommentar

Bare å sjekke techrader reviewn det som ble posta. Og sjekk ut disse videone som de lagde

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1299087&st=680

 

Stereo lyd under video opptakk med den gode mikrofonen som sitter i Arc, lydkvalitet ved høring på musikk er bedre på arcen. Sony har alltid vært meget gode på lyd og kamera.

 

Men det burde da virkelig ikke komme som noe overraskelse ? Sony er jo fantastisk på de områdene.

 

slashgear review

 

''. The pictures may not exactly “pop” like the somewhat exaggerated shots the Sony Ericsson XPERIA Arc produces,

but we’d rather have more manual control over post-processing than the Arc allows. Lower light shots aren’t quite as successful, not unusual for a phone camera,

with a tendency to lose detail in darker areas. Still, the LED flash helps some.''

 

'' Footage is smooth and colors accurate, though the auto-focus system can hunt a little in faster moving scenes.

Still, there’s little in the way of glitches or blurring, and playbook looks brilliant on the handset’s display.''

 

Det er autofuksen som er et stort + på arcen hvis du feks har bikkjer eller skal filme biler osv. Der hvor ting beveger seg kjapt.

 

Ah, takk for det. Må ha vert en av de delene i testen jeg hoppet over.

Lenke til kommentar

Ok, etter å ha lest Engadget sin test av Samsung Galaxy S II, så er det absolutt ingen tvil på hvilken mobil jeg skal kjøpe meg snart. Glad jeg ikke har kjøpt Sony Ericsson XPERIA Arc nå da som jeg faktisk hadde planer om å kjøpe.

 

Tror det er på tide å ta seg en liten ferie i fra Sony Ericsson mobiler nå. Ikke ta meg feil da, SE har fortsatt gode mobiler som funker fint. Men føler det blir galt i å kjøpe en XPERIA Arc f.eks når jeg snart kan kjøpe Galaxy S II

 

Så regner med at jeg kjøper Galaxy S II i Juni eller Juli.

 

Skal hvertfall bli artig å se hvordan iPhone 5 kommer til å hamle opp mot Samsung Galaxy S II da.

 

Hvis kamera, video og lyd er viktigst så er Sony Arc et bedre valg. Det har kommet fram i flere tester nå. Autofokusen under opptakk er også flere hakk bedre en S2.

Både film og bildekvaliteten på Samsung Galaxy S II er bedre enn XPERIA Arc's film og bilde kvalitet. Men det som er bedre på XPERIA Arc er Exmor-R optikken som gjør at den tar bedre bilder / filmer i mørkere omgivelser og at den tar bilder lynkjappt.

 

Engadget review'en sier jo at klarheten i bildene på Samsung Galaxy S II er noe av det beste innenfor smartmobiler.

 

Her er hva dem sa:

 

11x0428n7fdf.jpg

 

When they do so, they'll be treated to some excellent results. The camera compartment on the back of the Galaxy S II justifies its size (it's still tiny, it just happens to protrude a little bit from the ultrathin GSII body) with the collection of great detail in nearly every shot. What most impressed us about this sensor is that images remained relatively sharp at full resolution -- such as the one you see above, it's a 100 percent crop from an 8 megapixel capture -- with Samsung feeling confident enough in the quality of its hardware to apply almost no noise-reducing blur under default settings. That does permit for graininess to sneak into some images, but on the whole, we're looking at one of the finest smartphone camera sensors around. Closeup shots are handled very well too, in spite of the lack of a dedicated macro mode. The flash is a typically overpowered LED unit, though we were impressed to see the Galaxy S II use it while focusing on a nearby object but not while shooting -- had it been used in the shot, the flash would've whitewashed the entire composition, so it's good to see the software showing a timely bit of restraint.

 

The only real issue we encountered was that that the GSII's sensor has a predictably narrow dynamic range, meaning that photographs with high contrast between dark and well-lit areas end up with either deep shadows or blown out highlights, depending on which you opt to focus on. Then again, that can lead to some highly artistic / moody shots, so we're not too sure this is a major downer. A limitation, sure, but not something that will seriously impact your enjoyment of snapping pics with this phone.

 

Og dette bildet her er tatt i fra GSMArena sin preview test av Galaxy S II.

 

Legg merke til hvor lett du kan lese tekst og hvor godt detaljert biler og bygg er som er rundt om kring på bildet.

 

Så ser du på dette bildet her som er i fra XPERIA Arc. Eller så kan du se på denne Comparsion Tool greia i fra GSMArena som viser bildekvaliteten mellom Galaxy S II, XPERIA Arc og LG Optimus 2X

 

Så kvaliteten på Galaxy S II er bedre. Men ikke ta meg feil da. XPERIA Arc tar meget gode bilder den også.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...